2 Mini oss Skrevet 15. mai 2011 #1 Del Skrevet 15. mai 2011 I snart en uke har jeg ikke kjent noe til at babyen har beveget seg, og uka før dette kjente jeg så mye bevegelser at jeg kunne se magen bevege seg! Og kjente de hver dag! Jeg kjente det helt fra uke 12 denne gangen (uke 19sist gang). Men nå er jeg så bekymret! Skal på ord. ul. om 5dager, men den dagen som jeg har gledet meg til i så lang tid nå, er plutselig blitt dagen jeg gruer meg til! Og jeg vet ikke om jeg bør kontakte jordmor for å høre etter hjertelyd før det ( syntest det og er altfor skummelt nå) Uff, hadde jeg bare ikke kjent så mye spark før så hadde jeg ikke hvert bekymret nå. Er straks 19uker på vei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143229070-er-s%C3%A5-urolig-lite-liv-etter-flere-uker-med-mye-liv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurimamma Skrevet 15. mai 2011 #2 Del Skrevet 15. mai 2011 Hei du Vi er tydligvis i samme båt om dagen. Jeg er 19+ 5 uker på vei og har kjent liv mer eller mindre jevnlig siden uke 15 (førstegangsfødende). Jeg var selvfølgelig fra meg av glede over å oppdage liv så tidlig, men bekymringene ble desto større når jeg nå i 4 dager ikke kan si jeg har kjent noe liv. Har også hatt murring i ryggen og stikning i skjeden. For å slippe å bekymre meg (noe jeg ikke tror er bra for barnet heller), så ringte jeg legevakten i dag (legevakt siden det er søndag) og jeg fikk en noe lunken mottagelse på tlf, da hun jeg snakket med ikke syntes dette var noe legevakten kunne hjelpe meg med. (som hun sa, er det en abort så får ikke legevakten, eller noen andre gjordt noe med det. Ble nesten overveldet av all sympatien... ) I hvertfall, jeg fikk komme og legen fant hjertelyd <3 Samtidig informerte han om at det er tidlig enda, så det var helt naturlig at jeg ikke kjente alle babyens bevegelser. Må si jeg føler meg veldig mye roligere igjen nå Så mitt råd til deg er å ta kontakt med lege eller jordmor og få dem til å sjekke, så får du nok antaglig den beskjeden du aller helst vil høre Ønsker deg masse lykke til. Hilsen Victoria Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143229070-er-s%C3%A5-urolig-lite-liv-etter-flere-uker-med-mye-liv/#findComment-143230843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sololight Skrevet 15. mai 2011 #3 Del Skrevet 15. mai 2011 Heisann, jeg kjente liv daglig ganske tidlig (fra uke 13-14), men så ble det nesten borte rundt uke 19. Ble også veldig bekymret, men har doppler, så jeg sjekket jo innimellom og fant hjertelyd. Er nå 21 uker, og har de siste 5 dagene kjent liv daglig igjen, men på en helt annen måte enn i starten. Mye kraftigere og mer definerte spark nå. Jeg tror derfor det er helt normalt å ikke kjenne bevegelser i perioder før man er godt over 20 uker på vei. Ta kontakt med jordmor eller lege i morgen, så får du helt sikkert komme inn:-) Det er ikke godt å gå og bekymre seg! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143229070-er-s%C3%A5-urolig-lite-liv-etter-flere-uker-med-mye-liv/#findComment-143230941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå