Gå til innhold

Hva som får folk til å kjøpe klær til andre som IKKE kan byttes?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje spesielt til andre voksne, men også til barn. Jeg kan forstå at de med dårlig råd blir fristet til å kjøpe julepresanger når det er salg tidligere på året og sånt, men hvorfor kjøpe klær? Det er jo så personlig, både hva en liker, og hva som passer til figuren. Har flere ganger opplevd å få klær selv som enten er for store eller små, eller rett og slett bare noe jeg aldri vil komme til å gå med. Og det samme til barna. Klær i feil størrelse, eller klær som ikke er mye aktuell å ta på dem. Et eksempel er da ene gutten min fylte 4 år og fikk en rosa lue i gave som det stod "pretty girl" på i str 2 år... Altså, hallo? Helt greit så lenge klærne kan byttes, men mange gir altså klær som ikke kan byttes. Enten fordi de er kjøpt i utlandet, bestilt over nett, eller kjøpt på salg for evigheter siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som kjøper gaver tidlig, og gjerne på salg. Da forsikrer jeg meg om at det er varer butikken har i sitt standardsortiment. Jeg får også byttelapp til nyttår, på den prisen jeg har betalt for varen.

 

Man kan ikke kjøpe hva som helst, det må være ting som mottaker samler på, eller kan bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner problemet. Svigerinnen min er sånn. Hun bor i tillegg såpass langt unna at de ikke ser ungene mer enn en-to ganger i året, og vet derfor ikke helt hva de liker eller hvor store de er. Om hun enda hadde ringt og spurt etter størrelse! Hun handler ofte i utlandet og tar ut ting på øyemål, og ender dessverre opp med ting som stort sett er for smått, og derfor ikke blir brukt. Kjempesynd, for det er ofte plagg ungene synes er veldig kule... Har sagt det til henne, men det går ikke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerfamilie er rå på sånnt. kjøper klær på salg og gir ungene i gave. eldste som har bursdag i oktober får helst klær som er fra sommersalget, og da er det alt for lite til sommeren kommer. og tynne lyse bukser o.l passer seg ikke på høsten vinteren. Det er så plagsomt. drit i å gi gave om du ikke gidder å gi noe som vi har bruk for mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaver er litt bonus synes jeg, og synes derfor det er så rart når folk på død og liv skal bytte gaver. Liker man ikke en gave, som ikke kom med byttelapp, så gi den til fretex og takk pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...