Gå til innhold

Av nysgjerrighet: hvor mange får faktisk servert gryterette på venninnekvelder?

Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke opplevd siden 90-tallet da vi som 13-åringer lagde det vi lærte på skolekjøkkenet.

Nå serveres det m.a: tapas, sushi, supper, salater, asiatiske retter o.l. Alle legger prestisje i å servere spennende, sunn og god mat. Men jeg er kanskje bare heldig? Kanskje det finnes venninnegjenger som serverer gryteretter, tacos og ovnsstekt pommes frites fremdeles?

Fortsetter under...

Taco eller nacho har forekommet.Men stort sett så er det god hjemlaga mat.

Vi har ingen prestisje i å servere noe spennende,bare det er godt og alle liker det.

Gryterett har jeg aldri hverken fått eller servert.

Hva legger du i gryterett?

Jeg har laget en hjemmelaget, indisk kyllinggryte flere ganger, og da spiser gjestene til bukseknappene spretter. Det er jo kyllingfilet i biter som ligger i saus sammen med grønnsaker, og dette serveres med ris, salat og nanbrød. Altså en gryterett.

Whitetrash, I know!

Hva får deg til å tro at gryterett ikke er sunt?

Vi som ikke er opptatt av å overgå hverandre med "trendy" mat, kan fint finne på å både servere gryte og bli glade for å få det servert. Ser for meg ramaskriket ditt om noen skulle finne på å servere noe som ikke er moteriktig :)

BTW: sist venninnekveld ble jeg servert kabaret, du ville vel fått dånedimpen. Og sushien gangen før er vel sååå "last year"..

Personlig blåser jeg i hva maten heter, så lenge den er god og nytes i godt selvskap.

Jeg har ingenting til overs for matsnobberi, synes det er ille at man skal få prestasjonsangst på kjøkkenet.

Annonse

Hva har toro med saken å gjøre? Trodde vi diskuterte gryterett kontra den maten du lista opp som godkjent.

Snakker vi posemat kontra hjemmelaget, serverer jeg stort sett alltid hjemmelaget. Unntaket er vel toro rondane viltgryte med hjortekjøtt, creme fraiche og litt rødvin, som jeg serverer på den årlige hytteturen. Da er det pga begrensede kjøkkenmuligheter. Aldri opplevd annet enn å få skryt for den..

Åherregud, så lei jeg er av alle dere matsnobber!

I en travel hverdag er det litt av et puslespill å få til venninnekveldene våre, og da er det viktigeste at vi treffes så vi får skravle og le - og spise godt. I vår vennegjeng får vi alt fra taco, toro gryter, salater, tapas, biff, steik, fondue (iiiiik....så 1990 altså) altså ting som tar fra 30 min til flere timer å lage. Alt etter hvor god tid vertinnen hadde til å stelle i stand til oss.

Jeg er kjempeglad i Bali Kyllinggryte fra Toro, og den gangen jeg serverte det med ris, salat og hvitløksbrød spiste alle så de trilla fra bordet:))

Matsnobber som legger all prestisje i å ha hjemmelaga majones (det hørte jeg om en som syntes var såååå viktig i dag), å bruke vaniljestang istede for pulver, å RIVE salaten istede for å skjære den osv osv...får meg til å trekke på smilebåndet. Greit at noen synes det er gøy å finne på nye retter, men hva er det dere håper å bevise med alle de fancy matrettene deres? At dere er litt bedre enn oss andre?

Vet du; forrige klubb serverte jeg noe gammeldags som min mor serverte da jeg var liten, og sikkert hennes mor før det. Ikke la jeg meg særlig flid i det heller, jeg bare skar opp loff, rev løs noen salatblader, satte smør, majones og aioli på bordet, så kjøpte jeg nykokte reker og krabbeklør.

Skyt meg!!

Gryteretter er vanlig, ja. Veldig mye asiatisk mat er jo for eksempel gryteretter, bare litt annerledes krydret enn tradisjonell norsk mat.

Tapas og sushi har jeg heldig vis ikke venner som finner på å servere. Det er greit som forretter, men sjeldent noe å bli mett av. Det samme med supper og salater.

Annonse

Da henger nok vi i venninnegjengen igjen på 90-tallet;) I mange sammenhenger er det hjemmelaget pizza, taco, gryterett, men hender at jeg glimter til med tapas. Vi har spillkvelder hvor vi lager dette sammen, skravler å koser oss;)

Hver sin smak sier nå jeg;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...