Gå til innhold

bekymra over så lite liv... noen andre?

Anbefalte innlegg

Er i uke 18+3, og er 3-gangsfødende.

Kjente egentlig liv ganske tidlig, allerede i uke 13-14, men nå har jeg ikke

kjent noe på lenge. Var på tidlig ul, og fikk da beskjed om at jeg hadde en foranliggende morkake. Har dette noe å si på om man kjenner liv??

Blir jo så bekymra!! :/

Fortsetter under...

jeg er i uke 19+2 i dag, var på UL forige onsdag og var da i uke 18. frem til da hadde jeg kjent varierende/lite liv. Var litt bekymra, men jordmor sa det varierte veldig,da jeg også har foranliggende morkake :) jeg er 2. gangsfødende.sparkene hver dag er nok like rundt hjørnet tenker jeg :)

hei:

ta dt helt me ro, jeg har akkurat dt samme som deg. gikk også hjemme her med store bekymringer. men hadde foranliggende morkake. og dette gir som sagt demper på bevegelsene som barnet gir. nå er jeg i uke 21, og kjenner tydelige liv hver dag. Jeg er også 3-gangsfødende.

Blir å gå så fint ska du se.

Lykke til videre i svangerskapet:)

er 18 uker og har nesten ikke kjent noe liv eg heller. var på ul igår, og der låg en rolig, men frisk gutt :) er ikke så veldig bekymret egentlig, men vil så gjerne kjenne tydelige spark, sånn at det ikke er noe tvil. frem til nå har det på en måte vært en "boblende" følelse, som egentlig kan være ka som helst.

fikk med meg at legen sa noe om livmoren, men fikk ikke helt tak på ka det var, med en hyper 4-åring rett ved siden av og en lavmælt lege :P men håper på en aktiv liten gutt om ikke så altfor mange uker :)

Annonse

Du trenger nok ikke å bekymre deg lillemej :)

Jeg var på ordinær ul igår. Er 18+5 idag. Jeg har så smått kjent liv hver dag i en uke nå. Men på ultralyden fikk jeg vite at jeg har foranliggende morkake, og at det kunne gjøre at jeg ikke kom til å kjenne tydeligere spark før senere i svangerskapet (kjenner ikke sååå mye nå).

Morkaken demper bevegelsene, så det kan fortsatt gå noen uker før vi kjenner tydelige spark/bevegelser, så prøv å ikke bekymre deg så mye!! :)

-babygullet1

Man blir bekymret når man kjenner lite liv, jeg er selv i uke 27 og kjent liv hver kveld tydelig i 2-3 uker, men nå siste dagene minimalt og litt usikker på om eg har kjent noe i dag i d hele tatt eller om d er romling/luft :/ jeg har også foranliggende morkake og skal på kontroll på sykehuset i juni

Håper jeg kjenner baby når jeg legger meg i kveld hvis ikke så tror jeg at jeg ringer føden i morgen eller virker d hysterisk??

Jeg har det også som deg. Jeg kjente spark allerede fra uke 12 denne gangen (sist ikke før uke 19, hadde da foranliggende morkake)

Men denne gangen har jeg kjent det mer eller mindre hver dag siden uke 12, og firrige uke var det så sterke spark at jeg kunne se litt beveglse på magen! MEN nå har jeg ikke kjent noe på snart en uke, er småstressa kjenner jeg, vet ikke om jeg har foranliggende mk denne gangen, skal på ul om en uke, men vet ikke om jeg klarer vente så lenge om jeg ikke kjenner noe :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...