Gå til innhold

hvorforsier alle unge mødre at de har utdannelse; barne- og ungdomsarbeider tenk!. Hehe sorry , men det er ingen utdannelse i mine øyne...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok at det ikke er en utdannelse i dine øyne, HI. Men en utdannelse er det nå uansett :) hehe.. Hva var egentlig poenget ditt med innlegget? At småbarnsmødre sier de har en "lavmål" utdannelse som du kaller det? Jeg ville nå heller kalle det et solid springbrett for etterutdannelse. Mange veier å ta herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ja, tenk -jeg er ung mor og har utdannelse og fagbrev i barne og ungdomsarbeiderfaget :) Elsker jobben min. Jeg begynte som vikar, helt på sparket i en bhg for mange år siden. I denne bhg gikk det en gutt som hadde autisme. Ganske kjapt fikk jeg veldig god kontakt med denne fantastiske gutten og etter 3 mnd jobbet jeg 1:1 med han til han begynte på skolen. (3år) Da hadde jeg ingen utdannelse. Huff, tenk det du, da sto jeg nok jaggu meg lavt i dine øyne :) Hadde oppfølging med veileder og spess.ped 1 gang i mnd og fikk masse skryt. Å jobbe med og se denne guttens utvikling ga meg så UTROLIG mye glede og motivasjon at jeg seinere utdanna meg til BogUA. Aldri har jeg angret på det. Den dag i dag har jeg fortsatt kontakt med gutten og har han på avlasting hos meg 1 helg i mnd. Syns det helt fantastisk jeg å få så mye skryt og tillit av foreldre som syns du gjør en strålende jobb :) Dette gjør ihvertfall min hverdag bedre og veldig motiverende. Syns egentlig det var litt trist å lese at du ikke syns vi gjør en god jobb fordi vi unge har valgt dette yrket? Jeg er 25, har 2 barn og jobber som sagt som BogUA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet og autorisert hjelpepleier. Mener du at jeg er uviktig og ikke har en utdannelse med mine 3 år med helsefag? Bare vent til du eller noen du kjenner blir syke, så skal du se hvor moro det er når det kun er ufaglærte er på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, no må du slutt å tull.. yrkesutdanning, med fagbrev, er en utdanning!

,

jeg går, 3 år, på univeritet, skal bli sykepleier.. ca 340 000,- i året..

samb, har gådd yrkesfag, prosessopratør.. å tjener 650 000,- i året..

 

såå førde om jeg er høgskoleutdannet, bachlor grad.. å han har gådd 2 år videregående + lærling.. så kan ikke jeg akkurat kalle meg mer utdannet enn han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange skrivefeil så kan vel ikke du ha noen høy utdanning.

Jeg er helsefagarbeider. Har ikke kommet inn der fordi jeg hadde dårlige karakterer, jeg hadde toppkarakterer i alle fag og beste karakter da jeg gikk ut som lærling + at jeg tok mesteparten av skolen mens datteren min var liten. Så i mine øyne er jeg en vinner som har fullført dette. Dessverre er det mange flinke ungdommer og unge småbarnsmødre som ramler av og aldri får fullført videregående utdanning.

Og en annen ting er at jeg har tatt helsearbeiderfaget fordi det er noe som interesser meg og jeg har ikke planer om å ta høyskole heller. Dessverre så finnes det noen som er som deg som har en nedverdigende oppførsel og lite folkeskikk mot andre som ikke er like "bra" i dine øyne. Stakkars dine unger som skal vokse opp med slike holdninger og manglende respekt for de som kanskje utfører de viktigste jobbene her i landet.

Hilsen en som merkelig nok har stor sympati for deg og dine uvitende holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på ordfeil og tastaturfeil...

Ikke hi,men skjønner jo ikke helt hvorfor du med sååå gode karakterer ikke tok deg en bedre utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre utdannelse? Det er jo ikke det det er snakk om for min del, det handler om å finne det yrket man trives i. Jeg har realisert målet mitt og har ingen indre uro fordi jeg ikke har tatt høyere utdannelse. Men du må gjerne fortelle meg hvorfor jeg skal ta høyere utdanning når jeg ikke har lyst til det? Hva er poenget med det, gjør det at jeg som menneske er mer verdt og møter mer respekt i samfunnet vårt med høyere utdanning? Er jeg mindre intelligent i alle sammenhenger siden jeg ikke har gått høyskole?

Å grunnen til at jeg nevnte dette med at jeg har gode karakterer er fordi noen andre her hadde skrevet at visse utdannelser/utdanningsretninger ikke krever høyt snitt når det gjelder inntak. Det var ikke ment for å skryte at jeg nevnte det, men det var for å få fram et poeng.

Også er det jo utrolig nydelig å sitte igjen med null kroner i studiegjeld :o)

Folk må få velge de utdanningene de ønsker her i livet, og fortsatt bli respektert for det! Vi trenger alle yrkesgruppene, hver enkelt har viktig betydning for samfunnet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert samme drittkjærringa som starta den andre tråden om unge mødre.

 

som sakt, æ e ung mor 18 år å vente nr 2 å æ ha en utdannelse, æ e utdanna barne og ungdomsarbeider å e STOLT av det.

å folk burde itj rakk ned på oss, for kor ellers ska du gjør av ungan din mens du e på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har også kun fagbrev eller autorisasjon. Jeg er utdannet hjelpepleier! Var ferdig på skolen 19 år gammel og er 24 år nå! skal ha min første jeg også. Er ikke dette en utdannelse da? Jeg ønsket ikke å bli sykepleier, da jeg ville jobbe med mennesker og ikke så mye med det ansvaret en sykepleier har med medisiner osv. Må jo si at det er flott at man har en utdannelse og kan tjene penger. Og syns det er flott at ungdommer på 18-19 år har en utdannelse, enn å ikke ha det og heve "lønna" si på nav.

 

Og nå er det desverre ikke alle som har mulighet eller råd til å ta høyskole utdannelse! Jeg har sterke lese og skrive vansker. Så jeg klarer desverre ikke å ta en høyere utdannelse! Drømmen var en gang jordmor, men ved å sitte 5 timer vær dag med pensum og lekser for å bli hjelpepleier, så sier det seg selv at den drømmen ikke var så lett å realisere!

 

Så selvom det her blir brukt ungdommer i overskriften, så drar du faktisk de litt eldre med deg også! Det viktigste er at man får seg en utdannelse og kan jobbe med noe man trives i! Samme hva det måtte være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Etter å ha lest mange rare innlegg og svar fra hi her inne på forumet virker hun bare ganske psykisk for min del... takk til alle barne og ungdomsarbeidere som passer på barnet mitt når jeg må jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barne og ungdomsarbeider kan man jobbe på ungdomshjem, og vil si det er et ganske krevende og hardt yrke. Man ser mange triste skjebner, man kommer opp i ting der man bare må ta en avgjørelse på stående fot, man kan bli truet, familien kan bli truet man kan bli spyttet på og det hende de går til angrep. Man må gjennomføre ransakelser av rom, hente hjem rømt ungdom, passe på at de ikke skader seg selv eller andre

Du kan ende opp med og være med i rettsaker, politiavhør og høre grusome detaljer fra incest ol, og det er fryktelig vondt.

Jeg personlig syntes det er en mye bedre jobb enn en høy stilling med høy lønn. Finnes ikke noe som er som og glede andre, det eneste som er synd er at man kommer i kontakt med så mye fin ungdom så forsvinner de like fort ut av livet ditt som de kom inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med min utdanning da? Er det ikke noe utdaning det heller?

Utdanningen jeg holder på å fullføre er helsesekretær. å det er faktisk "bare" 3 år med utdanning. Tenk det, 1 år mindre enn en barne og ungdomsarbeider.

Neste gang du ringer til et legekontor fordi enten du eller barna dine er syke, så husk det kan være jeg som avgjør om du skal direkte på sykehuset, inn hos legen eller om du må vente 3 uker på en legetime.

 

All utdanning er verdifull utdanning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavmål. Jeg er selv barne og ungdomsarbeider, å trives utrolig godt i den jobben. å er stolt over min jobb. Den gleden jeg får av barna jeg jobber med, foreldrene som henter og ansatte! Jeg har jo en utdannelse. Jeg har villet jobbe med barn siden jeg var 14år, så viste hva jeg gikk til siden min mor jobber i barnehage. å har aldri kunne tenkt meg å jobbe en annen plass, enda iallfall :)

 

Stå på HI. Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt UTDANNING i å få ett liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

poenget er jo at det overhodet ikke er et viktig yrke,men derimot stillinger som helst burde vært besatt med førskolelærere, ulike pedagoger, sosionomer etc...og resten av assistentene trenger jo strengt tatt ikke ha annet en dannelse og allmennfaglig utdannelse. Heller de enn de med lave karakterer som ikke kom inn på andre linjer.

 

Men en barnehage kan ikke bare ha ansatte som er førskolelærere / pedagoger. I en barnehage trengs alle for å dra lasset sammen.

Jeg jobber sammen med mange flotte unge mennesker, noen er barne og ungdomsarbeider og noen har ingen utdannelse i det hele tatt. Og jo, det er et viktig yrke, flotte folk som faktisk jobber hardt for veldig dårlig lønn. Ikke alle som vil gjøre det.

Jeg har stor respekt for mine medarbeidere uansett hvilken utdannelse de har.

 

Hilsen førskolelærer og pedagogisk leder i barnehage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre alle de positive tankene om barn og ungdomsarbeidere. Jeg er det selv og er glad for det. Man lærer mye av å jobbe uten fagbrev men det var virkelig godt å lære pedagogikk og! Syntes det er svert lettvindt for folk å få jobb i b.hage... Vet ikke om dette har forandret seg de siste årene...? Jeg føler meg mye tryggere den dagen jeg skal levere dattera mi i b.hagen når jeg vet det er folk med utdannelse ..vet de har interesse for området og ikke bare er der for å ha en jobb... Lurer på om Hi hadde bestått eksamen, siden hun tydelighvis syntes det høres simpelt ut. Man må faktisk gi litt for å få gode karakterer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG jeg må legge til at det finnes masse fine mennesker i b.hage! Det er ofte b.hagene gror fast, og da er det veldig godt med friske innputt av oppegående ungdommer! Selvom de ikke har utdannelse. Mente ikke å trykke ned på de som ikke har utdannelsen heller, men vet om noen uheldige episoder jeg siktet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Så skal du vite at dine øyne tar skammelig feil. Så klart er det en utdannelse!

 

Det burde de fleste som har tatt en utdannelse vite, men det gjelder kanskje ikke deg HI?

 

Hvis du er i tvil, kan du lese mer om det her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Utdannelse

 

... Det er forresten ikke bare unge mødre som er barne- og ungdomsarbeider. Tosjent innlegg, men det fungerer godt, hvis det er lagt ut for å ville krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du presterer å bruke "Hehe" i innlegget ditt HI, sier litt om din modenhet.

 

Det er da like mye utdannelse det å arbeide med mennesker, som det er å arbeide med teori, lovbøker, formler og regler.

 

Jeg har 2 yrkesfaglige utdannelser, og er ganske så stolt av det. Har sikkert utdannet meg i flere år enn deg, tilsammen.

 

Du er nok bare en liten hormonklump som er ute etter å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...