Gå til innhold

Dere flergangs gravide: hvilke symptomer har dere rundt uke 22?

Anbefalte innlegg

Jeg er rundt uke 22 nå, og dette er mitt andre barn. Føler liksom alt kommer raskere denne gangen. Begynte å kjenne det i ryggen i uke 19 denne gangen, mot uke 23 sist gang. Jeg har også halsbrann hele tiden allerede nå (sist slet jeg mye med det på slutten). I tillegg føler jeg at magen holder på å sprenges allerede... Føler meg konstant overspist, og at huden er i konstat strekk. Synes liksom det er litt tidlig å føle det slik. Nesten halvparten av svangerskapet gjenstår jo... Kan ikke komme på at det var slik sist! Lurer på om babyen er i en ekstrem vokseperiode eller noe....

Flere som opplever noe lignende?

Har også hatt endel kynnere denne gangen. Det hadde jeg ikke i det heletatt sist. Av andre symptomer har jeg veldig treg mage, og generelt lite energi hele tiden.. De første 14-15 ukene var jeg ganske så kvalm og veldig trøtt, så det var sannelig ikke mange ukene jeg følte meg i form før andre plager begynte....

Ble litt syt dette, stort sett går det jo greit! Men føler det er så leeeeenge igjen når plagene begynner å melde seg så mye allerede nå!

Fortsetter under...

Jeg er 22 uker førstkommede torsdag, å må si jeg kjenner meg igjen...dette er mitt 2. svangerskap å ingenting er lik det forige...trodde kanskje jeg var lengere på vei, men det ble avkreftet på ul. Føler at det ikke ble så mye kos som jeg hadde trodd. Utrolig synd siden dette mest sannsynlig er mitt siste svangerskap...

Har mye bekkenplager, har vært sykemeldt 50% siden uke 12.

masse kynnere,

mye hodepine,

noe halsbrann......

Liker ikke å syte, men det er akkurat det det blir til...

Fullført 22 uker med 4. mann.

Ingen symptomer, god form, normalt med energi til tross for ca 200% jobb og tre små hjemme.

Alle sv.skap er forskjellige. Da jeg ventet nr. 3 var formen elendig i 8 mndr, og den "gode" perioden i 2. trimester kom aldri. Jeg er glad den kom denne gangen.

De to første sv.skapene merket jeg knapt, mua. tretthet i 1. trimester.

Huff... greit å høre at andre har det på samme måten! Jeg jobber bare 50% fra nå, heldigvis :) Hadde nok ikke klart 100% altså. Får bare håpe at formen ikke blir mye verre på en stund iallefall!

Mine svangerskap har ikke vært veldig ulike, alt bare begynner tidligere denne gang. Håper likevel at det stemmer at de kan være forskjellige. Da kan jeg iallefall håpe på bedre form om jeg blir gravid flere ganger!

Uke 24 her.

Mange symptomer her gitt;

Bekkenlåsning

Halsbrann

Dårligere kondis

Må gå i roligere tempo hvis ikke raser pulsen opp som fy.

Større mage enn med nr 1 (har heldigvis liten mage, selv om den er større!)

Begynner å bli tungt å knyte skoa (skrekk og gru!!!)

Masse herjing inne i magen

Sprengt mage, liten plass til mat

Sukk... Blir 4 langemåneder igjen gitt! Og tenk på hvor varmt det blir til sommeren! He he... Godt å få syte litt, skal jo ikke ha lov til det til vanlig. "Du er ikke syk, bare gravid" My ass, la meg syte litt allikevel da!!! ;)

Det der "du er ikke syk"... tåler ikke jeg å høre iallefall! Man er ikke syk hvis man er fyllesyk heller, men fy søren hvor dårlig man kan være! Så mener vi har all grunn til å klage! ;)

Merker det er tyngre å bøye seg jeg og ja... Og jeg skjønner ikke hvorfor magen er så sprengt!! Det har jo tross alt vært en baby der for bare 11/2 år siden... Og jeg er jo bare i uke 22.... Er redd jeg kommer til å bli enorm altså ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...