Gå til innhold

Jeg er syk, men ingen tror meg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kronisk trøtt, uansett om jeg har sovet godt om natten er jeg trøtt hele tiden, kan sovne hvor som helst, når som helst.

 

orker ikke noe, er et slit bare å gå til butikken.

er alene med to barn, prøver å slappe av litt når minste sover på dagen, setter på en film til eldste da.

 

jeg har også nesten hele dagen vondt i hodet, magen, og ledd......

jeg er så sliten, prøver å si til folk at jeg er sliten å må ha litt hjelp, men det eneste jeg får til svar er at jeg må komme meg ut, for det gir meg energi, (noe det ikke gjør) og beskjed om å ta meg sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har legetime neste uke.

vært sånn i 2 mnd nå, men er så lang vente tid hos legen at jeg ikke fikk før, over en mnd siden jeg fikk time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første er å ta turen til legen for å sjekke om det er noe fysisk galt med deg. At folk rundt deg ikke tror deg, har lite med saken å gjøre. Det er DU som lever ditt liv og din hverdag, ikke de. Du høres nesten ut som meg da mine var små, og jeg var bare inni margen sliten at å ta alt sammen selv, og samtidig leve opp til samfunnets forventninger.

 

Har du avlastning ang barna? Har de barnehage eller noe? Har far barna? Hvis ikke, så snakk med barnevernet om dette. De kan dekke barnehage, dersom de mener det er "barnas beste"(her må de bare ha en knagg å henge det på, for å kunne dekke dette. At mor er SLITEN, er vanligvis nok til å kalle det barnas beste). Og kanskje barnevernet kan hjelpe til med besøkshjem til barna, dersom du ikke har annen avlastning i helger.

 

Jeg har besøkshjem selv, og har hatt det i åresvis. Gjennom barnevernet. De er IKKE farlige, og vil kun familien det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres slitsomt ut da:-(

Er du deprimert? For de symptomene du beskriver, har likhetstrekk til depresjoner. Lenge siden du ble alene-mor? Overgangen kan være enorm, og du kan rett og slett bare ha "møtt veggen" om du skjønner;-)

 

Ellers kan du jo ha jernmangel eller andre medisinske årsaker selvfølgelig. Uansett, bra du har fått deg time. Viktig å få sjekket opp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha... ja, trening hjelper.... NOT. Ikke om det er noe fysisk galt, og ikke om en ikke har tid eller overskudd. Alene med barn = En kan ikke forsøke trening dersom dette kan sette deg TOTALT ut av spill noen dager. En har bare ikke råd, tidsmessig.

 

Samme som min gymlærer sa til alle oss jentene(var myntet på meg, for jeg var den med legeerklæring om fri en gang i måneden) om at aktivitet hjalp på menssmerter. Jeg som ikke klarte å gå til do fra senga mi engang de første dagene av mensen? Hva skulle gym gjort, som ikke trening på fritiden min gjorde? Jeg bare måpte den gangen, og gjør det fortsatt når jeg tenker på det hun sa......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en titt, kanskje noe å nevne for legen. Men er en ganske omfattende prosess som tar tid, men mye avhenger av legen din og at du kommer i kontakt med Ullevål fortest mulig.

 

http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/undersokelser/Sider/me-utredning.aspx

 

http://www.helse-nord.no/getfile.php/RHF/Koordinerende%20enhet%20Rehabilitering/Dokumenter/CFSME-konferansen%202010/Nr%205%20Barbara%20Baumgarten%20Austrheim.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få legen til å sjekke deg for D-vitaminmangel. Det mye vanligere å ha lettere D-vitaminmangel enn man tror.

Jeg har vært sånn som deg jeg også, og fikk et nytt liv etter at jeg begynte å spise D-vitamin tabletter :))

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "råd" fikk jeg av legen min når jeg fortalte om hvor sliten jeg var.

 

2 md senere fant legene en kreftsvulst i brystet mitt.

 

Så ja.... trening er flott råd når du ikke vet hva som feiler HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på magnesium,kan gi fysiske plager som trøtthet,leddplager,vondt i hode..

lukk ører for det andre sier,du kjenner din kropp best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg har det på AKKURAT samme måte, alltid sliten og trøtt, kronisk hodepine, muskel og leddsmerter osv osv.

 

Legen min mente jeg var utbrent og deprimert, jeg var ikke enig men har jo ikke mye å stille opp med når legen bastant mener jeg ikke feiler noe annet.

 

Etter nesten et halvt år på sykemelding (100%, 80% og 50%) uten å ha blitt bedre mente legen jeg hadde ME. Så diagnosen jeg har på papiret fra fastlegen er ME.

 

Jeg har lest at ME er en diagnose man får når alt annet er sjekket ut, mens jeg ikke følte jeg var sjekket skikkelig i det hele tatt. Fastlegen tok bare en håndfull blodprøver og mente jeg ikke feilte noe fysisk.

 

Jeg tok kontakt med en privatpraktiserende lege, en som også er utdannet homeopat og akupunktør, så han er jo en litt spesiell almmenpraktiserende lege. Han tok så mange blodprøver som jeg aldri har vært borti før. Han mente nemlig at når det var noe feil med energiene i kroppen var det nesten alltid hormonene sin skyld, det er de som produserer energi i kroppen.

 

Blodprøvene kom tilbake fra et av de største sykehusene i Oslo (hormonlaberatorie tror jeg) og de viste at jeg hadde en infeksjon på skjoldbruskkjertelen, mangel på B12, mangel på D-vitamin, for lite jod og for lave jerndepoer!

 

Så nå får jeg B12 sprøyter, spiser D-vitaminer og jern. Så er det mulig jeg må ha hormontilskudd om ikke infeksjonen på skjoldbruskkjertelen går tilbake.

 

Legen sa at en ting er helt sikkert, det er IKKE psykisk, og det er ikke min egen feil. Jeg har fått beskjed om å presse meg litt, gå turer osv, men ikke så mye at jeg blir utslitt. Hard trening må vente til jeg blir bedre.

 

Så kom deg til lege du også, det er mye som kan komme ut av balanse i kroppen og små feil kan få kroppen til å reagere kraftig. Be legen sjekke deg grundig, ikke la deg avfeie med depresjon sånn helt uten videre om du ikke føler det stemmer selv (jeg følte meg overhodet ikke deprimert, bare sliten). Om jeg hadde fått riktig behandling fra første stund kunne jeg kanskje vært tilbake i full jobb nå, foreløbig er jeg 50% sykemeldt og jobber annenhver dag, har ikke sjangs å orke mer..

 

God bedring til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn hadde jeg det i 6 år før de fant ut jeg hadde leddgikt.. Og ja jeg gikk til legen, skiftet lege flere ganger... Før jeg fikk en som tok meg på alvor og sendte meg til riktig spesialist.. Og det fins flere former for leddgikt så ja, at jeg alltid er trøtt og sliten er en del av det...

 

(Jeg er forresten bare 23 år gammel så jeg fikk det da jeg var 17......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier her, må du komme deg til legen - og det snarest. Det er et knippe av diagnoser som kan passe til dine symptomer. Det første jeg tenker på er depresjon eller lavt stoffskifte. Det gir veldig like symptomer. Begge deler kan medisineres, og sliter du psykisk trenger du også psykiatrisk behandling. Mer alvorlige diagnoser som kreft ville jeg ikke "stresset med" foreløpig hvis jeg var deg. Selvsagt kan det hende at det er det, men hvis vi ser litt på statistikk, er det andre ting som er mer sannsynlig. Særlig det med at du er så trøtt, passer veldig godt med lavt stoffskifte. Jeg strevde med det, men siden jeg også var deprimert ble ikke stoffskiftet sjekket på lang tid. Da det endelig ble sjekket, viste deg seg at det var veldig lavt. Jeg begynte med Levaxin, og "våknet" sakte, men sikkert opp igjen. Hva med barnehageplass? Noen mulighet til å få det? Send en PM hvis du lurer på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen heter Bjørn Øverbye, han er en anerkjent lege som reiser rundt og holder foredrag, skriver bøker osv (bare google han så finner du masse informasjon om han). Du må nok kjøre 3-4 timer om du bor i Oslo, men det er faktisk folk som gjør det, han har 2 mnd ventetid på time...

 

http://www.arendalhelsesenter.no/helsesenteret.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Be dem samtidlig sjekke deg for kalsium nivået i blodet. Dette gjøres sjelden. Mange har problemer med stoffskiftet og skjoldkjertelen, MEN man kan også ha forstørret biskjoldkjertel og det gir noe av samme problem. Dette hadde jeg og jeg ble operert.Jeg hadde noe som kaltes Primær hypoparathyroidisme

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,vil bare si at jeg føler med deg.Slet med slike perioder i mange år og alle blodprøver osv var helt fine.Fikk kjeft av arbeidsgiver og mannen min fordi jeg var så "sløv" Viste seg at jeg var bipolar :0( Har fortsatt slike perioder,men er lettere å takle når jeg vet hvorfor om ikke annet.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har hatt det som deg i sommer og har det fremdeles, bortsett fra at jeg ikke har hodepine.

 

Det er blitt tatt flere blodprøver med tanke på reumatisme, men alle prøvene så langt har vært fine. Venter nå på å komme til revmatolog og først fekk jeg 52 ukers ventetid. Da gikk jeg til lege igjen for jeg kjendte at jeg ikke klarer å gå med plagene i 1 år uten å finne ut hva som skjer med kroppen. Så nå har jeg fått brev om at jeg har rett på helsehjelp på jul.

 

Man har ikke noe annet valg enn å vente og gjøre det beste ut av det kroppen klarer. Og om man ikke har følt seg deprimert fra før så kommer det nedstemtheten sigende på.

 

Synst selv at dette er vanskelig for det er ingen som ser på deg at kroppen verker som besatt, også lurer du på om alle går og tenker at du er hypokonder. Det er liksom ikke like akseptert at du er syk når det ikke vises og du ikke har en diagnose å slå i bordet.

 

Og en diagnose ingen ønsker seg, som man jo kan få når man har ledd og muskelsmerter er Fibromyalgi. Da har du den gamle oppfattningen som følger den diagnosen at du er " et nervevrak med innbilte smerter" . Og de vet med deg selv at du aldri har hatt psykisksykdom, kun dei prøvelser som livet normalt gir enn.

 

Lykke til og har du ike vært til lege så ring og få deg en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da har jeg vært hos legen, venter på noen svar på blodprøver.

må fortsette med jern tab og øke dose....

 

så får vi se om blodprøvene viser hvorfor jeg er dårlig..

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...