Gå til innhold

Hysteriske anfall..

Anbefalte innlegg

Jeg har generalisert angst fra før, og har til tider anfall hvis det er en ting jeg tenker på mye på over flere dager.

Men i natt våknet med en følelse av at jeg måtte løpe, løpe, løpe!

Jeg klarte ikke holde meg i ro, jeg hyperventilerte, løp frem og tilbake i huset, prøvde å sitte ned men spratt like fort opp igjen. Fiklet med "løse luften", hadde det rett og slett helt jævlig.

Til slutt klarte jeg ikke mer og vekket kjæresten. Han har vært "skeptisk" til angsten min (den er ikke logisk, han MÅ ha ting logisk..), men i natt ble han redd når han så meg trave frem og tilbake.

Han fikk meg med inn på soverommet igjen og lå bare og holdt rundt meg. Tok sin tid, men jeg sovnet etterhvert, skjønt jeg sov urolig hele resten av natten.

Jeg har snakket med lege om disse anfallene mine, og hun sier jeg må prøve å tenke over hva jeg har gjort de siste timene/dagene som kan ha utløst dette. Men anfall så kraftige som dette har ingen "fellesnevner". :(

De kommer utav det blå, og jeg VET at det ikke er farlig når det står på men jeg blir allikevel pissredd! Redd for at jeg rører jo på meg, men følelsen av at jeg ikke kommer meg bort fra det jeg må løpe fra er der..

Har lånt noen bøker på biblioteket, "kongen anbefaler" og "Sjef i eget liv", kognitiv terapi. Men jeg synes ikke det hjelper.. Og legen min er på ferie nå, så får ikke snakket med henne :(

Noen som har lignende, og som kan komme med litt tips og råd på hvordan jeg kan takle disse anfallene når de kommer?

Jeg vet ikke hva jeg gjør om de kommer en gang kjæresten er borte.. :'(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143404191-hysteriske-anfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...