Gå til innhold

noen med erfaring om bæretøy???


IngyThing & lykkeliten

Anbefalte innlegg

jeg har lyst å bestille meg en mei tai eller liknende, men har ingen erfaring med bæring fra før. Gikk inn på "de syv sjal" og kikket litt, og blir helt forvirra.

 

hva er å foretrekke? er jo så mange varianter!!!

noen med erfaring som kan være meg behjelpelig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til nyfødte synes jeg sjal er det aller beste, men siden jeg er veldig klønete av meg og ikke noe god på knyting osv, må det være enkelt. Da er Close Baby Carrier perfekt, siden det er ferdigknyttet, og som enkelt strammes inn ved hjelp av to ringer. Brukte mitt MYE de fire første månedene av lillesøsters liv, siden hun var en kroppskontaktbaby, som krevde nærhet og kos for å sove.. Kjempebra sjal, som jeg anbefaler på det sterkeste=)

 

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig. :)

Jeg synes at sjal er plundrete, fikk aldri baby til å ligge riktig.

Jeg anbefaler MeiTai. Kjempelett å knyte og kan brukes fra nyfødt til 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler uten tvil mei-tai. Jeg har brukt det på mine fra de var helt nyfødt, og har vært mye mer komfortabel med det enn skjal og ringslynge ihvertfall. Jeg syr mine egne mei-taier og får da morsomme og personlige mei-taier som jeg kan være stolte av ;) Jeg har laget tre så langt, en til vinterbruk (med ullfor) en til vår og høst (med cordstropper) Og en sommer mei-tai med linstropper og tynt lyst bomullsstoff. :) Nå skal jeg til med å lage en til som er litt mere jentete, siden jeg bare har hatt gutter fra før og nå venter ei jente. ;) Tenkte å gå for en sommertynn en igjen i første omgang. :D Det er utrolig enkelt å lage om du har lyst å prøve selv, og inne på bæreforumet tettinntil.no kan du finne både informasjon og syoppskrifter til mei-tai. :)

 

Linken for å kjøpe mei-tai litt høyere opp her syns jeg så litt stiv og ubehagelig ut egentlig, men det er kanskje hver sin smak. Selv foretrekker jeg at de er litt mye og at de former seg rundt barnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...