Gå til innhold

Han vil ikke bruke kondomer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg så det. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt:

Vet du om noen andre grunner til at man ikke skulle tåle pessar?

Bortsett fra om man er like vanskelig som HI da, selvfølgelig. Men, enkelte vil kanskje at dette også har en medisinsk årsak...

 

Mr. Perfect

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om pessarallergi, kun reaksjoner på sæddrepende krem. At man tåler pessaret betyr ikke at man bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Perfect: Jeg tror vi taler til døve (og kanskje dumme??) ører her. Som kvinne ser jeg helt klart hva du vil frem til og hva du føler om saken som en mann. Dine erfaringer burde kanskje HI og andre ta innover seg, siden de (formoderlig) ikke har penis og heller ikke vet hva en kondom gjør med en penis under samleie.

 

Jeg bruker hormonspiral da jeg ikke tåler hormoner særlig godt. Hormonspiral virker lokalt, og den mengden som evnt siver ut i blodbanen er så minimal at det ikke merkes i det store og det hele, hvis man er riktig uheldig kan det være at man før ømme bryster en dag tidligere i syklusen, men ellers virker det ikke inn på noe som helst. Min fastlege og min gynekolog (og min lege på sykehuset der jeg fødte) sa at hormonspiral var et av de beste alternativene man hadde innen kvinnelig prevansjon siden det er så og si like sikkert som sterilisering, og det er få til ingen reaksjoner eller bivirkninger. Hormonnivået er rekordlavt iflt annen hormonell prevansjon, og det fungerer kun lokalt.

 

Og for HI og kanskje andre som virker litt tett i kveld, så vil KUN LOKALT si at hormonene KUN påvirker hormonbalansen i livmor, det gjør det så og si umulig for et egg å feste seg til livmorveggen, men det påvirker ikke noe annet i kroppen.

 

HI virker innbitt på å vinne denne kampen mot sin mann, og det virker på meg som om dette forholdet inneholder et stk drage og en dørmatte. Så kan dere selv gjette hvem som er hvem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Og derfor skrev jeg ovenfor: "Såvidt meg bekjent er det virkestoffet nonoxynol-9 som enkelte er sterkt allergiske mot, men det finnes som jeg nevnte tidligere, melkesyrebaserte kremer på markedet".

 

Se til å lær deg å ikke bare lese, men også ta innover deg hva teksten du leser forsøker å fortelle deg!

 

Mr. Perfect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Mr.Perfect,det er ingen tvil om at du er dame! Ingen mann som uttrykker seg så femi som det her: "Nei vet dere hva. Stakkars mannen din. Virkelig? Kondom i seks år???"

 

Hahaha,så avslørt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg mener ikke at alle som bruker p-piller og spiral får bivirkninger. Men som du skriver: Det KAN forekomme. Av samme grunn velger jeg å ikke røyke. Ikke alle som røyker får lungekreft, men det KAN forekomme. Hvorfor ta sjansen når det ikke er nødvendig?

 

Når det gjelder andre ting som kan være kreftfremkallende, så unngår jeg dem også, hvis det er snakk om ting jeg greier meg helt fint uten. For eksempel ser jeg ingen grunn til at jeg skulle begynne å røyke eller snuse. Jeg drikker ikke brus som er søtet med aspartam osv.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at HI drikker light brus, FUN light saft (med kreftfremkallende middel aspartam), går ute i sterkt trafikkerte gater med masse kreftfremkallende eksos, snakker i mobiltelefon som KAN føre til svulst i hjernen og gjør andre hverdagslige farlige ting som KAN resultere i kreft. Men bruke hormonell prevensjon som hun fra før vet at hun TÅLER, vil hun ikke fordi hun er egoistisk kjerring. Hadde HI avstått fra ALT som kan være kreftfremkallende, så hadde jeg forstått unnskyldningen, men ikke når hun mest sannsynlig utsetter seg for fare for kreft hver eneste dag på andre områder enn i sexlivet, men vil gjerne slippe ansvaret når det gjelder sex.

 

Og bare til HI sin info: det er svært lett å bli gravid med kondom, i forhold til andre prevensjonsmidler (har blitt det selv og kjenner flere som har opplevd det samme). Statistikken sier at ca 8 av 100 blir gravid ved bruk av kondom. Så hvis du ikke ønsker barn, bør du også for DIN skyld vurdere andre prevensjonsmidler, eller evt sterilisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dere som har menn som påstår at kondomer ikke nedsetter har blitt lurt.

 

Antagelig fordi en kondom fra eller til ikke har noe å si, siden det nok uansett kjennes som å legge pikken i ei bøtte med varmtvann...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi du skriver at du ikke har større ansvar for prevensjon enn ham?

han har jo tatt ansvar du har jo sluppet unna ansvar siden han har brukt kondom? er det ikke da fear at du er villig til og prøve noe annet?

ingen damer kan komme og fortelle at kondom ikke burde være noe problem fordi dem er så tynne. dere vet ikke og kan ikke vite hvordan en man føler når man bruker kondom. greit kondomer fåes i forskjellige utvalg. etter som jeg har lest nedover her så virker det ut som at du ikke vil ta noe ansvar eller høre på råd. fins jo så mye forskjellig du kan prøve ut.syns det burde være likt nå har han prøvd en god stund med kondom nå er det din tur til og ta litt ansvar og prøve ut litt andre ting som ikke er farlig.

men du må være villig til og undersøke muligheter hviss ikke er det jo håpløst og komme med råd og tips om du ikke vil høre på dem og tenke at det blir for mye styr så heller bedre at mannen bruker kondom så slipper du alt.

ønsker deg lykke til og håper du finner noe som ikke tukler med hormonene dine noe jeg er helt sikker på at du kommer til og finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver klart og tydelig at jeg ikke drikker lettbrus som er søtet med aspartam, fordi det jeg mener det er en unødvendig risiko. Argumentet ditt om at man enten må unngå alle kreftfremkallende ting, eller drite i om ting er kreftfremkallende eller ikke, er så dumt at knapt er verdt et svar. Jeg er 100 % sikker på at du selv, med vitende og vilje, unngår NOEN, men ikke ALLE, ting som utgjør en helserisiko.

 

Å utsette seg for eksos er en riskio man ikke kommer utenom. Det går ikke an å leve et normalt liv uten. Når det gjelder mobiltelefoner, er det vel ingen seriøse forskningsresultater som bygger opp under at dette innebærer noe særlig mer enn en minimal risiko. Når det gjelder p-piller, VET vi at de øker risikoen for blodpropp og brystkreft. Det går faktisk så langt, at legene FRARÅDER kvinner over 35 år å bruke p-piller (jeg er 38), på grunn av faren for blodpropp. Dette synes jeg det er verdt å ta hensyn til.

 

Jeg er ikke noen fanatiker, og har derfor heller ikke noen prinsippiell holdning om at jeg skal unngå absolutt alle ting som er eller kan være kreftfremkallende eller farlig på andre måter. Men jeg synes det er dumt å ta helsemessige risker når det er fullstendig unødvendig.

 

Hormonspiral høres ut som det kan være en mulighet. Har ikke kjent så godt til denne metoden før. Jeg må innrømme at jeg har en motvilje mot å sette inn fremmedlegemer i livmora, men det kan kanskje være verdt å se nærmere på.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 38 år, HI?? Menn i 30-40års alderen har like stort behov for sex som da de var i 20årene, og ut ifra det du skriver, så får jeg inntrykk av at dere har sex et par ganger i måneden? Beklager å måtte si det, men ikke bli overrasket om du etter hvert blir byttet ut mot en yngre modell. Ei som ikke er overhysterisk mot alternative prevensjonsmidler og som virker mer villig til å møte han på HANS seksuelle preferanser.

 

Sier ikke dette som drittslenging altså, men bare som en lite advarsel da dette var aktuelt for mannen min. Eksen hans gjennom 10 år, var lite interessert i sex og det endte med at når de først hadde det, så var alt bare uff,isj og æsj. Så møtte han meg som er en overseksuell person, og han gikk på dagen.

 

Bare et spørsmål; vil du heller gå på p-piller og ha sex med mannen din, eller vil du stå på ditt og risikere at noen andre har sex med mannen din? (altså, overtar han, ikke utroskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Har lest spørsmålet ditt, og lest samtlige kommentarer her inne... For det første, WOW for en samling med feminister! Er hele Ottar-gruppa representert her eller? Jeg er selv jente/dame og må si meg enig med Mr. Perfect og andre som støtter mannen din - og alle andre menn! Kondomer er det mest usexy i verden, og JO det setter ned følsomheten i penis, du kan jo selv prøve å dekke hele musa di med gummi, så blir du å kjenne at det er ikke helt det samme når du blir tatt på. Man mister jo hud mot hud-kontakt! Pluss at det lukter plastikk når man ligger sammen. Kjempesexy! Det er faktisk deres begge ansvar, og det ser ut som du ikke har noe ansvar i det hele tatt, så hva i faen syter du over? Du har sluppet å tenke på det i hele 6 år, kanskje på tide å leke snill kjæreste snart? Jeg blir så rystet at noen kan være så egoistisk, også prøve å få det til å høres ut som det er kjæresten din som er det. Haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så fraråder legen at kvinner over 35 år tar p-piller, på grunn av risiko for blodpropp og hjerneslag. Men du mener at jeg skal drite i advarslene fra legen og ta pillene likevel, for at mannen min skal slippe å ta på kondom en gang i blant?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit... Spiral da.. eller p-plaster eller p-sprøyte.. Eller annen type prevensjon..

 

Mulig jeg er helt på bærtur nå, men jeg får inntrykk av at det egentlig ikke er selve prevensjonen som er problemet her. Får heller inntrykk av at du ikke er en spesielt seksuell person, at sex ikke er så viktig for deg. Hadde det vært det, så hadde du ønsket å finne en løsning dere begge er fornøyde med.

 

Men helt ærlig, Hvis dere begge er i slutten av 30årene og dere ikke ønsker flere barn, så må dere bare sterilisere dere. Og om en av dere ikke melder seg frivillig, trekk lodd for faen.. Snakk om å lage problemer som ikke trenger å være der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, meg, jeg, meg.. Stakkars deg som har ofret deg i 16 år. Kan tenke meg det var traumatisk å ta en pille før tannpuss HVER dag i 16 år!! Ser du virkelig ikke forskjellen? Syns du har en utrolig tålmodig mann som har funnet seg i det i 6 år.

 

HVA FAEN ER PROBLEMET!!?? Jeg nekter å tro at du er så steil at det ene og alene går på at det ikke er anbefalt damer over 35 å ta p-piller, for det finnes MASSE annet dere kan bruke enn kondom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er krig i verden...

 

Finn deg en annen om dét skaper problemer da. Går ikke ann å være så smålige og egoistiske. Det gjelder begge to.

 

Greit han har brukt kondom i 6 år. Men uansett hva så er dette tull å krangle om...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du er litt pinglete, sorry...

Både jeg og kjæresten tok det som en selvfølge at når vi ble sammen så sluttet vi med kondom og jeg begynte med p-piller. Det er MYE bedre uten kondom, believe me!

 

Og tukle med kroppen? WTF? Jeg har brukt p-piller siden jeg var 20 år (i 8 år) og helsen min er ikke noe dårligere nå enn før, tvert i mot. Pga det har jeg fått mindre menstruasjonsmerter, og har i tillegg lavere risiko for livmorshalskreft. Men jeg røyker ikke og har ikke høyt blodtrykk eller brystkreft i nær familie. Røyker man bør man jo slutte, og de to andre tilfellene (høyt blodtrykk og brystkreft i nær familie) kvalifiserer til annen prevensjon, og da kan man kanskje prøve spiral eller lignende? Det er mange muligheter, snakk med legen din...

 

Fornøyd med p-piller vi!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-pille i 10 år, så fikk jeg 2 barn. Jeg er nå 37 og syns faktisk at nå er det mannens tur. Han kan enten kutte strengen eller bruke kondom, jeg har rett og slett nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et gift par som kun bruker kondom. Det er fordi jeg ikke tålte noen hormonpreparater etter at jeg fikk barn. Har heller ikke vært noe begeistret for å tukle med naturen.

Brukte spiral en stund, men måtte operere for å ta den ut og fikk en kraftig livmorbetennelse som endte i oprasjon. Kanskje er jeg steril pga. det også, har ikke prøvd, så vet ikke.

Heldigvis synes mannen det er veldig greit å bruke kondom. Det forhindrer også for tidlig utløsning. Er man i den sikre perioden, kan man jo godt sløyfe kondomen i begynnelsen av akten også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...