Gå til innhold

Dersom man f.eks blir akutt syk når man er i byen og må på legevakten kan


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil tro at egenandel for helsetjenester i Norge er de samme uansett om du tilfeldigvis skulle befinne deg i nabobyen når du blir syk. Dessuten er det vel egenandel på forsikringen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gidder papirmølja på reiseforsikring, i tid og energi, porto og telefoner, for ikke å snakke om kostanden for forsikringsselskapet og økning i premie for alle andre, for å spare 130- kroner i egenandel...............da har du et vanvittig trist liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke noe papirmølje, man sender jo skademeldingen elektronisk, eneste er jo at man må skrive noen ord der og evnt sende inn kvitteringene i etterkant. Har man reiseforsikring er det vel logisk at man bruker den når man kan? Men du sender muligens ikke inn skademeldingskjema om noen kjører på bilen din??

 

For da slipper du jo papirmølja??:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat oppgjør ved påkjørsel av bil er ofte det enkleste og rimeligste for begge parter. Jeg har godtatt det begge ganger jeg har blitt påkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe privat oppgjør også når skadene koster nærmere 100.000 kroner også?? Må si da har du virkelig god råd, da trenger du vel ikke kasko på bilen og i tillegg regner jeg med du kjører en solid bil som ikke får de store skadene??

 

Lucky you!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skadene nærmer seg 100 000,- så hadde min bil blitt kondemnert. Det hadde sikkert din også;)

 

Men ja, jeg har god råd og en solid bil slik man burde ha når man kjører med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo en vesentlig forskjell på en bilskade og et besøk på legevakten - nemlig PRISEN.. En bilskade kommer fort opp i mange tusenlapper, et besøk på legevakten koser 230 kroner og noe.. Jeg ville aldri benyttet reiseforsikring til noe sånt - høres merkelig ut om den skulle gjelde på sykdom utenfor hjemmet i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bruker forsikring for å få dekket egenandelen på legevakten går du etter mitt skjønn av med seieren i kåringen av den mest gniene dibberen ever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke merkelig om en reiseforsikring gjelder om man blir syk utenfor hjemmet. Jeg klarte for noen år siden og brekke foten når jeg var på tur ut av kinoen i byen jeg bor i.

I tillegg til egenandel på legevakten så kom det gebyr på ort.pol klinikk for og få på gips og krykker, samt smertestillende, alt kom på ca 1300 kroner, og det var utrolig kjekt og få disse pengene tilbake på reiseforsikringen.

 

Skjønner meg ikke på dere som har reiseforsikring, men ikke benytter seg av den når dere kan, dere må jo rett og slett være noen dustehuer!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5.4 Hvor forsikringen ikke gjelder

Forsikringen gjelder ikke når du oppholder deg:

• hjemme

• på undervisningssted/studiested i Norge i un -

dervisningstiden/studietiden (bar ne hage/skole/

universitet/høy skole/militærtjeneste m.fl.)

• på arbeidssted i Norge i arbeidstiden. Med ar -

beidssted menes stedet der du utfører ditt van -

lige, daglige arbeid

 

Sakset fra europeiske.no..

Jeg vil sterkt anta at man med "hjemme" mener der du bor - og også utenfor døra.. Du kan m.a.o ikke dra til byen - bli "akutt syk", dra på legevakten og få dekket kostnadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...