Gå til innhold

Flere som er i uke 10 og har mistet eller har ingen symptomer?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 10 i dag og de siste dagene har jeg ikke kjent antydninger til graviditeten. Ellers har jeg kjent litt murringer av og til - ikke mye. Har hatt veldig ømme pupper (har det enda, men det har gitt seg litt), og frosse konstant (fryser endel enda, men jeg har egentlig alltid vært en frosenpinne). Sist gang hadde jeg en MA i uke 9+3. jeg har vært til UL 2 ganger dette svangserskapet og alt har sett bra ut. Jeg skal på nytt om to uker, men akkurat nå er jeg så bekymret at jeg lurer på om jeg skal ringe min gynekolog og då en ul på fredag. Jeg har liksom de siste dagene blitt mindre oppblåst, springer sjeldnere på do og har ikke kjent noen murringer. Prøver også å trøste meg med at kanskje livmoren har flyttet seg litt bort fra urinblæra og at det er derfor jeg ikke springer på do lengre. Har også begynt å spise mye fibermat og bruker det som en unnskyldning på at jeg ikke ser gravid ut lengre (oppblåst). Flere som er i samme siutasjon/kjenner seg igjen? Livredd for en ny MA.

Fortsetter under...

Sniker litt fra 2.tri. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Hadde det helt sånn da jeg kom til uke 9 og det varte til ca uke 11/12. Puppene var ikke like vonde, jeg måtte ikke på do så ofte og murringene i magen var nesten borte. Men jeg var fortsatt like trøtt som jeg hadde vært tidligere. Var veldig bekymret for MA jeg og, selv om jeg ikke har hatt det tidligere. Men da vi kom på tidlig ul i uke 12 viste en sprellende baby seg på skjermen. Alt var i skjønneste orden med den lille.

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye. Har hørt om flere som "mister" symptomene rundt uke 9, men så kommer de igjen om et par uker. Når du i tillegg har vært på ul 2 ganger og sett at alt ser bra ut, er det svært liten sjanse for at du mister. Men selvfølgelig, du kan jo ringe gyn og snakke med ham/henne og kanskje få en sjekk. Ønsker deg masse lykke til videre! Bare to uker igjen til du er forbi første risikofase =)

Slapp av! :)) Det er akkurat som hos meg. Jeg er i uke 9++(noe...) og i denne uken har jeg også mistet alle symtomer, minus puppene :) Magen er der, følelsen er like sterk, men kvalmen er borte og jeg ELSKER mat igjen :D Wohoo!! Gi deg selv tid til å nyte nå, prøv å koble av, les om hyggelige ting som skjer i kroppen din nå, istedet for å fokusere på det som kan gå galt. Som du skrev, 2xUL har git deg det beviset du trengte :)

Lykkkkke til! Jeg skal på UL 28.juni, og gleder meg masse. Før det har jeg kun 1 gravitest å vise til. Men følelsen.... Følelsen... Den bærer meg!

Ludda11

Du skal slappe av ja. Jeg hadde en MA i uke 10-11. Hadde alle symptomene fremdeles, de gav ca ikke før ca 1 uke etter aborten. Jeg småblødde, derfor fikk jeg ul. Har også hørt at sympromene avtar litt i slutten av 1. trimester. Lykke til:)

Tusen takk for beroligende ord:) Var på besøk hos en legevenninne i gåt kveld. Hun gjennomskuet meg totalt! Noe med glød og store pupper:) Tok opp bekymringene mine med henne og hun kunne komme med det samme som dere. Er nå mer rolig og dropper UL i dag. Våknet forresten til murring og strekning i lysken -verdens beste følelse:) Så nå er jeg mer optimistisk på at dette skal gå bra denne gangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...