Gå til innhold

Hvordan slutte med at ta barnet opp for og tisse, før vi lægger oss?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sett potte inn på rommet til barnet. Sønnen vår står opp en gang i løpet av natta, tisser på potta og legger seg igjen. Dette har han gjort helt siden han sluttet med bleie (2 år og 9 mndr gammel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner han ikke når han må tisse, er han ganske enkelt ikke moden for å være uten bleie om natten. Mange barn er nærmere skolealder før de kommer til det stadiet, uten at det er noe galt med dem. Andre igjen er sengevætere til de er godt opp i skolen, men da kan man si de er forsinket i utviklingen.

 

Bare ta på han bleie og slutt å stresse. Noen har prøvd alarmmatter som piper når den blir våt for å "oppdra" barnet, men det funker rett og slett ikke. Hele famlien våkner, untatt barnet med det gode sovehjertet, som sover like godt på i en våt seng med en ulende alarm.

 

Husk at det normale er å ikke måtte opp om natten, og når blærevolumet tar igjen barnet i utviklingen, går dette over uten at dere er nødt til å gjøre noe som helst for at det skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 5år. har tisset bleien mere enn full det siste året. Har fått hjelp og nå tisser han ikke i sengen, hvis vi tar ham opp ca. 22.30.

 

Han er utrolig stolt over endelig og bli kvitt bleien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo allerede svaret på problemet ditt: det er ikke en uvane barnet ditt har, men et fysiologisk problem. Dere må enten fortsette å ta han opp på do om kvelden til problemet er borte, eller så må dere (og han) måtte leve med våt seng.

 

Alt. 1 ser ut som det beste for dere alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vil ordne seg av seg selv. Ikke begynn med bleie igjen, mye bedre å ta han på do før dere legger dere.

Jeg må også opp å tisse på natten, om jeg legger meg tidlig på kvelden. Er voksen, og har en helt normal blære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...