Gå til innhold

hvorforsier alle unge mødre at de har utdannelse; barne- og ungdomsarbeider tenk!. Hehe sorry , men det er ingen utdannelse i mine øyne...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig har man en utdannelse når man har fagbrev i noe! Det er ikke en *høyere* utdannelse, men det er det vel heller ikke noen som sier? Det er himmelvid forskjell på å ha fagbrev, å ha bevist at man klarer å gjennomføre et utdanningsløp - og ikke å ha fullført videregående.

 

Alle kan ikke gå på høyskole og universitet, får man den jobben man ønsker vha et fagbrev, så er det flott, og ikke noe å se ned på. Enten man er ung mor eller ikke!

 

Hilsen en med lang universitetsutdannelse selv. Som ikke slenger dritt om andres utdanningsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv førskolelærer og skulle virkelig ønske at det var mange fler som valgte å ta utdanning som BUA og jobbet i barnehage. Jeg ser virkelig en forskjell på faglærte og ufaglærte her, selv om det også er mange dyktige ufaglærte assistenter. Pedagoger og BUA har en del ulike oppgaver å utføre. Alle oppgavene er viktige. Nå er jeg samtidig selvfølgelig også opptatt av god pedagogtetthet i barnehagen, men skulle alle vært pedagoger ville barnehagene bli fryktelig dyre og drive. Vi trenger BUA også. De er viktige med viktig kunnskap og fagkompetanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

HAAA!!! Du som lagde denne tråden her er faen meg stygg ass, nå ble jeg ordentlig flau på dine vegne. Stakkars, hvem gjorde deg kongen??????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idiotisk innlegg... =P Jeg jobber som hjelpepleier, som tilsvarer 3 år på videregående... Hadde det ikke vært for at noen ville ta denne utdannelsen så ville det blitt skralt med hjelp til dine besteforeldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neriad

Det er forskjell på utdannelse, bare for å være enig med HI. Og jeg synes det virker som om noen av de litt "nyere" fagbrevene i en del mer eller mindre typiske kvinneyrker er "oppkonstruerte" på en måte. Nærmest for at alle skal få et fagbrev, samme søren om jobben de gjør er så enkel at omtrent hvem som helst kan gjøre den med bare litt opplæring.

Det betyr likevel ikke at disse jobbene ikke er viktige for samfunnet! Bare at jeg tviler på kvaliteten i en del av disse fagutdanningene.

 

Jeg er vel en av få som faktisk har prøvd å gå den motsatte veien, fra fullført høyere utdannnelse til fagutdanning på VGS, så jeg burde vite litt hva jeg snakker om! Ble sjokkert over hvor gjennomgående SLøVT alt var på den skolen hvor jeg havnet!

 

Ja, det var noen få motiverte elever som var oppriktig interesserte i faget sitt og som ønsket å gjøre en god jobb. Men over halvparten var bare helt bak mål! Klaget og sytet hver gang de faktisk måtte GJøRE noe på skolen, skulket, kom for seint, klarte ikke de enkleste faglige gjøremål uten at noen pekte og forklarte, satt med Facebook eller mobilen konstant i timene, osv, osv. De ville ikke hatt sjans hverken på studieforberedene (allmennfag) og i hvert fall ikke videre på høgskole eller lignende. Lærerne virket som om de hadde gitt opp og bare ønsket å få gjengen vekk og ut av skolen. Vet at enkelte elever fikk vitnemål selv om fraværet var altfor høyt, de førte bare ikke på alt! Synes oppriktig synd på de arbeidsgiverne som fikk disse sløvingene som lærlinger!

 

Og jeg kjenner mange som jobber i fagyrker og har gjort det i noen år, og nettopp dette går igjen: At kvaliteten på lærlingene er helt elendig, og at det blir verre og verre. Veldig mange har slett ikke lært noe yrke, de er helt uforberedte på arbeidslivet og jobben de skal gjøre. De har hatt for mye generell teori -som de jevnt over har tatt veldig lett på -og for lite praktisk opplæring, til tross for at det faktisk er et praktisk yrke de skal ha. Det heter jo læretid, men det er ikke meningen at arbeidsgiver skal lære dem absolutt alt fra bunnen av. Lærlingene er rett og slett en belastning, en ekstrajobb og et irritasjonsmoment for de mer erfarne ansatte som må gå i hælene på dem og passe dem opp. Løsningen blir å gi dem en god attest og bli kvitt dem straks læretiden er gått ut. Mens ungdommene selv skjønner ikke problemet og er mektig stolte over "utdanningen" sin...

 

Vel, dette ble vel mer et innlegg som klager over dagens system for fagutdanning på VGS enn et forsvarsinnlegg for HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som helsefagarbeider synes jeg du bare snakker tull! Arbeidsoppgavene våre baserer seg på å gi mennesker livskvalitet, verdighet og livshjelp. Jeg ser på dette som ganske ansvarstunge oppgaver og jeg kunne ikke lære mesteparten av det ved å sitte på ræva og lese en bok, men man trenger spesifikke personlige egenskaper og sterk empati + kunnskap om kroppens anatomi osv.. En helsefagarbeider har mange ulike roller og dette krever mye av en! Poenget mitt er vel at de fleste kan " studere" og ta en " ordentlig " utdannelse, så lenge du har penger til det. Men for å bli en god helsefagarbeider eller barne og ungdomsarbeider, så krever det så mye mer av en som person. Du kommer vel til å sette pris på det når du blir eldre og får sykehjemsplass og de viktigste personene i livet ditt ikke har bachelor grad. Du kan vel forsåvidt ringe noen med en " ordentlig " utdannelse som kan komme og skifte på deg, dusje deg og hjelpe deg gjennom tunge hallusinasjoner når Alzheimeren slår inn for fult ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Barne- og ungdomsarbeider er jo faktisk en jobb som krever en viss utdannelse! Syns det er topp å ha med fagarbeidere i klassen, og tenker til daglig lite over at jeg har en mastergrad og at de "bare" har gått på videregående... Så har de kanskje ikke valgt seg den mest krevende, langvarige utdannelsen eller det best betalte yrket, men det er et personlig valg! De unge mødrene som har tatt en sånn utdannelse har i allefall opparbeidet seg noen rettigheter og har en jobb å gå til når de er ferdige med svangerskapspermisjon....

 

Da er det verre med de som fører opp "livets skole" under utdanning på facebook, syns jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er jo at det overhodet ikke er et viktig yrke,men derimot stillinger som helst burde vært besatt med førskolelærere, ulike pedagoger, sosionomer etc...og resten av assistentene trenger jo strengt tatt ikke ha annet en dannelse og allmennfaglig utdannelse. Heller de enn de med lave karakterer som ikke kom inn på andre linjer.

 

Det ville blitt veldig dyrt å ha barn i barnehagen hvis alle som jobber der skulle fått lønnen til en pedagog........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er jo at det overhodet ikke er et viktig yrke,men derimot stillinger som helst burde vært besatt med førskolelærere, ulike pedagoger, sosionomer etc...og resten av assistentene trenger jo strengt tatt ikke ha annet en dannelse og allmennfaglig utdannelse. Heller de enn de med lave karakterer som ikke kom inn på andre linjer.

 

Unnskyld meg....men, lave karakterer som ikke kom inn på andre linjer??? er selv ung mor, OG barne og ungdomsarbeider Gikk først Hudpleien (som faktisk har ganske høyt snitt

og er vanskelig å komme inn på) Deretter barne og ungdomsarbeider med et snitt på 5, 7! Dårlig snitt sa du? ikke alle har lyst å sette livet på vent, studere i mange år, og ha masse studielån! Nå har jeg fast jobb, og har tilbud om å ta utdannelse som førskolelærer gratis(!) gjennom kommunen jeg jobber i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barne og ungdomsarbeider og gikk 2 år vidregående og 2 år som lærling og tok fagprøve og besto .

 

Forskjellen på assistent og bua (barne og ungdomsarbeider )er

- lønn

- utdannelse

- kunnskap (bua lærer du pedagogikk som ikke assistent har)

 

 

Jeg har jobbet straks 10 år i Bhg stortrives å se barnas utvikling og læring når de vokser til i Bhg ville aldri byttet

 

 

Foresten lønn siden det var viktig

 

Assistent hos oss ligger på lønnstrinn 5 = 289 250

 

Jeg ligger nå på lønnstrinn 22 = 356 950

 

Det er ganske mye mer så utdanning. Betyr mye i jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men siden hele innlegget handler om at unge mødre er utdannet som barne- og ungdomsarbeidere, hva har en barne- og ungdomsarbeider gjort deg for noe galt?? Alle unge mødre er vel heller ikke barne- og ungdomsarbeidere?? Det er mange som starter med å ta en yrkesfaglig utdannelse på videregående og har det i bunnen av sin utdanning, for så å gå videre til høyskole og blir førskolelærere og pedagoger. Alt etter hvordan det passer inn i sitt liv, det gjelder jo forsåvidt om man blir ung mor eller ikke, er jo ikke alle barne og ungdomsarbeidere som er unge mødre :-P Barne og ungdomsarbeiderfaget, hjelpepleierfaget, hudpleierfaget, ambulansefaget, samt også rørleggerfaget, elektrikkerfaget, taktekkere, snekkere osv, starter alle på videregående skole. Det er viktige yrker som de fleste av oss kommer borti i løpet av livet og tror de fleste setter pris på at det finnes mennesker som vil jobbe i disse yrkene, til tross for at det ofte er dårlig betalt. Innenfor helse og omsorg handler det like mye om at det er omsorgsfulle personer som vil gi noe tilbake til andre mennesker og derfor ser forbi at de har en dårligere månedslønn enn de som sitter på et kontor et eller annet sted med universitetsutdannelse, fordi de føler at jobben de gjør er meningsfylt og gir noe tilbake.

Når disse utdannelsen blir gitt på videregående skole gir de et viktig grunnlag og mye kunnskap innenfor de forskjellige felt, de fleste som går inn i disse yrkene ender allikevel opp med å videreutdanne seg innenfor forskjellige områder og mange spesialiserer seg. Mange velger også å bygge på med studiekompetanse og høyskoleutdannelse ettersom årene går, selv de unge mødrene. Og mange er mye bedre rustet til å ta utdannelsen videre enn de som kommer rett fra allmennfag, fordi de har relevant yrkeserfaring og kanskje til og med erfaring som mor, omsorgsperson og forsørger.

 

Vi trenger all utdannelsen som blir gitt, om den kommer fra videregående eller universitetet. Syns vi skal være glad for alle som velger å ta en utdannelse og vi skal sette pris på alle i alle yrker.

 

Hilsen stolt hjelpepleier med videreutdanning, og et meningsfylt yrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke en skal rakke ned på hva folk ønsker å jobbe med. Det gjelder både utsagn som "alle kan ta høyere utdannelse om de bare har penger nok" (pisspreik...høyere utdannelse koster ikke penger og ALLE kan ikke ta det), og utsagn som "helsefagarbeider er ikke et skikkelig yrke" (pisspreik, det er et like viktig yrke som noe annet og heller ikke dette er noe som ALLE kan jobbe med). Norge trenger alle typer av yrker, fra yrker som ikke krever utdannelse til superduperhjernene som forsker på små dubditter. Og heldigvis så kan en i Norge relativt fritt velge utdannelse ut fra hva en interesserer seg for og hvordan en er som mennesketype. Så denne diskusjonen her er helt på jordet...

 

Jeg mener en skal motivere venner/barn/familie/osv til å tenke seg godt om før en velger utdannelse, tenke på hva du liker å jobbe med og hva som er dine styrker som person...tenk over hvordan utdannelsen vil passe, og ikke minst hvordan en jobb innen området vil passe...tenker da på hvordan en jobber, alene/team, hvor, skift, stress, praktisk eller teoretisk, arbeidsoppgaver...også velger en ut fra hva en kan tenke seg passer best som et livslangt valg :-)

 

Lykke til folkens, og ikke hør på dem som rakker ned på deres valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg riktignok ikke lest alle kommentarene her inne, men til deg som startet emnet: Er barnevernpedagog/bachelor i barnevern tilstrekkelig? I såfall, er jeg godkjent etter dine kriterier.......Kjære deg, kom deg ned på jorda igjen!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg ble sist når jeg leste dette. ja det er krangle forum, men det er da grenser. det er en utdanning uten tvil. og di gjør en viktig jobb. jeg ble mor som 18 år og klarte ikke fullføre utdanningen jeg begynte på da. er snart 24 og har fortsatt ikke noen utdanning og dette tilbake på. jeg har en jobb jeg trives i og det er det som er viktig for meg. jeg vil heller ha det en og ta en høy utdannelse og sitte igjen me en jobb jeg ikke trives i. din oppførsel gjør at dine barn aldri hadde fått vært sammen med mine. for hvis du har en sånn holdning får fort dine barn den samme og ender fort opp med og mobbe andre føler jeg. lær deg litt folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva du er utdannet som? Det er jo bra noen utdanner seg til andre ting da, så du kan føle deg litt på topp her i samfunnet. Tenk om det ikke hadde vært forskjellige utdannelser da.....( som du ikke mener er noen utdannelse). Da hadde ikke din utdannelse vært noe å skryte av heller....Hvis du har en utdannelse da? Tror ikke du er så smart jeg, siden du kan komme med en sånn påstand. Lite gjennomtenkt. Bedre å si at ikke alle folk egner seg til å jobbe med barn og unge. Håper ikke at samfunnet har blitt så svekket at vi bare må ha pedagoger i en barnehage. Det er ofte de som ikke er (høy utdannet) som har mere sosiale antenner, empati og tid ovenfor sine barn. De ser barna sine behov fortere enn de som er mere opptatt med å ha den beste utdannelsen/yrkes suksess/tjene mest penger og skryte av seg selv til andre osv.

Jeg mener i alle fall at all utdannelse fra ungdomskolen skal gjeldes som en Ordentlig utdannelse. Takk til alle som tar fagbrev som barne- og ungdomsarbeider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på utdannelse, bare for å være enig med HI. Og jeg synes det virker som om noen av de litt "nyere" fagbrevene i en del mer eller mindre typiske kvinneyrker er "oppkonstruerte" på en måte. Nærmest for at alle skal få et fagbrev, samme søren om jobben de gjør er så enkel at omtrent hvem som helst kan gjøre den med bare litt opplæring. Det betyr likevel ikke at disse jobbene ikke er viktige for samfunnet! Bare at jeg tviler på kvaliteten i en del av disse fagutdanningene. Jeg er vel en av få som faktisk har prøvd å gå den motsatte veien, fra fullført høyere utdannnelse til fagutdanning på VGS, så jeg burde vite litt hva jeg snakker om! Ble sjokkert over hvor gjennomgående SLøVT alt var på den skolen hvor jeg havnet! Ja, det var noen få motiverte elever som var oppriktig interesserte i faget sitt og som ønsket å gjøre en god jobb. Men over halvparten var bare helt bak mål! Klaget og sytet hver gang de faktisk måtte GJøRE noe på skolen, skulket, kom for seint, klarte ikke de enkleste faglige gjøremål uten at noen pekte og forklarte, satt med Facebook eller mobilen konstant i timene, osv, osv. De ville ikke hatt sjans hverken på studieforberedene (allmennfag) og i hvert fall ikke videre på høgskole eller lignende. Lærerne virket som om de hadde gitt opp og bare ønsket å få gjengen vekk og ut av skolen. Vet at enkelte elever fikk vitnemål selv om fraværet var altfor høyt, de førte bare ikke på alt! Synes oppriktig synd på de arbeidsgiverne som fikk disse sløvingene som lærlinger! Og jeg kjenner mange som jobber i fagyrker og har gjort det i noen år, og nettopp dette går igjen: At kvaliteten på lærlingene er helt elendig, og at det blir verre og verre. Veldig mange har slett ikke lært noe yrke, de er helt uforberedte på arbeidslivet og jobben de skal gjøre. De har hatt for mye generell teori -som de jevnt over har tatt veldig lett på -og for lite praktisk opplæring, til tross for at det faktisk er et praktisk yrke de skal ha. Det heter jo læretid, men det er ikke meningen at arbeidsgiver skal lære dem absolutt alt fra bunnen av. Lærlingene er rett og slett en belastning, en ekstrajobb og et irritasjonsmoment for de mer erfarne ansatte som må gå i hælene på dem og passe dem opp. Løsningen blir å gi dem en god attest og bli kvitt dem straks læretiden er gått ut. Mens ungdommene selv skjønner ikke problemet og er mektig stolte over "utdanningen" sin... Vel, dette ble vel mer et innlegg som klager over dagens system for fagutdanning på VGS enn et forsvarsinnlegg for HI.

 

Jeg er enig med deg at systemet ikke alltid fungerer. Jeg mener at skolene i samråd med arb.plasser burde ta mere ansvar. Se å få luket ut dem som ikke følger opp utdannelsen sin,eller som velger en kortere utdanning bare for å få noe på papiret.

Veldig leit for de som faktisk er veldig flinke når de utdanner seg, og gjør en strålende jobb i arb.livet. At de skal lide av dårlig rykte for de noen kan ta så lett på utdanningen, jobben og skli så lett igjennom systemet.

Skolen må bli strengere på hvem som får fagbrev og ikke.

 

Så vil jeg få si noe om dem som har en høyere utdannelse.

Det er også mange som meg, som irriterer seg over dem som har en høyere utdannelse, og kommer rett i fra skolebenken og inn på et kontor som sjef.

Disse sitter å lager og konstruerer for eksempel nye arb.rutiner eller tegner skisser av hus/ anlegg og bygger modeller osv. Og dette kan det ikke brukes engang pga. mangel på praktisk utdannelse.

Det er mange ganger jeg har lurt på hvorfor de har gått så mange år på skolen, når en vanlig mann i gata har bedre løsninger på ting enn "skolelyset".

Disse såkalte velutdannede personenes mangelen praktisk sans, fører til at de med en "lavere utdanning" som egentlig kan jobben sin, blir heftet pga.dem. Og dette medfører store unødige forsinkelser og ikke minst kostnader.

 

 

Tenk så mange år på skolebenken, og så kommer du ut i arbeidslivet.

Hvor du skjønner forhåpentlig vis, at mye av det du har lært over så mange år ikke kan brukes.

Da må en jo føle seg fryktelig rund lurt og teit.

 

Så da sitter du der da, med studielån opp etter ørene og en utdannelse som ikke kan brukes.

Stakkars dere

Tenk noe så flaut... Skrytt av en utdannelse som er delvis ubrukelig... Og en må begynne i læra/praktisk arbeid sammen med de som har en mye kortere utdanning enn deg, for å lære av de hvordan du kan få jobben din gjort ...

 

Det er nok mange sorte hull i alle yrker og utdannelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?
Lurer på hva du er utdannet som? Det er jo bra noen utdanner seg til andre ting da, så du kan føle deg litt på topp her i samfunnet. Tenk om det ikke hadde vært forskjellige utdannelser da.....( som du ikke mener er noen utdannelse). Da hadde ikke din utdannelse vært noe å skryte av heller....Hvis du har en utdannelse da? Tror ikke du er så smart jeg, siden du kan komme med en sånn påstand. Lite gjennomtenkt. Bedre å si at ikke alle folk egner seg til å jobbe med barn og unge. Håper ikke at samfunnet har blitt så svekket at vi bare må ha pedagoger i en barnehage. Det er ofte de som ikke er (høy utdannet) som har mere sosiale antenner, empati og tid ovenfor sine barn. De ser barna sine behov fortere enn de som er mere opptatt med å ha den beste utdannelsen/yrkes suksess/tjene mest penger og skryte av seg selv til andre osv. Jeg mener i alle fall at all utdannelse fra ungdomskolen skal gjeldes som en Ordentlig utdannelse. Takk til alle som tar fagbrev som barne- og ungdomsarbeider

 

Du er jo ikke noe bedre da som sier at de med høy utdannelse har mindre sosiale antenner, empati og tid. Du generaliserer jo like mye, bare den andre veien. Hvor mye en bryr seg har vel ikke så mye med hvilken utdannelse en har, men med hvilken type personlighet en har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig egnethet og såkalt sunt folkevett, er noe man faktisk kommer langt på vei med i arbeid med barn og unge. For mange er det spennende å studere teori i tillegg, noe som kan bidra til en god, grunnleggende teoretisk plattform. Teori og praksis er forøvrig to ganske så ulike ting. ;-) Det er så utrolig viktig å ha bena plantet på jorda og verdsette kollegialt samarbeid, på grunnlag av alles ulike utdannelses og erfaringsbakgrunn. Kan vi benytte hverandres kunnskap på den måten, får vi gode arenaer for barn og unge. Ovenifra og ned-holdninger fordras ikke herifra, ingen er tjent med det og dessuten kan det ødelegge miljøet på mange arbeidsplasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier og lærer på helse og sosialfag på videregående skole kjenner jeg at denne tråden er meget provoserende.

Anonym som har startet denne tråden: Hva med helsefagarbeider, ambulansearbeider, tømrer, elektrikere, rørleggere etc? Sier du at disse heller ikke har utdannelse? De går akkurat samme løpet som en barne-og ungdomsarbeider!

En barne-og ungdomsarbeider er vel så viktig for skolen/barnehagen som en førskolelærer. De har forskjellige arbeidsoppgaver knyttet til den utdanningen de har tatt, så at en barne-og ungdomsarbeider tar jobbene som i utgangspunktet førskolelærere skulle hatt er TULL!!! Leger trenger sykepleiere og helsefagarbeidere, Pedagoger og førskolelærere trenger barne- og ungdomsarbeidere og assistenter, tannleger trenger tannpleiere og tannhelsesektretærer (som også er videregående utdanning) for å få arbeidsdagen til å gå rundt! Dette kalles TVERRFAGLIG SAMARBEID, men du visste kanskje ikke at det er noe som er nødvendig på ALLE arbeidsplasser?? Tråden din virker VELDIG LITE GJENNOMTENKT! Det er tydelig at den utdanningsveien du i tilfelle har gått ikke har gitt deg veldig mye kunnskap ift hvordan samfunnet fungerer BEST.

PS: Vet ikke om det er samme anonym som har skrevet kommentaren om at de som velger denne yrkesretningen er de som har dårligst karakterer og ikke kommer inn på førstevalget, men regner vel med at det er samme tomme hode som kommer med en slik kommentar. Som lærer på disse linjene vet jeg at vi har elever som fint kunne gått ut med topp karakterer fra en allmenfaglig linje. Vi har tidligere elever som den dag i dag arbeider som bl.a. leger. Jeg kjenner også til flere tidligere elever som har gått allmenfaglig linje som den dag i dag får sine penger fra NAV.... Tenk litt neste gang du starter en tråd som dette. Til syvende og sist er det DU som virker UUTDANNET! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, visste ikke at vi brukte denne siden til å trykke folk ned i driten.. Sånne folk burde la være å starte tråder. Er KUN provoserende og de driter seg loddrett ut. Vi som har hjernen i behold og er voksne (ja, jeg er ung, men mer voksen i hodet enn trådstarteren), burde slutte å svare på sånne tråder slik at de holder seg ubesvart og laaaangt borte fra hovudsiden.

 

Jeg har ellers ingen interesse av å komme med argument mot denne saken. Er nok helt håpløst og unødvendig bruk av tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg akkurat utdannet meg ferdig enda, siden jeg gravid i lærlingtiden min, men barne og ungdomsarbeider, har faktisk en større rolle i f.eks., barnehage, enn det førskolelærere har, for førskolelærere har nemlig noe som heter ubundentid, med andre ord, flere timer i uka der man ikke er med barna, men jobber for seg selv - så hvem er det som er igjen inne på avdelingen da? Både assistenter og barne og ungdomsarbeidere er mer med barna. Samme gjelder skole, læreren er ikke tilstede hele tiden, og barne og ungdsomsarbeidere kan man faktisk få tak i etter skoletid, hvis man trenger å prate eller noe sånt :)

Barne og ungdomsarbeidere og assistenter har en kjempe stor rolle, og trenger ikke å være dumme - det er også mange av de som har fulltført tre år på vgs, men enda ikke tar noe utdanning etter det - i tillegg til hvis man velger som meg å bli lærling, så går det faktisk ann å ta et skole år til etter det. MED GODE KARAKTERER :)))

Syntes det er utrolig teit å si som du sier - fordi man går faktisk igjennom kompetansemål igjennom hele læretiden, og i tillegg til prøvene som er på slutten av disse to årene.

 

Du skjønner, det er ikke alle som egner seg for å jobbe med barn eller ungdom :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...