Gå til innhold

Jeg vil at de skal flytte tilbake dit de kommer fra!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, det sa min datter på seks år til meg i dag. Hun snakket om sine klassekamerater fra andre land.

 

Jeg spurte hvorfor hun mente det. Hun var redd for at det ikke skulle være hus nok til alle dersom alle flyttet til Norge.

 

Hjelpes. Har jeg fått en liten FRP`er i hus? :) Hun kan ikke ha snappet opp slike utsagn/ideer her i huset i alle fall.

 

Jeg forklarte så godt jeg kunne at det var plass nok til alle og at jeg likte at det bodde mange forskjellige mennesker i Norge/Oslo, at det hadde vært kjedelig om alle var like osv.

 

Ville dere tatt dette opp med henne igjen, og snakket litt mer om det eller bare la det være med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smart jente du har !

Du burde vel fortelle henne at slike ting sier man ikke til andre mennesker, hvertfall ikke til de det gjelder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer klassekameratene hennes fra da? Jeg vil tippe at de fleste av dem er fra samme sted som henne selv. Jobbet en gang sammen med en pakistaner som en gang ble bedt om å "dra tilbake dit han kom fra". Han var fra Ullevål, født på Ullevål sykehus. I Pakistan hadde han aldri vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke barn mener noe vondt når de sier sånne ting . For datteren din virker det jo logisk at det ikke er hus til alle om alle flytter til Norge.

 

Barn er veldig enkle .

 

Nevøen min er mørk i huden (mulatt)og når han var 11 år spurte han moren sin om de kunne flytte , hun spurte hvorfor og han svarte: fordi det bor så mange utlendinger her ... Moren svarte at han heller ikke var helt norsk og at han var mørk i huden.

 

Men når nevøen min så seg i speilet så han en helt vanlig hvit norsk gutt og han tenkte ikke over at han ikke var noe annet enn enn norsk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stebarnet mitt kom også hjem og sa jeg måtte stemme FrP fordi det er så mange utlendinger som bor her, og jeg kunne ikke vært mer enig... Stemmer selvfølgelig FrP til mandag. Bor i et område med mye innvandrere og ser at dette ikke bærer riktig vei dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...