Gå til innhold

Hvilke tøfler har deres barnehagebarn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så i stuss på hvilke tøfler jeg skal velge til jenta mi på to år. I fjor hadde hun sånne skinnlufser med strikk øverst. De var jo gode, men det blir jo ikke noe støtte på hælen, og sålen er veldig tynn. Kanskje jeg skal gå for de i år også? Noen som evt har andre sorter å anbefale?Jeg vil ikke at hun skal bruke crocs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke crocs? Jeg bruker de på jobb og synes de er veldig behagelige. Stygge for øye, men gode for foten. Bruker derfor det samme på barna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønne min er 4 år da, men i år kommer han til å bruke sandaler som innesko. De sitter godt på foten, samtidig som føttene får godt med luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det stemmer, men hun damen jeg snakket med i skobutikken anbefalte ikke crocs. Hun sa at føttene kunne utvide seg, fordi de skoene er så brede. Så hun hadde hørt om flere som ikke kom oppi sine vanlige sko etter å ha brukt crocs.

 

Men er det uasnett lurt med crocs til såpass små barn? Burde ikke de ha noe som støtter godt opp rundt foten? Gjør crocs der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det stemmer, men hun damen jeg snakket med i skobutikken anbefalte ikke crocs. Hun sa at føttene kunne utvide seg, fordi de skoene er så brede. Så hun hadde hørt om flere som ikke kom oppi sine vanlige sko etter å ha brukt crocs.

 

Men er det uasnett lurt med crocs til såpass små barn? Burde ikke de ha noe som støtter godt opp rundt foten? Gjør crocs det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er jo egentlig å ikke bruke sko, la foten få fritt spillerom. Jeg skjønner ikke helt at foten blir bredere av den grunn. Dette med støtte rundt foten trodde jeg var litt utdatert lærdom. Min mor tok på meg gåsko med støtte slik det skulle være den gang, men i dag er man vel enige om at foten ikke trenger slikt.

 

Crocs gir ikke mye støtte, men er luftige og gode å gå i. Jeg synes de er stygge å se på, men har ikke funnet andre sko som jeg er like fornøyd med som jobbsko.

 

Jeg bruker innesko på barna på grunn av kalde gulv, og relativt harde gulv å gå rundt på en hel dag. Jeg får på både barna mine og meg selv andre sko i tillegg og vi har ikke vokst ut av andre sko selv om vi bruker crocs på "jobb"

 

Vet ikke om andre har gjort seg andre erfaringer så jeg skal ikke påstå noe utover at mine erfaringer er at føttene våre ser like ut som de alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men at føttene utvider seg ved bruk av Crocs er vel det dummeste jeg har hørt pr.dags dato!!!!

DJiises.

Hva om du går barbeint, utvider de seg da også? siden du ikke har støtte på sidnene.. Haleluja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste for foten er å gå barbeint, og ungene skal ikke ha støtte (det var i gamle dager de trodde det). Benet skal være mest mulig uten sko så støttemuskelaturen blir sterk.

 

Mine barn bruker sandaler og croks i barnehagen på våte dager, for da blir det gjerne litt bløtt på gulvet. På tørre dager bruker de gymsokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har brukt crocs hele veien fra barnehage til andre klasse.

 

Jeg jobber i barnehage, og ni av ti av de 27 ungene på min avdeling har crocs også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt har også sandaler i barnehagen. Tenkte i begynnelsen på gymsokker e.l. Men så tenkte jeg også at det er best med sandaler, for hvis det skulle skje noe som gjør at alle må ut av bhg, så har han hvertfall noe på føttene som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde barneføtter hadde best av å få leve i frihet jeg?!

-for å styrke små muskler i foten uten støtte.

 

I fjor brukte jeg ullsokker med gummi under han var et år og skled mye (tok av de sokkene når dem skulle ut, hvor man blir lett kald på beina med den gummien under ute)

 

I år bli det enten det eller vanlig bomullssokker.

 

Crocs er vel det fottøyet som er mest omstridt av alle? Fysioterapeuter, kiropraktorer osv, gnir seg i hendene :)

-til hun over her som lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutt1-2-3!

sommerens sandaler ble, etter en omgang i vaskemaskin, omgjort til innesko! Etter denne sommeren var slitasjen omtrent lik 0....

Forrige barnehageår hadde han "gammeldagse" filttøfler fra Puma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv i barnehage. Det beste er sandaler rett og slett. De sitter godt på foten, og de er mer behagelige enn tøfler og crocs. Tøfler og crocs faller fort av, og man må da plukke opp sko her og der...og ta de på x antall ganger i løpet av dagen. Crocs er også veldig skumle hvis det er litt bløtt på gulvet, da man fort kan sli og vri foten. Gå for sandaler neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føttene utvider seg selvfølgelig ikke av crocks.

Grunnen til at småunger ikke skal ha dem er at de henger dårlig på foten, kan gi en litt rar subbenede/slepende gange fordi ungene må holde dem fast med tærne.

De erheller ikke bar fordi de ikke gir noe støtte.

Skal de først ha sko så er det viktig med en skikkelug hælkappe og god støtte.

jenta mi har sånne skinntøfler, sånne helt tynne.

Men bhg vil helst ikke ha det, de vil ha sandaler. Det er best sier de.

Det syns jeg er veldig rart, siden legen sier at de helst skal gå uten sko...? Og det må jo være slitsiomt å ha på sandaler/sko hele tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen til mini anbefale heller ikke crocs, hverken som innesko eller ute om sommeren. Hun ene pedagogen begrunnet det med det som anonym over her sa, at det er glatte når det er vått på gulvet. Det andre hun sa var at de hadde hatt noen stygge fallulykker, da disse skoene også blir veldig glatte på grus.

 

De skal ha noe på bena tilfelle det skulle skje noe å de må forlate barnehagen raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...