Gå til innhold

Når begynne på p-piller/minipiller etter fødsel?


kokelimonke

Anbefalte innlegg

Lille er 2 uker, og lurer på om jeg skal begynne på mini-piller nå, eller om det er bedre for kroppen å vente enda litt?

 

Har tenkt til å gi cerazette et tredje forsøk, med nr 1 ammet jeg og det funket veldig bra; ingen mens eller andre plager. Med nr 2 ammet jeg ikke og det funket dårlig; mensen annenhver uke og mye andre plager.

 

Vil jo gjerne ha en repitisjon av nr 1, denne gangen ser det ut til at ammingen går bra, så krysser fingrene..men altså, når begynne?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg var på 6-vekerskontroll hjå legen når det var ca 8 veker sidan fødsel, og då fekk eg meg minipiller. Så så "seint" byrja eg...vurdere om eg skal bytte til spiral når eg har brukt dei 3 mnd med piller...Vurdere du det, eller skal de ha fleire ungar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk resept på Cerazette etter 6 ukers kontrollen. Fikk beskjed at jeg kunne begynne med en gang.

Jeg og mannen fant ut at vi skulle vente til etter at jeg hadde fått mensen, så jeg er sikker på at jeg har fått den tilbake, siden jeg kan miste den på cerazette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja, begynte etter 6 ukers kontrollen sist jeg og, men nå har jeg pillene liggende, så tenkte kanskje jeg bare kunne begynne. Men kroppen har kanske godt av litt hormonfri og?!

Skal ikke ha flere barn, så etterhvert må det kanskje mer drastiske tiltak til verks..;) Har prøvd hormonspiral, funket dårlig for meg, ofte og uregelmessige blødninger + en haug av bivrikninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også resept på Cerazette på 6 ukerskontroll, men da fikk jeg beskjed fra fast legen min at jeg MÅTTE vente til mensen kom, før jeg kunne ta dem i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen mente det bare var å begynne. Men jeg tenker som deg at kroppen sikkert har godt av å komme seg i lage igjen.

Er noe herk med denne kondomen da, har lyst på fler, men ikke så tidlig!

 

Skjønner godt at du har lyst å gå mer drastisk tilverks når en er ferdig med alt som heter "barneproduksjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte min legen min om dette, og hun sa jeg IKKE trengte å vente til jeg fikk mensen- det kan jo ta et helt år :) bare å starte med en gang sa hun - og det gjorde jeg etter 6-ukers kontroll ( på Cerazette )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også etter 6 ukers kontrollen, på Cerazette (hadde ikke akkurat så veldig behov for det før for å si det sånn hehe) Men hadde mensen annenhver uke, og det er ikke akkurat moro! Mistet melken da lillemann var rundt 3 mnd, og byttet da over til vanlig p-piller og har nå vanlig menstrasjon *aldri så galt at det er godt for noe*.....

Humørsvingninger har jeg ikke merket noe til av hverken den ene eller den andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...