Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 jeg lurer litt. ser mange som har alt for mye og noen som ikke har noe. vi har nettopp flyttet til vårt hus. og vi ønsker tips til fine ting.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Hei Jeg har vokst opp i hus med MANGE frukttrær og bærbusker... og elsket det. Når jeg er hjemme på ferie med ungene mine, bare elsker de å være ute i hagen og "hamstre"..- de er stort sett rød rundt truten hele dagen.. Det er kirsebær, bringebær, jordbær, stikkelsbær, rips, + + Og så er det pærer og epler. Nå var vi heldig da vi kjøpte huset vårt, for her var det et flott plommetre og epletre, som gir mye frukt. Men jeg ønsker å bytte ut en del av prydbuskene med mer bærbusker. Vi har nå 1 bringebær, 2 rips (nye og små) og en stikkelsbær. Bærbuskene var nye i fjor, og jeg gleder meg til å se... såååå greit etterhvert å kunne plukke rips og spise det med vaniljesaus + + + I tillegg har vi noen bjørker, som er fine og grønne, og demper innsyn, men jeg synes de er blitt noe for høye nå. Vi har en koselig hengeselje... (en favoritt for minstemann å gjemme seg under da han var mindre.. ) ellers hr vi også hekk rundt hele hagen.. vurderer å bytte i ny hekk, men vi får se.. Vi har også god plass på plena til både trampoline, dissestativ, sandkasse og fotballspilling... og en del blomster rundt huset
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Vi har 1 ripsbærbusk, 1 solbærbusk, 1 stikkelsbærbusk og 1 epletre. 1 stort rosetre, 2 røde rhododendron + 1 hvit og 1 syrintre. Ellers har vi litt krokuser, påskeliljer og tulipaner (men de blomstrer jo i april/mai) også peoner som kommer senere på sommeren... Dette ser kanskje ut som det er veldig mye, men vi har hage på 3 sider av huset, så er fordelt på ett stort område. Jeg syns syrin er nydelig:) Er nok mitt favoritt tre... Fant ett bilde: http://1.bp.blogspot.com/_-RHIxPmdCgU/S8sGpbqucLI/AAAAAAAAECE/F024ZtfDacQ/s1600/img009-1.jpg I tillegg til dette har jeg en fin krukke med blomster utenfor døren, utenfor garasjen og på terassen i hagen (med sånne typiske sommerblomster)... Ja, og blomsterkasser på verandaen:) Elsker å ordne i hagen!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Vi har hage på 1 mål. Der har vi: 2 epletrær 2 plommetrær 1 kirsebærtre + gran, furu, bjørk 3 rododendron 8 rosebusker 1 naturbed med lyng og den slags 2 pyntebed med forskjellige blomster Har planer om en urtehage også.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Vi har ibsens ripsberbusker og andre buksevester. Og et par trær langs elva.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Har ingen planter eller bukser i hagen. Men noen busker, det har jeg ;o)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Nja... buksene har jeg i skapet mitt, eller barnas skap Frukttrær(eple og moreller, skal ha pæretre også) har jeg, og noen bærbusker(stikkelsbær, for det er så godt å knaske på hver dag). En ting ungene liker, er rabarbra. Da kan de få en kopp sukker, og dyppe rabarbraen i Dette var min snop da jeg var liten, så det får mine unger gjerne oppleve. Og så inneholder mine blomsterbed både gressløk og mange jordbær. Jeg liker en hage hvor en kan plukke og spise Fine ting? Hva mener du? Ikke alt blomstrer fint, men det er spiselig likevel. Vil du ha en hage med begge deler, ja... så lager du begge deler. Slik jeg har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå