Gå til innhold

får "skrubbsår" mellom låra om jeg ikke har bukse/leggings på

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i bruke kjoler og skjørt, men har et stort problem. Jeg får "skrubbsår" mellom lårene fordi de gnisser mot hverandre. Og jeg blir veldig svett mellom bena. Jeg løser dette i dag med å ha på tights under kjolen, men ønsker å gå uten.

Noen som har noen smarte triks på lur?

Fortsetter under...

jeg lurer på det samme. jeg begynner å blø etter stund- i tillegg til å slanke meg vurderer jeg å fettsuge der, for det er såpass plagsomt! Jeg lurer på om det går an å sette på slike gnagsårplaster som likner på silikon?

akkurat samme problemet.

Jeg har korte sykkelbukser som går bare over kneet. og det pleier ikke synes under skjørtet... men ikke alltid det går.

skjønner ikke hvordan store damer i gamledager klarte dette... da gikk de jo i skjørt konstant.

lurt på om det fungere med talkumpulver for å holde det tørt... men ikke prøvd det ennå

Annonse

Talkum - babypudder.. Eller så finnes det litt lengre truser, altså litt sånn mammelukk- aktige greier som er fine å ha under kjoler. Jeg bruker også kjole mye, men har funnet meg en kort, kort tights.

Det var et bra tips, det må jeg prøve! Men har de store størrelser i strømpebukser på HM, da? Jeg synes det er så vanskelig å finne store nok strømpebukser, jeg. Overvektig *og* lange ben er visst ikke noen god kombinasjon... :P

• 2 uker senere...

Jeg har løsningen på dette problemet - nemlig Compeed gnagsårstift som kan kjøpes på apoteket!! Bare smør på litt på innsida av hvert lår, så slipper du gnagingen. Stiften er liten og kan tas med i veska, så bare påfører du et nytt lag når du f.eks. er på do. Jeg har seriøst nesten fått et nytt liv etter jeg prøvde dette :-D

Annonse

Jeg selv har hatt akkurat det samme problemet, men no more :P

I omtrent alle avdelinger hvor det selges undertøy, så finner du og underbukser med litt lange ben.

Dvs. at truse dekker akkurat over der hvor lårne presses mot hverandre.

Du kan få kjøpt dem i all slags mulig fabrikat.

De er trange å ta på, og det er ikke helt sexy. Men da kan du gå med kjole og skjørt, akkurat som vil.

hadde med ett par av dem ned til Thailand og takk og lov for det :o)

Jeg er helfrelst og bruker de fast.

• 2 uker senere...

Det er ikke bare overvektig som har lår som gnisser. Det kommer mye ann på kroppsfasong også. Før hadde de lange underbukser eller mammlukker. Potetmel vil hjelpe helt til du svetter litt, kanskje den første timen. Kjøp truser som går halvveis ned på lårene, men de må ikke være for stramme for da vil det blir en valk/bunk nedfor som kanskje vises.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...