Gå til innhold

Hysterisk eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke et angrep mot kvinner som er hysteriske, dette er min mening om et par ting.

For eksempel mat. Ikke for mye a-vitamin, ikke spis salami og FOR ALL DEL, hold deg unna nugatti og syltetøy, er for mye sukker i det! Hva faen skal du spise da liksom? Klart det, hvis du lever på vitaminer i tablettform fra før av så blir det vel drøyt å spise mat med ekstra vitaminer i, for er du hysterisk under graviditeten så tar du vel alle de tablettene som reklameres som "veeeldig bra å ta under graviditeten"? De bruker salgstriks mot gravide også vet dere. Så slutt å spørr deg selv hva du bør spise, spis normalt og dropp alt kost-tilskuddet du har begynt med under svangerskapet og hold deg til det legen/jordmora di anbefaler...

MIN personlige mening er at mange spontanaborter kan skje pga. stress, og det er jo påbevisst. Tror nok at denne mat og vitamin-hysterien kan ligge under den kategorien. Jeg tar kun folat, som jeg har fått beskjed om, drikker kaffe enda og prøver å slutte å røyke. Men tror dette skal gå kjempebra, uten at jeg skal putte i meg vitaminer å slutte å spise god mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.... alle får ha sin mening....

 

Hvis du tar en titt på matportalen så anbefales det også å ta omega3 og ekstra tilskudd med D-vitamin for gravide - offentlige anbefalinger.

 

Og en multivitamin med antioksydanter vil gjøre slik at omega3-oljen ikke harskner i kroppen din hvis du ellers får i deg for lite antioksidanter.

 

Visste du at de offentlige retningslinjene for kosttilskudd er lagt på minimumsgrensen for ikke å utvikle alvorlige mangelsykdommer? De er ikke satt med tanke på optimal helse!

 

Men - det fine er at du kan gjøre akkurat det du synes er best for deg - så kan jeg gjøre det jeg vet er best for meg og den lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klart det. Som sagt, jeg angriper ikke..sier bare meningen min. :) nå har jeg da også fått beskjed om å ta jern og gjerne c-vitaminer, og da gjør jeg det.. Jeg er ung, å vet ikke alltid best. Men hører på det legen sier, og ingen andre, helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...