Gå til innhold

Krangler med mannen, hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

I gårkveld var min mann ute med gutta. Idag da jeg vekket ham, og spurte om han hadde hatt det kjekt, var han ganske så gretten. Han begynte å forhøre meg om hva jeg hadde gjort den kvelden. Jeg fortalte at jeg hadde lagt jenta vår, sydd en kjole og diverse. Han sa hele tiden, nei jeg mener ikke det, nei jeg mener ikke det.

Jeg spurte ham hva han mente, og da sa han: Spiste du sjokolade i går?.

Ja, sa jeg. Jeg hadde dagen i forveien fått en sjokolade fra en venninne som hadde vært ute å reist ( Yndlingssjokoladen min gjennom mange år, som man ikke får tak i her.)

Så beskyldte han meg for å være en løgner fordi han mente vi hadde en avtale om å ikke spise sjokolade. ( Sannheten her er at jeg hadde sagt for noen måneder tilbake at jeg vil prøve å spise sunnere, og derfor kutte ned) også var han sint fordi jeg hadde druket brus da jeg hadde venninnebesøk torsdagen. ( han hadde sjekket i glassene)

Dette var vel og merke mozeel LIGHT.

I det hele tatt, jeg blir sint. Sier at han krever at jeg står til ansvar for ham. og at det nekter jeg å gjøre. Jeg forteller også at han får meg til å føle meg skikkelig stygg, som blir nektet både brus og sjokolade ++ av min mann,

Nå sitter jeg her, snakker ikke til min mann, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler mest for å bare sulte meg fremover og da slutte å lage middag, inkludert til min mann.

(jenten vår får selvfølgelig det hun skal ha, hun er bare babyen.)

Hvordan hadde du reagert?

Fortsetter under...

Hadde ikke hatt denne krangelen i det hele tatt, det er nemlig JEG som bestemmer hva jeg skal spise. Sjokolade er forøvrig ikke noe mer usunt enn alkohol.

Hadde ikke giddet å fore dette dyret i lang tid framover, kun laget mat til meg selv. Den maten JEG vil ha...

Oi... Det som umiddelbart slår meg er at han kanskje ikke vil snakke om gutteturen på byen og heller går over til å forhøre deg. Skjuler han noe selv? Men kan selvfølgelig hende jeg tar feil.

Om han er så opphengt i hva du gjør så kan du jo spørre om hvorfor det er så viktig for han at du ikke spiser godteri. Spesielt siden han drikker alkohol som jo har MASSE kalorier.. ;) Si at du føler deg tjukk når han er så opptatt av hva du spiser. Og unngå å inngå sunnhetsavtaler med han om du ikke er 100 % innstilt på å følge opp :)

Det hele høres fryktelig barnslig ut synes nå jeg..

Min last er sjokolade, ja jeg vet. Itillegg noe er jeg i DEN perioden i måneden og har et sug, men dette er noe som min mann absolutt ikke forstår.

Vi drikker ikke alkohol, eller røyker. (min mann røykte før og truer med å røyke igjen om jeg ikke slutter med å spise sjokolade.)

Min mann har ingen sånne laster, spiser veldig sunt,og trener mye.

Isted sa jeg at han kan få finne seg en annen dame som ikke spiser sjokolade, om det er hans høyeste ønske i livet, men at han da bør gjøre det nå, fordi jeg orker ikke åha denne krangelen resten av livet (har hatt den MANGEganger før)

Han får meg til å føle meg så lite attraktiv. :(

Jeg sminker meg HVER dag, flere ganger daglig, steller hår,går til frisør og prøver å kle meg rett:

Men uansett om jeg er overvektig eller ikke, og ikke bryr meg om mitt utseende, så mener jeg at han ikke har rett til å bestemme dette. Jeg har ikke forandret meg siden vi traff hverandre 3 år siden.

Da han valgte meg.

Men kanskje jeg var et prosjekt?

Annonse

Du tuller nå?

Hadde mannen diktert eller kommentert hva jeg spiser eller får lov til å spise så hadde han gått på hue og ræva ut her. En ting å bry seg om partneren og helsa, men man skal for fanden kunne få kose seg med sjokolade og annet godt innimellom.

Drakk han alkohol i går kveld? Da kan du jo hilse å si at det er noe av det mest usunne og kaloririke man kan finne på å trylle i seg.

Fy fasan for en idiot hvis han skal bestemme sånne ting. Å bli sunnere er en ting, men det trenger ikke bety at man skal bli helt asketisk.

Spør han hva det egentlige problemet er - har han dårlig samvittighet for noe som skjedde på festen og tenker angrep er beste forsvar? Eller er du en dundre som ikke bør spise sjokolade og sitte stille (og sy), men heller ta deg en spasertur og et eple?

Som 13:37 var det første som slo meg at denne mannen må ha noe å skjule fra i går kveld. Kan han ha rotet med en dame? Hvis han ikke har det, virker det som om dette er en mann som har et godt over normalen kontrollbehov!

Jeg er enig med de andre at dette hadde jeg aldri, aldri funnet meg i!!!

Du må ikke finne deg i dette!! Hvorfor i all verden skal mannen få ødelegge din selvtillit og glede? Ingen har rett til å oppføre seg slik og ingen skal være nødt til å tolerere noe slikt!!

Virker ikke som om han har noe som helst respekt for deg, og bare er ute etter å kontrollere deg for å hevde seg selv! Og for all del, ikke la ham skylde på at formen er dårlig dagen derpå om du tar opp oppførselen hans! Det finnes ikke unnskyldning for å rakke ned på deg.

Hadde han vært en god mann så hadde han heller sagt at han håpte du koste deg med yndlingssjokoladen din i går siden du er så konsekvent ellers....

Jeg synes du en gang for alle skal gjøre klart for ham at du ikke aksepterer dette eller lignende noensinne i fremtiden!

Hvis du ikke setter ned foten nå risikerer du at denne mannen ødelegger selvtilliten din for evig og alltid.

Kanskje han har vært utro i natt men DEN lekre dama?

Kanskje prøver han å lage en fight slik at han har gyldig grunn for å ende forholdet. Altså at du fyker opp for slike bagateller etc.

Kanskje tenner han ikke lenger på deg? For tykk?

Hard realitet, men greit å se an forskjellige muligheter på den idiotiske oppførselen hans.

Eg hadde aldri tolerert dette!!

Dersom samboeren min sier at eg ikkje skal spise en sjokolade so trykker eg den i munnen foran han i ren protest!!

Nå skal det sies at eg var i et slikt forhold tidligere, og han tok snop bort fra meg og spiste det selv. Han drog meg bort fra butikkhyllene dersom det var noe eg kikket på som ikkje var sunnt. På den tiden var eg litt overveketig, men ikkje mye.

Har sagt til min nye samboer nå som eg venter mitt første barn med, at dersom han starter slik så tolerer eg det ikkje!! Har allerede fyket i tottene på han et par ganger, så han forstår at slikt ikkje går an her i huset. Har lagt på meg en del i dette svangerskapet, men trur ikkje eg skal ha noe problem med å gå ned igjen, har klart det en gang med supervilje, og den har eg enna.

Spis det du har lyst på, og ikkje bry deg om han. Dersom det fortsetter så hadde eg gått fra han. Det brøyt meg helt ned i mitt folhold då x-en min gjor slikt med meg, og fekk det tusen ganger bedre etterpå.

Ta deg en alvorsprat med han, og eg håper han forstår at dette ikkje kan fortsette :)

Annonse

Jeg er enig i at det er uholdbart at han faktisk skal bli grinete for at du koser deg litt. Men jeg tenker for meg selv her; er du en som kanskje sliter litt med vekta? (ikke for å provosere altså) spiser du til vanlig sunt? Eller er det meste av kostholdet ditt usunt? Trener du? Det er mange grunner til at en person bør spise sunt. Ikke bare vekta, men energien og humøren påvirkes også. Altså, hvis du til vanlig har et okey sunt kosthold, har ikke mannen din noen han skulle ha sagt. Og ja, da burde du faktisk slutte å lage middag til han. Til pass for han. Men, har du et usunt kosthold generelt, prøver han kanskje bare å hjelpe deg på rett vei? (dog på en fullstendig feil måte) kan du være som meg, du er så glad i søtsaker at du kunne spist det hver eneste dag om det lot seg gjøre? Slik er nemlig jeg, og min mann hjelper meg. Nei, han nekter meg ikke å spise godter, men han hjelper meg å se det om jeg spiser for mye i perioder. Men sålenge jeg har et sunt kosthold eller, er det ingen problem at jeg spiser en sjokolade eller to i helgene.

Jeg mener ikke å være frekk men jeg trodde først at dette var et tulleinlegg! Hva slags folk krangler om noe sånt? Mannen din høres både kontrollerende og frekk ut. Om han ønsker å hjelpe deg med et bedre kosthold er det andre måter å gjøre det på! Tror dere kan trenge litt parterapi for her er det noe som skurrer!!! Aldri i verden at jeg hadde klart å leve med en slik mann, men det er ikke det saken dreier seg om, ble bare helt satt ut!! Mulig han har dårlig sammvitttigjet for noe og lar det gå utover deg, eller så et han bare smågal! Snakk ut med han og sett ord på hvordan du føler deg når han holder på slik!!

Herremin... For en idiotisk krangel, hva har han med om du spiser sjokolade eller drikker brus?

Signerer 13:33, dette hadde jeg ikke giddi å krangla om engang. MIN kropp!

Hvorfor prøver han å framprovosere en krangel? Har han dårlig samvittighet for noe og prøver å flytte fokuset over på deg?

Har ikke lest alle svarene, så mulig du har svart på det allerede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...