Gå til innhold

Dere som har født: Hvordan var kroppen etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gikk du ned igjen i vekt ? Hvor lang tid tok det?

 

Hvordan var magen puppene og resten av kroppen i formen etter fødsel?

 

Hva var den største endringen?

 

 

Prøver å forbrede meg på det som kommer....

Har lagt på meg 15 kg og har termin om 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter første barnet?

 

La på meg 12 kilo, to uker etter fødselen hadde jeg gått ned 14.

 

Var normalvektig i utgangspunktet og ble det igjen med en gang. Puppene vokste fra en B-cup til en C-cup.

 

Rett etter fødelen var magen helt merkelig å kjenne på, myk som en bolledeig. Men den strammet seg greit opp og en stund etter fødselen var jeg god som ny.

 

Det jeg ikke var helt forberedt på var den ulvesulten jeg kjente på i ammeperioden, jeg ble virkelig aldri mett. La på meg 5 kilo det året jeg hadde permisjon, men de forsvant helt av seg selv da ammingen var over så det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet av meg alle kiloene på et par måneder. Brystene mine gikk fra B til E og er full av strekkmerker, og litt lange. Samme med magehuden. Jeg har en liten flaps om jeg ligger på siden, og en del strekkmerker. Men jeg er fornøyd jeg. :) Ellers gikk det overraskende fort og greit det hele, alt fra fødsel og til jeg følte meg som før i kropp og sjel. (Og underliv.) Nå skal det sies at jeg ikke har trent noe som helst, og bare ammet og spist som før. Jeg gikk heller ikke med bh i graviditeten. For vondt. Jeg er nok derfor litt slappere i bryster og magehuden enn mange, etter første barn. Tror de fleste bekymrer seg for mye og så går det bedre enn forventet. Lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg veide 59 da jeg ble gravid og 87 dagen jeg fødte. Altså fær fødsel. Aner ikke etterpå eller nå, men passer klær som var for trange da jeg ble gravid. 16:25 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 13 kilo under svangerskapet og ned igjen nesten 20..etter 1 år hadde jeg lagt på meg 2 av kiloene igjen. Det meste strammet seg relativt fort opp, men jeg merket at jeg mistet mye muskelmasse. Magen forsvant uten at jeg tenkte over det. Er spent på hvordan det blir denne gangen. Forresten så forsvant også brystene etter all ammingen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke på meg noe, jeg gikk ned 11.5 kg i løpet av svangerskapet og gikk opp 6 igjen av de på slutten så jeg var lettere etter fødsel enn før graviditet. Jeg var i vanlige dongeribukser etter 4 dager og magen var igjen helt flat, puppene har ikke endret seg nevneverdig, har ingen strekkmerker eller noe så jeg var heldig. Håper å være like heldig også denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la på meg ca 17 kg begge gangene. De første 11 forsvant med fødselen. Men de resterende 6 hang på :) Da barna var 1 år, forsvant de 6 kg av seg selv.

 

Puppene mine er som en 18-årings pupper, selv etter 2 svangerskap og fullamming.Og jeg er 40 år.

 

Magen blir lett litt mykere, men det skal ikke mye til for å få 6-packen :)

 

Største endringen er at jeg fikk en del strekkmerker da jeg gikk gravid med eldste. Og det er det sporet som finnes. Eller... Tok hasteKS med eldste, så arret viser jo så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var undervektig før jeg ble gravid. Etter at jeg fikk barn veier jeg cirka 4 kg mer enn før og det er perfekt!

La på meg 10 i svangerskapet og de gikk veldig fort av etter at babyen var født. Jeg ammet og hadde svære pupper de første 2-3 mnd, så ble de mer som vanlig igjen. Nå er jenta mi 3 år og jeg kan ikke se noen særlig forskjell på puppene før og etter amming (jeg ammet til hun var nesten 2 årr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre svangerskap og la på meg 20 kg på det meste.

Kroppen er som før jeg ble gravid første gang. Ingen løs hud eller strekkmerker, ingen ekstra kg. Alt gikk tilbake av seg selv uten et minutt trening eller diett.

Eneste som er litt forskjell er puppene. De henger ikke, men er mindre. Men det skal fikses om noen uker :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et barn, og det tok meg ca. 1.5-2 mnd før jeg fikk den gamle kroppen min tilbake. Samme vekten som før jeg ble gravid, samme form på kroppen og puppene. Mange som ikke trodde at jeg hadde en 2 mnd gammel baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg gikk opp ca 12 kg da jeg gikk gravid. Var veldig slank før jeg ble gravid, og gikk vel ned til startvekt ca 2 mnd etter fødsel. Merker på kroppen at den ikke er like fast og fin som før..

Puppene vokste noe enormt gjennom svangerskapet og enda mer når ungen kom. Ammet til han var ca 10 mnd. Nå noen mnd senere sitter jeg igjen med de verste hengepuppene!! Er virkelig misfornøyd med dem. Ikke nok med at de henger, de er også blitt KJEMPE små!!

 

Formen var så som så etter fødsel, da jeg mistet endel blod. Var ganske mye sliten og slapp, så trang masse søvn.

 

Lykke til, det går nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 12 kg, 6 av de var borte dagen etter fødsel. Resten forsvant ila de neste ukene- men fordi jeg var sykt sulten i ammeperioden, kom endel av de på igjen. Rett etter fødsel var magen myk og deigete, og det tok litt tid før jeg ikke så halvgravid ut.

Puppene vokste en str, og ble etter ammingen litt slappere, men strammet seg opp igjen en tid etter ammeslutt.

 

Underlivet ble omtrent som før ganske kort tid etter fødsel, er ikke blitt slappere, men ser at det ser litt annerledes ut.

 

Nå er jeg gravid igjen, så det blir spennende å se hvordan det blir denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk opp 18 kg første gang jeg var gravid, gikk ned 12 av dem under fødsel. De siste 6 brukte jeg noen mnd på. men trente ikke, bare amming og tur med bebis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt dette da, jeg fikk endel strekkmerker på kroppen, men det har kommet seg gradvis tross tre barn på rappen. Kroppen blir aldri som før, men for å ha tre barn og være i 30åra så er kroppen flott den, ingen problemer med å vise meg naken for mannen, eller gå i bikini for å si det sånn. Vekta er på ideal, til tross for at jeg gikk opp 20kg hver gang, raste kjapt av etter fødslene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg var faktisk under startvekten min når jeg fødte, og gikk ned 5-6kg til. Hadde kvalme i svangerskapet og var dårlig hele tiden. Etterpå så tok ammingen de siste kg.

 

-Magen var dissete og rar så følte jeg at den ble mer normal 2-3uker etterpå. Nå er den som før, bare full av masse røde store stygge strekkmerker.

 

-Puppene var som vanlig. (utenom melka som rant og rant da). Underlivet var jo merkelig, hadde liksom et trykk der nede, og alt var liksom rart.. :P Det føltes vel slik i 5-6mnd, men tror mye var psykisk, for det var jo ikke noe galt der nede.

 

Den største endringen her var vel vekta, jeg var overvektig og rett å slett feit, nå veier jeg ca. 15kg mindre enn det jeg veide når jeg ble gravid, og det merkes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg ca 16 kg.... Har 4 kg igjen;) Er noe slapp rundt magen og midjen.. litt dissen kan du si ;) He he. Det jeg liker minst er puppene mine fordi kan jeg ikke trene oppover igjen. Hadde 85-90 dd i str før jeg ble gravid og nå henger de som litt avlange sakkosekker :( Rett og slett hater dem!!! De skal heises opp når jeg er ferdig med barn, da jeg bare har 1 barn foreløpig;) Fødte forresten for 5 mnd siden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk opp i vekt etter fødsel. Gikk ikke opp mer enn omtrent 6-7 kilo i svangerskapet, men etter det så har jeg gått opp rundt 20 kilo(!!!!). Nå er barnet mitt 1,5 år og jeg har begynt å begrense spisinga mi litt. Vekta stopper tydeligvis ikke med denne livsstilen jeg har nå.

 

Puppene var i utgangspunktet ganske små, men gikk opp fra b til c cup. Har enda ikke gått ned til b-cup igjen, men merker at etter ammeperiode er brystene blitt en del slappere og litt tomme på en måte. Men det er ikke helt ille da:-) Tror ikke noen mann ville kjent på brystene mine at de har vært fyldigere før.

 

Den største endringer var definitivt vekta. 20 kilo er ikke småtteri! Og det at kroppen henger mer enn den gjorde før, alt føles liksom mye slappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk ned 12 kg frem til uke 23, og endte opp med +2kg i forhold til startvekta.. to uker etter fødsel hadde jeg gått ned 11kg.. det må nevnes at jeg koste meg i barseltiden, baka og laga mange godbiter.. la fort på meg igjen til jeg nådde utgangspungtet igjenn :P

 

magen var faktisk borte igjen første morgen etter fødsel, fødte i etttiden om natta.. men jeg brukte bellybandit, mulig det var det som gjorde susen.. jeg hadde ikke gigantisk mage på slutten heller, og den kom veldig sent, så musklene og skinnet hadde ikke hatt tid til å venne seg til den utstrekkte tilværelsen! :) selve huden var jo litt løsere enn den hadde vert og nen strekkmerker som selvfølgelig ikke er borte.. men det tok få dager før den var så og si normal igjen..

 

puppene var større og stramme som fy! jeg trodde virkelig de skulle sprekke om jeg kom borti de.. fikk også mange strekkmerker her, men hadde en del fra tenårene, så her spillte det ikke særelig stor rolle.. to uker etter fødsel var de på normal størrelse, men var veldig sår og de produserte desverre ikke så mye melk som jeg skulle ønske de hadde gjort.. etter ammingen var over ved 4-5mnd var de også tilbake til det normale, litt mykere og mer stripete, men ikke mer hengete eller slappere :)

 

største endringen er nok underlivet! :P haha.. det fikk virlekig ommøblert seg.. hadde en fin fødsel uten rifter, et par små pyntesting der 3 av 5 var rundt om på utsiden.. nå to år etter fødsel er det mer "kjøttfullt" stlrre kjønnslepper både indre og ytre, mer folder her og der rundt klitoris osv.. men sex føler enda bedre nå enn før og jeg får mye lettere orgasmer, både innvendige og utvendige! mulig det er fordi ting har flyttet på seg, emn kan også være at beskjedenheten forsvant litt mer etter at 90 mennesker glanet rett hjem gjennom svangerskapet og fødselen! :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...