Gå til innhold

Er det så lurt å måle hcg verdiene eller ???

Anbefalte innlegg

Jeg er andregangs, og har ikke brukt noe annet enn graviditetstest og den var klart positiv. Men her inne leser jeg om andre som måler hcg nivået og som kjøper babydopler. Jeg på min side må innrømme at det er noe fristende men jeg blir så redd for å gå å engste meg.

Jeg innbiller meg at den slags prepparater får oss til å få flere spørsmål å engste oss mer.

I forje svangerskap ble jeg fortalt at babyen var noe liten og hadde oppfølging med ultralyd rundt 12 ganger.

Heldigvis var jeg ganske rolig rundt det.

Iløpet av de tolv gangene jeg var på UL så ble det sagt 5 ganger at det var en gutt , 4 ganger at det var en jente og 3 ganger at de var usikre.

En av gangene sa de at babyen hadde veldig stort hode .

Ut 4 mars 2010 kom en fantastisk perfekt nydelig jente på 3710 g og 51 cm med et perfekt hode..

Stol på kroppene deres damer...

Hvis det faktisk er noe galt så gjør heller noe med det når det er mulig. Men ikke før det er 100% sikkert..

Hva tenker dere andre her inne om dette?

Fortsetter under...

Dei som tar Hcg måling er dei som har blødning. Og får UL pga av blødning. Tror detta ikkje er snakk om engstelse men redd for og miste når ein blør.

Det jeg er redd for er at jeg er snart 40 år og har stor sjanse for å få sykt barn. Skal ta dobbelttesten.

Hei!

Jeg er i utgangspunktet enig. Da jeg var gravid med gutten vår ble det tatt en ultralyd som viste uregelmessig hjerterytme. Dette førte til mange ekstrakontroller, og mye engstelse. Det var ingenting i veien med ham, da han ble født var hjerterytmen helt fin. Hadde jeg ikke hatt den ekstra ultralyden (hadde den i forbindelse med at jeg ble undersøkt for leverproblemer pga kløe) ville vi aldri ha måttet gå gjennom alt det.

Ekstra sjekking KAN føre til mye engstelse. Men som nevnt over her, så er det vel oftest pga blødninger eller historie med aborter som gjør at man utfører ekstra hcg-prøver. Selv har jeg mistet 4 ganger, og kommer til å ha ultralyd ofte i 1. trimester. Jeg har tatt blodprøve i dag og skal ta en ny en om to dager, for å se at stigningen er som den skal. I mitt tilfelle hjelper det å få ekstra sjekker for å slippe mye bekymring.

Jeg ble gravid ved ass.befruktning og da også måles hcg nivået. Jeg ble utrolig stresset av det. Regnet og sjekket hva den burde vært på og fikk ekstra blodprøve fordi jeg selv mente den var så lav..nei om man er blitt naturlig gravid og ikke har noen ubehagelig forhistorie syns jeg man skal la det være.

Fikk også beskjed om å holde meg unna ulike forum for det er også med på å lage unødig store bekymringer..

Sant nok det om forum, blir vel å ta alt med en klype salt.

Takk for at dere svarer , veldig fint å høre hva andre tenker ..

Jeg forstår godt de som har hatt mange spontanaborter eller har hatt kompliserte svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...