Gå til innhold

Hvor lenge kan en kjøttdeig ligge i kjøleskapet?? ( den har vært i frysern)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

?

Bør jeg steke den i dag, og så legge den i kjøleskapet og varme opp til middag i morgen?

Eller kan den ligge i kjøleskapet til i morgen ettermiddag og steke til middag?

 

Tok den opp fra frysern på fredag.

Har nettopp blitt matforgiftet så er litt redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig stekt kjøttdeig har lengre holdbarhet enn rå.

Så ville nok åpnet den og luktet, og så stekt den opp i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag morgen og tint til middagstid - Da hadde jeg kastet den nå.

Fredags kveld før leggetid og tint sakte i kjøleskapet et døgn - Hadde fremdeles kastet den.

 

Tint mat holder et døgn i kjøleskap, og kjøttdeig er i tillegg en av de lettest fordervelige produktene som finnes.

Du lukter det fort når du åpner den om den mot all formodning har klarte seg, men da bør du steke den med en gang.

All kjøttdeig lukter litt rart rett etter åpning, men sur kjøttdeig er ikke til å ta feil av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok...jeg kaster den da...luktet litt rart synes jeg, vet vel egentlig ikke hvordan de skal lukte...men denne luktet ikke "fersk" liksom...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordbysupermarket.se/no/aktuelt/Holdbarhet+i+kj%C3%B8leskap+og+fryser.9UFRnMZt.ips

 

Hvis du leser nede der det står "holdbarhet i kjøleskap" står det 4 dager på kjøttdeig!!

 

Men vi pleier å ha den max 2 dager altså, derfor jeg spurte her i kveld...skulle ha kjøttdeigen til middag fredag, så ble det lørdag og så ble det plutselig søndag..spist andre ting så ble det utsatt...er nå kastet!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er noe helt annet. de 4 dagene gjelder på ferske varer ikke fryste.

Har varen vært fryst holder den et døgn etter tining.

 

Men selv synes jeg 4 dager på fersk kjøttdeig som ikke er vakumpakket er lenge det også. Hadde ikke spist den etter 4 dager.

Kastet nettopp en pakke fersk kjøttdeig fra sverige. Da var den 2 dager gammel og sur. Hadde fått litt røff hjemtur, men allikevel.

 

Så alle varene du så på den lista du linket til gjelder ferske varer. Fyste varer har egen dato og tinte varer har tommelfingerregelen ett døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...