Gå til innhold

Flere som ikke skal gå til jordmor?

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjempegrei fastlege som jeg og familien har brukt siden slutten av nittitallet. Han har fulgt meg gjennom to svangerskap før, dette blir det tredje. Han er oppdatert på siste innen forskning, og er enkel og grei å ha med å gjøre. Jeg gidder ikke å gå til jordmor denne gangen, orker ikke gnåling om kosthold og amming, vil bare ha kontroll på det medisinske.

Flere som ikke ser nødvendigheten av jordmødre?

Fortsetter under...

Jeg lurer også på om jeg kun skal gå til lege. Jeg er ganske overvektig og opptatt av at det medisinske blir passet godt på. Alt det andre, med amming og slikt kan jeg jo i stor grad lese meg til. Kunne kanskje vært greit med et besøk hos jordmor når fødselen nærmer seg, men jeg har ikke bestemt meg.

Synest det er koselig å gå til jordmor jeg, men så er hun som er jordmor her i distriktet en helt fantastisk dame også da :-) Kommer til å ha de fleste svangerskapskontrollene der, legen blir førstegangskontrollen og ellers ved behov for sykemelding og slike ting... men så skal det sies at jeg ikke er overbegeistret for legen min heller da.

Jeg gikk til jordmor første gangen, men syns jordmorpjattinga ble for privat. Ble vel mer irritert over hva hun blandet seg inn av ting jeg såg på som private enn hva jeg fikk ut av det. Vi har nok forskjellige behov. Så for meg er lege helt topp, der får jeg vite resultatene av det som betyr noe medisinsk, resten snakker jeg med venninner om når det er behov.

Annonse

jeg vurderer å gi lite til jordmor, ihvertfall.

går nok noen ganger, i og med at jeg er førstegangs.

er i 11. uke nå, og har ikke vurdert å ringe jordmor enda.

vært hos lege og skal til gynekolog for tidlig ul neste mandag, er da nesten 12 fullgåtte uker. jeg får de svarene jeg trenger da, har ellers masse gode bøker, internett og ikke minst barn i magen forum som man får svar på så mye som man lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...