Gå til innhold

hvorforsier alle unge mødre at de har utdannelse; barne- og ungdomsarbeider tenk!. Hehe sorry , men det er ingen utdannelse i mine øyne...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er da noen som må passe på barna våres når vi mødre er på jobb, eller ville du kanskje ha en ufaglært til å passe ditt barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare unge mødre som mener at de har utdannelse da de har fagbrev... Jeg er 29 år, og har fagbrevet i barne- og ungdomsarbeiderfaget selv! Føler selv at da man har et fagbrev, har man bestått en fagprøve/eksamen innenfor faget, ergo fullført en UTDANNELSE! Selvom det ikke er høyskole utdanning er det en utdanning!

Har også jobbet i barnehage i 10 år nå, og det er mange fagarbeidere som er mye flinkere med bana enn pedagoger/førskolelærere---+ at de er mye mer sammen med barna enn de "lederne" som har møter på møter og p-tid på p-tid flere ganger i uka... (ikke alle da, men veeeeldig mange enkelte streder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at det er en førskolelærer som skal til en dag en av "dine" trenger ekstra hjelp... Kansje det er en ung barn og ungdoms arbeider med andre erfaringer som elsker barn og gjør en jævlig god jobb,som gjør jobben 10 ganger bedre!!!! Det er ikke alltid man kan telle årene på skole benken som gjør en person god i jobben sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker på når de skal argumentere mot de som sier de ikke er rustet nok til å bli gode foreldre ennå oga mangel på erfaring etc, og de stolt slår i bordet med at de er barne-ungdomsarbeidere. hadde blitt mer imponert om de hadde sagt de hadde fullført allmennfaglig vgs f.eks. de får dritt jobber med drittlønn, og jobber med folk som er på samme lave nivå faglig sett.sorry.

 

Du høres jo ut som en veldig sympatisk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjelpepleiere får ikke lenger jobb på sykehus...kun de som allerede er der.

 

Det var rart_ jeg leste en stillingsannonse hvor et sykehus søkte etter hjelpepleiere. Det var for 2 måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man blir så enveiskjørt som deg,blir du sett ned på i hverdagen? Er det hardt på jobb,hjemme kansje? har du så dårlig selvtillit at du må pirke på "unge mødre" med fagbrev innenfor barn og ungdom?

Kan vedde på at jeg finner 100 ganger så oppegående unge mødre med hue på rett plass med fagbrev innenfor barn og ungdom,enn deg... Hva slags utdanning har du egentlig? Du som sitter der så høyt oppe å ser ned på andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er personlig glad for at folk i det hele tatt jobber ;) spesielt unge mødre el unge...

 

jobb med hva de vil for min del, udannelse eller ikke... like mye del av samfunnet som meg og happy så lenge de bidrar ..

 

hilsen førstegangsfødende med master + flere videreutdannelser, 7 års 100% arbeidserfaring og 28 år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den. er 23 år nå med ei datter på 6 uker anser ikke meg som ung mor, men barn og ungdomsarbeider er jeg og jobber i bhg. og syntes at det er trist at du tenker det om oss som har vært under vidregående opplæring i 4 år for å nettopp kunne få lov til å jobbe med det vi ønsker. Vi tar vare på fremtiden vår, de som har vært med på å bygge opp landet og de som desverre er veldig syke. så syntes det er veldig trist at du tenker dette om oss. Men jeg er veldig stolt av jobben min og kunne ikke tenkt meg noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste innlegget jeg har sett på lenge. Synes synd på folk som må hevde seg over sånn som deg.. Så tøft at du er anonym og ;) Utdannelse eller ei - advokat, snekker, barnehageansatt - det er faktisk ikke noe som er en selvfølge for å være GODE foreldre uansett. Synes de som tar barn og ungdom har en flott utdannelse! De passer trossalt på barna våre mens vi er på en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jøss så engasjert dere ble som drar frem en tråd fra september..oppdrag utført. Jeg kommer sikkert til å få utbetalt prosenter av reklameinntektene på siden her.

Hi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det unskylder ikke de teite meningene dine. håper du kan tjene mye på å fortelle folk at det de gjør og liker å jobbe med bare er dritt. det syntes vel du at du fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det unskylder ikke de teite meningene dine. håper du kan tjene mye på å fortelle folk at det de gjør og liker å jobbe med bare er dritt. det syntes vel du at du fortjener.

hva?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELDIGVIS FOR MEG er det også mennesker som går "lavere" utdannelse også (fagbrev, hvis du ikke kan kalle det for "vanlig utdannelse"). Glad jeg ikke skal søke jobb og få startlønn den dagen hvor det er så vanlig å ha utdannelse at alle har gått minst 3 år bachelor... jeg er jo stolt av meg selv som har fullført bachelorgrad, men om det var det laveste i dagens samfunn måtte jeg jo gått minst til doktorgrad for å skulle ha noe man kan kalle høyere utdannelse... og man må gå på skole i evigheter, og sikkert jobbe tilsvarende lenge, til man er rundt 75... og bachelorgradene har vel da den lønna som dagens assistenter, og like mye ansvar som assistentene har i dag... for man trenger jo nemlig alle parter i et samfunn, og samfunnet har heller ikke råd til å lønne alle like høyt. Så heldigvis er det jobber til både assistenter og folk med fagbrev. Heldigvis er ikke dette noe "problem" enda, håper aldri det blir det heller, selv om det innebærer at iallfall halvparten av dagens ungdom aldri starter på et universitet eller høgskole!!

 

Synes forøvrig at all utdannelse er utdannelse om man kan si det slik... men man kan jo spesifisere at man har høgere utdannelse/ universitetsutdannelse. Men jeg smiler litt av skoleelever i videregående skole som tar fagbrev som kaller seg selv "studenter" da ;) Men det gjorde jeg vel nesten selv også selv om jeg gikk vanlig allmennfag, skjønte ikke helt forskjellen før jeg startet på høgskole :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barne- og ungdosmarbeider, og veldig stolt av mitt yrke :) At en sur og grinete snobb synes at det ikke er en verdig jobb, driter jeg i. Har ikke fått noen klager på jobben jeg gjør av brukerne, og det er de som betyr noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære meg, hva er det å si? At barne- og ungdomsarbeider ikke er ett yrke?? At det går ann, jeg er det selv og er kjempe glad i jobben min, er faktisk mange som går studie.spes som ikke får en utdannelse. BUA hadde ikke vært en linje å gå om det ikke hadde vært ett yrke. Det tar faktisk 4 år for å bli en BUA, og fagprøven må man jobbe hardt for å få!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det dummeste jeg har lest på leeenge:) Tar selv den UTDANNELSEN nå..vi har forelesninger,oppgaver og eksamen i vår,så nok er det en utdannelse som alle andre.. Siden får du si hva du vil,men lurer på hvor du vil komme med dette teite utspillet? Jeg elsker jobben min og barn er det beste som finnes,er utrolig heldig som snart er ferdig BUA:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem ringer du om det sprukket et rør på badet??

- en rørlegger

hvem ringer du om du må legge om det elektriske anlegget?

- en elektriker

hvem ringer du om huset ditt brenner?

- brannvesenet

hvem ringer du om du får hjerteinfarkt?

- ambulansen

 

ingen av disse har høyskoleutdannelse,men dog veldig VIKTIGE i samfunnet.uten disse hadde nok hjemmet ditt blitt oversvummet av vann pga det sprukne røret,begynt å brenne pga gammelt el-anlegg,ikke fått slukket brannen pga av det gamle el-anlegget og kanskje dødd for at det ikke fantes ambulansepersonell til å hente deg i tide....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barne- og ungdomsarbeider, helsefagarbeider, snekker, rørlegger osv er alle utdannelser. For et idiotisk innlegg! Ikke alle ønsker eller har mulighet til å gå høyskole. Kan være tid, penger eller fakta at man er alene med barn. Jeg er selv en ung mor som har tenkt å gå høyskole senere, men trives fint slik ting er i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har hovedfag i et realfag selv og mange venner som har ulike fagbrev, feks rørlegger, elektriker, tømrer. Ser ikke på min egen kunnskap som så mye mer avansert, jeg hadde aldri klart å gjøre de tingene de gjør hver dag... OG jeg kjenner folk med hovedfag og master som har arbeidsevne som en åtteåring, og folk med fagbrev som har IQ langt utover hva enkelte av mine medstudenter hadde. Så om folk er flinke til det de gjør eller ei, handler mye mer om menneskelige egenskaper og talent for faget enn hvor mange forelesninger de gått på, er min erfaring. (jeg vil feks si at jeg har møtt 50 prosent ubrukelige leger i mitt liv, og 50 prosent supre, så der er det mer enn årene på skolebenken som spiller inn....) denne HI hadde jeg aldri ansatt, de holdningene hadde uansett kommet fram i testene vi bruker før ansettelse hos meg, og folk med den type holdninger ryker rett ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Utdannelse er det, men det er ikke akkurat om det er barne/ungdomsarbeidere i bhgen jeg spurte om da jeg ringte rundt/besøkte bhg før jeg søkte plass til sønnen min i vinter. Det er nå faktisk om det er førskolelærere nok i bhg som er viktig. Og det er de som hadde hatt alle stillingene i en ideel bhg. Synd det ikke er krav, men nye lovforslaget er at det skal bli fler førskolelærere på avd, og får satse på at det går igjenom :)

Så forstår på en måte poenget med innlegget, men det er en utdannelse, men desverre,førskolelærer i en bhg er mye viktigere for meg når nå barnet mitt begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...