Gå til innhold

Hvordan oppbevarer man urinprøve som man skal ha med til jordmor/lege, mtp jobb?


Gjest Pølsevev!

Anbefalte innlegg

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Kom akkurat til å tenke på at jeg lurer litt på hvordan jeg skal oppbevare urinprøven som jeg skal ha med til jordmor.

 

Har ikke time før etter lunsj, så må selvsagt på jobb før den tid. Men det blir så håpløst å reise hjem for å hente den før timen, bruker 20 min hver vei til og fra jobb (og jordmor sitt kontor er andre veien).

Har hørt at en urinprøve må oppbevares i kjøleskapet, men kan liksom ikke gjøre det på jobben;) Hehe..., hadde vel heller ikke satt så stor pris på om andre hadde gjort det!

 

Hvordan gjør dere det? Reiser dere hjem, oppebarer dere den på kontoret eller i bilen (i denne varmen?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En urinprøve skal helst ikke være mer enn to timer gammel heller. Hvis du har time etter lunsj, ville jeg ha tatt med et tomt glass og fylt det i lunsjen. Kan da fint oppbevares i romtemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker syltetøyglass, kjekt med lokk! (Må kokes for å steriliseres)

Ellers får du kjøpt egnede glass på apoteket. Jeg har ikke hørt om at urinen ikke må være mer en så så gammel, men har fått beskjed om at det alltid må være den første urinen om morgenen. (Da konsentrasjonen er høyest.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv helsesekretær, og vi anbefaler ikke urinprøver som er over to timer, når di har stått i rom temp, da bakteriene lett formerer seg, så optimalt er det å ha den i kjøleskap.

Skulle ikke dette passe så tar du bare en urinprøve i lunsjen før du drar på kontrollen. :)

Prøv heller å få time tidligere på dagen neste gang, visst det passer seg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve urinen var i en sånn kopp fra apoteket, den var deretter nøye forseglet og satt ned i en ordinær frysepose. Deretter var den plassert i en pitteliten kjølebag, sånn som man normalt har en 6-pack i:) sammen med 2 kjølelementer. Holdt seg kald og fin fra kl 07.00-13.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme dilemmaet, og kommer til å samle morgenurinen - og oppbevare den kaldt. Så kommer jeg til å spørre jordmor når jeg kommer om hun ønsker den jeg har med, eller om jeg skal tisse på nytt...

Veldig teit i grunnen, med sånne sene timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...