Gå til innhold

Hva slags pynteting har du laget selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser noen skriver at de lager pynteting selv. Noen som vil vise bilder, eller bare forklare hva de har laget? Lyst til å sprite opp litt her hjemme, men har ikke så mye penger akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man lage noe selv?

Har sett dem som pynter med fine steiner, drivved og skjell, men å lage noe klarer jeg ikke.

Men helt sikkert mulig å brodere en duk eller putte et telys i et rent syltetøyglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har lager fine rammer og speil til lille sitt rom, puter, duk, stolputer osv også.. kjøpte billigeg furu rammer og speil på ikea, som jeg malte rammene på, så pyntet jeg forsiden av rammen med designark i forskjellig matchende mønster. de ble veldig veldig søte og alle som ser de lurer på hvor jeg har kjøpt dem :) kostet ikke all vedren, 15kr for et speil tror jeg, og 10-20kr for en tre-pakkning med rammer..

 

ellers har jeg kjøpt inn stoff i form av sengetøy eller gardinhøyder på skamtilbud, de har bitt fiiiine puter, duker osv.. men jeg har hatt en plan før jeg har handlet da, så når jeg har kommet over disse stoffene og mønsterene så vet jeg at "dette skal bli tre puter, fordi jeg har tenk å ha noe slikt i et lignende mønster og farger"

 

mulig det ikke er til stor hjelp, siden sette er ting som er innkjøpt til et formål før behovet har meldt seg.. er ikke noe impulsivt "nå skal jeg pynte, må se om jeg har noe som kan bli noe fint"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et fint glassfat som jeg aldri helt fikk brukt, men så fant jeg en lysestake som passet veldig fint under fatet. Så nå er det et fint stettfat som nesten alltid står fremme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte to små lampeskjermer på loppemarked, tok ut metallringene som holder lyspæra, og bruker dem som telysholdere! Med små telysholdere i glass inni så de ikke er brannfarlige. De gir kjempefint og lunt lys!

 

Har også strikket noen mansjetter som passer rundt syltetøyglass som jeg bruker som telysholdere.

 

Norgesglass brukes her både til å oppbevare telys, oppvaskpulver, vaskepulver og kaffekapsler, og som telysholder.

 

En gammel strikkejakke har blitt trekk til sofaputene!

 

En grov hyssing eller garnstump rundt hvite kubbelys er både enkelt, dekorativt og billig!

 

Plukk fine kongler i skogen og ha i en bolle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips til konglene er å legge de i frysern først!! ellers kan det hende du får mange små leieborere som lurer seg unna husleien! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heklet trekk til blomsterpotter og telysholdere osv, og pynteputer. Har bilder på bloggen min, under kategorien hobby/hjemmelaget.

 

Familieoghobby.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brodert noen juleduker, sveiset en gansk stilig lysestake, laget nisser og annen pynt til jul og påske, malt kurver og noen andre treting med blomstermønster ol, men vi har ikke så mye pynteing fremme, hverken selvlaget eller laget av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laget og laget. Jeg har selv pusset opp hele huset mitt. Helt alene, men hadde snekker til kjøkken(for da var jeg lei ;)).

 

Ellers har jeg fornyet noen lamper(en med maling, og en med å lime hamptau på stetten), har tegnet bilde jeg har i ramme på veggen, bygger opp lenkevoksende planter til litt kunstverk, og en del sånne småting. Er det noe som trenger fornying, så er det kun fantasien som setter grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen av dere legge ut bilder av det dere har laget? Mye her hørtes så spennende ut.

 

Her er link til telysestaker laget av barnematglass. Greit å bruke de som tåler oppvarming i micro, (f.eks småfolk) om man er redd for varme glass. (Noen nevnte dette da jeg en gang linket opp på 0-1år siden.)

 

http://hildegirlswords.blogspot.com/2011/08/kreativt-innfall-ste-telysestaker-av.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...