Gå til innhold

bruker dere dyne på nyfødte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Er litt forvirret, bor i England og her fikk jeg beskjed i butikken idag om at det anbefales IKKE å bruke dyne på nyfødte, og da bruker man heller "coverlets" altså en slags teppe med dynelaken på (med fleece inni).. Trodde alle brukte dyne på nyfødte jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo men lurer på hvorfor det ikke er bra å bruke dyne på små barn, er det for at man kan lett sparke av seg dynen eller få det over hodet? de spesielle teppene de hadde i butikken så ganske praktiske ut da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.babycentre.co.uk/baby/buyingforbaby/cotscribsbedding/bedding/

 

Duvets and pillows are not recommended for your baby until he is a year old because they can restrict your baby's movement and may make him too hot. Once your baby is over a year old, you may wish to use a duvet instead of blankets and sheets or a sleeping bag. Quilts and duvets are available with a variety of fillings including a hypoallergenic version. If you buy a quilt, look for a cover made of 100 per cent cotton and buy a spare one so that you can have another to hand when the dirty one is in the wash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dyna er lett og i en størrelse som passer babyen så er det ingenting som er farlig med å bruke dyne.

 

Jeg vil tro at de teppene kanskje er dyrere eller er noe som den butikken tjener bedre på for det er ingen grunn til å ikke bruke dyne på en baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok fordi de lett kan få den over hodet og dermed få dårlig oksygentilførsel/overopphetes.

Vi brukte helseteppe av ull lenge, gikk så over til Gro-bag, nå bruker hun vekselvis dyneog teppe alt etter temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det kan nok bli varmt, og er jo alltid en fare for at de sparker dyna over hodet og ikke får den ned igjen.

 

Om du syns at de teppene ser praktiske ut, så kjøper du de.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også dyne på førstemann, og kommer til å gjøre det samme med andremann. Jeg var også redd for at han skulle få dynen over hodet, så vi la en tung bok nederst. Funket fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...