Gå til innhold

Jeg tror det blir mer og mer flaske på jenta mi...

Anbefalte innlegg

Hun er 6 uker, og dette er uvant for meg, for har ammet de andre. Men, for ca. to uker siden begynte hun å tulle ved puppen. Slipper, kaver og skriker, og sånn er det enda. Noen av måltidene går bra, men de aller fleste blir det bare tull med, noe som resulterer i at hun ikke drikker seg mett. Og som enda et resultat av at hun ikke drikker puppene tomme, så mistenker jeg at jeg har fått for lite melk. Derfor får hun flaske med mme når det tuller seg, eller når jeg rett og slett ikke orker å gå på en runde med ammetull.

Prøver å amme så ofte jeg orker og får til, men ser at jeg ikke orker dette i lengden, og vil nok erstatte flere måltider med flaske. Men, hvorfor får jeg dårlig samvittighet? Og syns det også er litt skummelt ettersom jeg ikke har hatt flaskebarn før, og kan egentlig ikke så mye om det... Måtte bare få det ut...

Fortsetter under...

Lett å si men du trenger ikke få dårlig samvittighet;)) Du gjør det som er best for deg og vesla di ;) Bedre at dere begge er fornøyde istedenfor at ammingen skal bli negativt og ikke noe kos;))

Flaskemating blir fort en vane! Alt fra vasking, koking og planlegging i forhold til turer;) For meg er det som å pusse tenna nå;-D he he

Tips fra meg er å kjøpe pulverdispensere;) Da har du ferdig oppmålte mengder med mme klart hele tiden;)

Lykke til

klem fra meg;)

Annonse

Jeg har brukt urinprøveglass fra apoteket til å måle måltider i. Har vel en ti glass = ti måltider. Genialt!

Ang. dårlig samvittighet ndg flaske. Ikke ha det! Det viktigste er at babyen får mat og har en mor som ikke er utslitt av ammestyr. Har vært gjennom det samme selv og det føltes som et nederlag å slutte med ammingen. Det tror jeg alle føler en stund. Men det går over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...