Gå til innhold

Hehe, jenta mi altå :) Flere som har 2 åringer om er "nøye" på ting ? :P


Storesmurf+Lillesmurfene

Anbefalte innlegg

Nå nettopp så gråt hun i senga og sa at jeg måtte hjelpe med dyna, og pekte på kantene av senga. Det var visst veeeldig viktig at dyna ble bretta over kantene på senga på hvert hjørne av senga, da kunne jeg bare si god natt og alt var greit.

 

Hun vil ha teppet på før dyna skal på alltid.

 

Om hun ikke er enig i at jeg flytter på en ting feks, så flytter hun den tilbake på plassen den låg, selv om hun rett etterpå tar den bort igjen.

 

Hun kan bli sinna om hun ikke får til å legge/gjøre ting selv som hun vil de skal være, og ender i hyle anfall. Da er det bare om å snakke om noe annet interessangt for å få henne til å roe ned. For hjelp vil hun IKKE ha :P

 

Hun merker nupper på klær noen gang og vil ha alle bort, det er viktig der og da.

 

Samme med om det er noen klær som ligger litt feil på foten feks.

 

Mye som egentlig er vanlig her ser jeg, men det er de små tingene med at kantene på dyna må være perfekt mot senga og nuppene på klærne må bort som er så morsomt å følge med på, hehe. (hun merker ikke nupper og sllikt alltid, men ofte). Hun kan også være veldig fin på det, å tørke munnen selv med kun tommelen og fingeren og bare såvidt være borti munnen som en elegant dame :P

 

Noen som har det likens? Og noen som har hatt det med sine barn før, hvordan er de nå som de er blitt større? :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi blir to år i november. Av og til hvis hun våkner om natta får hun komme over i vår seng. Samboeren min er ukependler og da blir jeg oh henne mye hjemme alene. Forrige helg når han var hjemme våknet hun på natta. Han gikk inn og hentet henne, la henne i midten på senga vår også gikk han på do. Når han kom tilbake for å legge seg ble hun skikkelig sinna, og prøvde å dytte han ut av senga. Skulle ha mamma for seg selv.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollmor og trollungene ♥

Dette høres akkurat ut som min lille;)

 

Noen få eksempler herfra:

Hun blir kjempe sint/lei seg hvis ikke hun klarer å få dokken til å sitte "riktig" i vognen. Teppet skal alltid ligge helt riktig. Og hun blir irritert hvis jeg ikke knepper igjen alle knappene på en genser eller cardigan... uansett om den øverste knappen kan være ubehagelig.

 

Så ja, det blir veldig spennende å se om de blir like nøye når de blir eldre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, morsomt :) Det er litt koelig og da, noen ganger må jeg prøve å holde meg fra å le litt sånn at hun ikke ser det, for da blir hun sinna da :P Men det er jo fordi det er søtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jenta mi blir 2 i november også, og ho har akkurat samme nykkene! =p Blir so sint når dukka ikkje sitter orntlig i vogna, viss buskebeinet sklir opp mot kneet må det ned fortare enn fortast og dette med knappane på cardigan! Eg syns jo det er fint å ha den open, men det er ikkje snakk om en gang! Er mangen andre ting og, men kjem ikkje på dei no.. Er no søte er dei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...