Gå til innhold

Er det kjipt av meg å reise til mine foreldre en ukes tid med babyen, men uten de andre barna mine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å reise en uke til mine foreldre for å få litt avlastning og få slappet av litt. Har en baby på fire uker som jeg da tar med meg.

 

Men så får jeg så veldig dårlig samvittighet overfor mine to andre barn på 2 og 5 år.... At de må ha vanlig hverdag i barnehage. Men jeg vet at det blir ekstremt slitsomt om jeg skal ha med de også. Blir ikke så veldig mye avslapning for meg, da er det like greit å bli hjemme.

 

Er jeg kjip om jeg reiser fra dem? Har ikke klart å bestille togbillett enda, og er usikker på om jeg i det hele tatt kommer til å klare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke gjort, men alle andre her inne hadde nok gjort det.

 

"Du blir en bedre mamma", "babyen fortjener tid med deg", "blablabla".

Du har jo nettopp fått babyen og de er vel i bhg om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart at du reiser fra de andre barna dine når de er så små..?

 

De har jo nettopp blitt storesøsken, og så reiser mamma fra de ei uke i tillegg? Det blir mange omveltninger på en gang... En uke er lenge for små barn.

 

Jeg hadde nok tatt de med meg, så får de litt ferie sammen med nybebisen OG mormor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke gjort!!!! De to andre barna dine er små og har nettopp fått søsken. Sjalusi kan fort oppstå og hvordan tror du det oppleves for de at mamma reiser til mormor, men hun vil kun ha med den lille babyen. Huff, ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men herregud da, hva er det med dere?

REIS, sier bare jeg.

De er da hjemme med pappaen sin vel????

 

Hysteriske dib-damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Klart du kan det! Kjøp med en pose godteri til de andre, så er du tilgitt. De vil sikkert være glad for at du var vekke en stund, siden de fikk snop;)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange unger har dere om dere tror en 2 åring syns det er ok at manna stikker av i en uke med ny babyen bare de får godterier?

 

Blir helt feil å dra fra de andre barna. hvorfor skal ikke de få ferie hos bestemor?

Du har valgt å få 3 barn og må da regne med å bli veldig sliten og få veldig lite søvn de neste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke gjort. Og jeg er IKKE spesielt hysterisk. Kan gjerne ta et par dager for meg selv, og "dele opp" barna litt. Men ta med baby og være vekk en uke?Nei:(

Jeg har 6 barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to andre skal da være med faren sin etter det jeg forstår? Hva er problemet? Er liksom ikke far i stand til å ta seg av barna sine?

Kom dere ned av deres høye hest! Likestilling my ass!

Skal da ikke far kunne jobbe offshore f eks? Siden han da er vekke fra sine barn 2 uker? De må jo bli aldeles traumatisert av denslags!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner et par med tre unger, der mor jobber offshore. Det har hun gjort siden barna var små. De har et utrolig godt forhold til sin far, men de har jaggu et godt forhold til sin mor også!

 

Og til deg som lurte på hvor mange barn vi som mener det er greit å reise bort noen dager har. Jeg har tre barn, ingen av de har traumer av noen slag.

 

14:48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 15:27

 

For ei elendig sammenligning.

 

Faren eller moren som jobber offshore tar ikke med seg den nye babyen ut på jobb og lar de andre to barna sitte igjen.

 

De andre barna skal også bli kjent med det nye barnet, og de har en "ny" sliten mamma å forholde seg til.

 

Jeg har vært i denne situasjonen, men har aldri fallt meg i å ta med babyen og la de andre være hjemme.

 

Hadde det vært en idè å få mormor på besøk? Da kan hun kanskje hjelpe med alle barna noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet beskrevet av dere kritiske er jo at det er så fryktelig at 2 åringen skal være uten mamma i 1 hel uke!

Ja, for det betyr mye for 2 åringen om mamma da er med babyen, eller ikke!

Syns ikke det er noen dårlig sammenligning jeg 15:27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor reiste en uke minst en gang i året fra vi var små på "husmorferie", vi tok slettes ikke skade av å være bare sammen med pappa i en uke. Tvert imot var det godt både for far og barn, da min mor er en slik type som skal ha kontrollen på alt hjemme. Han hadde godt av å være sjefen en uke av og til. Første gang jeg kan huske en slik tur var broren min baby og måtte være med, så da var jeg 3 år og søsteren min 2. Men det kan være hun reiste før dette også, men at jeg ikke husker det.

 

Synes dette er å lage trøbbel ut av ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, dere er hysteriske. trenger jo ikke si til barna at mamma har reist til mormor med lillebror/søster uten dere. Bare si at mamma og baby er borte en uke, og dere skal være her sammen med pappa og kose dere. Pappa kan jo finne på noe gøy sammen med dem. En toåring tåler å være borte fra mamman sin i en uke.

 

Tenk på de som var med i programmet da damene dro på tv2. mange som hadde med seg babyene der, mens "små" storesøsken var hjemme med pappa i 10 dager. Tror dere de er traumatisert i ettertid eller? Kjære meg.. du kan jo snakke med dem på telefon noen ganger i løpet av uka da, så har de jo løpende kontakt med mamma. Spiller liten rolle om mamma er borte en uke, eller om mamma er borte en uke med lillebror/søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig reiser du HI.. Og du reiser med GOD samvittighet :)

Ungene vil tjene på dette da de får tilbake en mamma som er litt mer uthvilt!

 

(Dette skjønner jeg ikke med dere DIB damer, det er forferdelig at mor skal ta ei uke litt "fri", men å barbere håret av en 5-årig jente er HEEELT greit!??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler ofte opp barna (har 3 barn) og både jeg og pappa'n kan fint ta med oss ett av barna på hyttetur, bort på besøk osv. De andre barna tar ikke skade av det!

 

Men jeg ville nok ikke reise vekk med babyen så tett etter fødsel. Ikke fordi de andre barna ikke klarer å være vekk fra mamma eller fordi pappa'n ikke kan ta seg av de to andre. Men fordi slike ting kan skape sjalusi. De har NETTOPP blitt storesøsken og fått en ny "rival" i huset. Og så oppdager de at mamma "favoriserer" den nye med å reise bort med han/henne.

 

Du sier du trenger avlastning, men samtidig sier du at barna er i barnehage? Da har du jo hele dagen alene sammen med babyen. Få far til å levere og hente i barnehagen. På ettermiddag er dere jo to voksne til å ta dere av barna sammen:)

Trenger du avlastning på dagtid, kan du vel heller invitere dine foreldre hjem til dere en ukes tid. Da kan de hjelpe deg på dagtid, og de kan på tid med de andre barna på ettermiddagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...