Gå til innhold

Allergi mot gresspollen....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å bli kvitt en slik allergi med hell? Jeg sitter her uten å kunne gå ut og gnir meg i øya og holder på å klikke! Ser på nettet at der finnes en pillekur man kan ta (over flere år) som visst skal kunne helbrede en for gressallergi. Noen som vet? Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikker på hvilken "pillekur" du mener men jeg prøvde tabletter for å bli kvitt gressallergien.

 

Det eneste jeg fikk var ett hovent fjes og en kveld på legevakten...not good!

 

 

Eneste jeg har tro på for å kurere allergi må være allergivaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kjedelig.. Leste på nettet om at der var noen tabletter man skulle ta hver dag som tilførte kroppen litt gresspollen over lang tid så kroppen til slutt jobbet opp et forsvar mot det og man ikke skulle reagere på gresspollenet da......har også hørt at noen tar sprøyter...Noen flere med erfaringer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var disse jeg fikk, grasax eller noe i den duren..:)

Men er jo alltids verdt ett forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan prøve pollenvaksinen, de fleste blir bedre etter å ha tatt den, men ikke alle er like heldig.

Den går over 3- 5 år. Da må man henvises til spesialist.

 

Jeg har prøvd den, men uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pollen-vaksine er sprøyter ja. Taes regelmessig hver 2 mnd. De er like "farlige" hver gang, blir ikke mindre med eks sprøyte nr 8. Man kan få alvorlig reaksjon men sjeldent.

 

Det er spesialist på øre-nese-hals som vurderer om man kan få vaksinasjon av enten nevnte tabletter lengre oppe, eller sprøyte.

Det er bedre mulighet for å bli kvitt allergien med sprøytevaksinasjon, men alle blir likevel ikke frisk etter endt program på sprøyter heller. Tabletter må taes hver dag i 3 år.

 

Jeg skal starte med sprøyter til høsten. Man må regne en god time på sykehuset, og man må møte til alle oppsatte timer fikk jeg beskjed om. Begynte man å glemme eller tulle med timer kuttet de raskt ut opplegget for meg!

Men han sa de måtte ha det slik fordi folk gikk lei, giddet ikke komme og det gjorde at andre ventet unødvendig lengre på sin behandling i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur kan funke. Har hørt flere som har fått hjelp av det. Men det fungerte ikke på meg. Ellers har du jo kortison. Jeg er ikke fan av kortison, så jeg har droppet det, selvom jeg plages veldig.

Ellers bør du være flink å bruke solbriller. Prøv å ikke lufte for mye før kvelden har kommet, og ikke luft sengetøyet ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 19.03 (hun som hovna opp i ansiktet)

 

Var synlig hoven på den ene siden av ansikten og en SINNSYK kløe.

Jeg er ganske plaga med gresspollen da, kanskje derfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd dette selv, men kjenner 2 stk som har hatt kjempe effekt av akupungtur!! Begge disse var AVHENGIGE av både tbl,nese-og øyedråper store deler av våren/sommeren før, men de siste 2-3 årene har de ikke brukt noen form for medisiner, takket være akupungtur. Men jeg lurer på om ikke de bynnte med behandlingene litt tidligere på våren, slik at de allerede var igang når det kom pollen i lufta....

 

Men, tror absolutt det er verdt å skjekke ut!! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...