Gå til innhold

Har du betalt betalt lunsj på jobb?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Advokatsekretær.

Betalt lunsj. Arbeidstid fra 08.30-16.00

I skolens sommerferie har vi sommertid som er 08.30-15.00

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte... Er bv ped og jobber på institusjon, det vil si at alle måltider er sammen med barna (Blir trukket en symbolsk sum i mnd for frokost, lunch, middag og kveldsmat). Har egentlig ikke pause, men innimllom er det mulighet for å sette seg ned i fem-ti minutter på kontoret.

 

arbeidstiden er enten fra 07-14.30, 12-19 eller 14-22. I tillegg er det nattevakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har betalt lunsj, jobber i bhg og MÅ være tilgjengelig også i pasuen =)

Jobber også kun 7,5 timers dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg student, men har hatt betalt lunch i alle jobbene jeg har hatt tidligere. En av jobbene fikk jeg aldri spist i fred, flere ganger fikk jeg ikke spist i det hele tatt(hadde da 8 timers arbeidsdag). Gikk ned 15 kg på ett år. Skjønte etterhvert at dette ikke var bra for meg. Byttet jobb og hadde da 7.5 timers arbeidsdag, betalt lunch og kan vel telle på en hånd på ett år hvor jeg ble forstyrret i lunchen min. Så det var et nytt liv for meg å få spise lunch i fred.

Begge jobbene var i helsevesenet. Eneste kjipe med dette var at jeg aldri kunne forlate arbeidsplassen. Og når man jobber på sykehus så er det litt deilig å kanskje komme seg ut av avdelingen den halvtimen. Men det kunne jeg ikke :(

Neste jobben jeg skal ha så håper jeg at jeg kan f.eks gå i kantinen eller et annet sted å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jobber i off. Vi bruker ofte lunsjen til møter osv.

Maten må vi stå for selv da..... og det er ingen sponsing av kantina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel det, ja. Er lærer. Sjelden lunsjen er pause, bruker den som oftest til å få gjort avtaler med andre lærere, snakke med elever jeg ikke har den dagen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har betalt lunsj. Er sykepleier på sykehus. I ekstremt travle perioder, spiser jeg mens jeg gjør andre ting. I ganske travle perioder må jeg ofte svare telefon eller gå inn til pasienter som ringer på underveis i lunsjen. I rolige perioder kan jeg sitte ned å spise i ro og fred. Da hender det tom at jeg sitter i over en halv time:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, på en måte. Vi har ikke definert lunsjtid, vi skal spise i løpet av arbeidsdagen, så vi har vel på et vis betalt for tiden når vi spiser også. Er lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...