Gå til innhold

Inspirert ang. skolevei...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor langt/hvor lang tid er det akseptabelt at barna bruker på å gå til skolen. Får helt dårlig samvittighet når jenta bruker over en time på å gå. Burde jeg heller kjørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarte fint å bruke både 2 og tre timer på en skolevei som bare tok en halvtime hvis jeg gikkk med voksne. Så føler nesten jeg må spørre hvor lang strekkningen er. Hvis det bare er snakk om et lite stykke trur jeg HI kan svelge den dårlige samvitigheten å heller anta at jenta koser seg med avstikkere og sånt. Er det et langt stykke derimot bør hun kanskje sjekke opp rundt skyss

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn var skoleveien min 2 km oppoverbakke. Som barn hadde jeg ikke noe problem med å bruke både en og to timer hjem, etterhvert som jeg ble eldre brukte jeg mindre og midre tid. Klarte det faktisk på 15 min noen ganger.

Ser ikke noe problem med at hun går, det lar fantasien fly å traske avgårde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes grensen på 4 km er grei. Det er ikke lengre enn at det er sundt for ungene. Noen kan sikkert klare å bruke 3 timer på distansen, men du må jo se på hvor lang tid det tar om hun går, ikke om hun stopper og leker på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...