Gå til innhold

Allergi- noen med råd og/eller erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynn å ta B6-vitamin - da biter ikke myggen så mye! :)

Jeg har slitt med det samme som deg, og får ikke så mye myggstikk når jeg tar større doser B6. Det er noe med det som gjør at myggen da heller foretrekker andre :) (ikke meg imot!!) Før bet omtrent all mygg meg, nå kan jeg faktisk se at de går ned for landing, men så bare flyr sin vei igjen! :)

Har aldri funnet at det er forsket på om man også reagerer mindre på myggstikkene hvis man tar B6, men det er i hvert fall min erfaring. Jeg hovner nesten ikke opp av myggbittene lenger! Jeg har brukt det i flere år, men virkningen kommer forholdsvis raskt etter at du har begynt å ta B6 synes jeg. Og jeg har reagert MYE tidligere!!! 3-4 myggbitt og jeg hadde ordentlig influensasymptomer i flere dager i tillegg til STORE hevelser.

Det er ikke farlig for deg som gravid å ta det heller. Kjøp det på apoteket, 40 mg pr tablett. Samme som hjelper mot svangerskapskvalme :)

Vær obs på at sukker stjeler B-vitaminer fra kroppen, så kan være lurt å kutte/redusere dette også. Og så hjelper det jo litt å spise hvitløk også. Men ingenting slår B6 :)

Tror man skal være litt forsiktig med sånn som holder myggen vekke, mange sånne og myggsprayer inneholder DEET som er et giftstoff. Ikke lurt uansett om man er gravid eller ikke... Men det finnes noen lys med sitronlukt som visstnok har samme effekt uten skadestoffer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...