Gå til innhold

BABYSETETRÅD 0-13 kg! *hjelp*


Mamma i lykkerus

Anbefalte innlegg

Bare noen få uker igjen til termin, skal hente vår nyinnkjøpte bil denne uken og føler det er på tide å sette seg inn i den gigantiske babyseteverdenen.

 

Noen tips?

Hva er forskjellen på merkene?

Typene?

Base eller ikke base?

Tungt?

Lett?

Billig?

Dyrt?

Sverige?

Norge?

 

Jeg er BLANK! Håper dere kan gi meg noen tips!

 

Og hvis noen har kjøpt sete i Sverige, var det leveringstid eller fikk dere setet med en gang? Står på babyshop sin hjemmeside at det er 14 dgr leveringstid....!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha maxi cosi babysete ;) Den har jo vært blant de beste i mange år. Og passer sammens med mange triller. Så man kan sette babysetet oppå trille i begynnelsen når babyen sover mye.

Skal dokke kjøre mye eller en del så er jo greit å ha base i bilen ståendes.

I år var det rømer baby sete som kom best ut i testen.

 

Her er den siste testen. Men der er ikke maci cosi med. Jeg synes at den er også god.

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2011/alle_modellomtalene_samlet?expandedtopic=1305799790.9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Maxi cosi cabriofix, den passer barnet leeenge. Min brukte det setet til hun var langt over et år (lettvekter ;)). dessuten passer den til veldig mange vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollmor og trollungene ♥

Vi hadde også Maxi cosi til vår datter som ble født i 2009. Veldig fornøyd med setet, og vi fikk også brukt dette til hun var over 1 år. Vi var såpass fornøyd at babyen i magen skal overta dette setet, har ikke vurdert å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brio har et bra babysete.. Kommet god ut i noen tester og kjenner flere som er veldig fornøyd =)

Selv har vi Akta Graco Logico S etter mellomste, så vi skal bruke det om igjen =) Det er vi kjempe fornøyd med og der følger det med base.

I tillegg har vi en paraplytrille som vi bare kan klikke setet oppå hvis babyen sover og vi bare skal en liten tur inn et sted (det blir fort tungt å bære)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei vi hadde Besafe izi sleep, er tungt men har vunnet i noen tester for noen år siden, sete er veldig fint om barnet sovner og må sitte litt i stolen på venterom ol. veldig fint siden det kan legges ned når det ikke står i bilen, god vippemulighet om du må vente eller lignende.

både jeg og par venninner av meg er kjempe fornøyd, jeg skal bruke besafe til neste man også:) syns personlig lite om og bruke bilstol som "vogn" er jo ikke bra for barnets rygg og det blir anbefalt at de sitter så lite i bilstol som mulig.

 

håper du finner ut av det. koster ca 1900kr for stolen. fås kjøpt både norge og svergie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt et Britax sete, tror jeg det heter . Det holder litt lenger enn maxi kosi, og er veldig lett å stille inn etter hvert som barnet vokser.

 

Hun i butikken minnet oss på at det er _lengden_ på barnet som teller ( ryggen skal ikke stikke for langt opp) og ikke plent kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen alle sammen! :) :)

 

Vi endte opp med å kjøpe Maxi Kosi hos Babyshop i Strømstad. Kostet 3700,- med base. Rakk ikke reise rundt og sjekke priser, så dro med oss det i farten.

 

Damen i butikken sa at Britax-setene hadde litt problemer med at knappene på setet raskt ble slitte og ødelagte, så da ble det et sort Maxi Kosi-sete til vår lille gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...