Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer bare på hvordan dere skal gjøre det med permisjonen?Skal dere tilbake på jobb før sommerferien. Og hvordan dere skal fordele fedrekvoten?

Selv har jeg termin i slutten av august og tror jeg velger 80 % dekning. Da vil det si at jeg skal ha permisjon ca fram til juni 2012 og mulig at far tar sine 12 uker fordelt som en fridag i uken fra høsten 2012 av.

Andre som har gode ideer til hvordan det skal løses?

Fortsetter under...

Jeg har termin i begynnelsen av september. Litt usikker på hvordan det skal gjøres. Får vi lønn i juli om vi ikke jobber i skoleåret?

Lurte på å jobbe 12 uker da det er vinter og påskeferie. Er det lov?

Tror det er mest lønnsomt å ta 80% uansett

Mener dere at dere tar 80% lønn i 57 uker? Har termin i begynnelsen av sept. Veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det med permisjon. Mannen er også lærer. Hvordan få mest mulig ut av permisjonen uten å tape for mye avspassering i juni og august. Forslag?

Annonse

Jeg tenker ganske likt som deg Leer. Har termin i begynnelsen av august jeg da, men vurderer 80% dekning....har også tenkt på om jeg skal ha full dekning og ha ulønnet permisjon. Men det er jo litt skummelt i forhold til om man blir sykemeldt/uføre i perioden uten lønn... Får igjen 2 uker av ferien, så får forlenget permisjon litt sånn... Dersom jeg tar 80% er det mulig jeg jobber de siste 12 dagene eller noe i juni....så kan far ta litt av permisjonen da. Ikke bestemt oss ennå....mye å sette seg inn i.

Noen som vet hvor mange uker man får i 80% og 100% dekning etter de nye reglene 1.juli 2011? Finner ikke noe om det på nav.no.

Jeg er også lærer og skal snart inn i min andre fødselspermisjon. Et lite tips er at hvis du kan unngå å ha permisjon i sommerferien så "sparer" dere permisjon. Hvis du ikke trenger å bruke noen av de 3 ukene før termin og 6 ukene etter termin i skoleferien, så ikke ha permisjon da. Kommunen kan ikke pålegge deg annen jobb i skoleferien om sommeren fordi du er ansatt på den skolen, og den har ikke drift med elever på sommeren. Så lenge du ikke jobber i administrasjonen så sparer du 8 uker permisjon på å gjøre det på den måten. Far trenger heller ikke å ha permisjon da. NAV har godtatt det her oppe i allefall.

Jeg vet at det økonomisk lønner seg å ha 100% dekning i 47 uker, men grunnen til at jeg velger 80% dekning med 57 uker, er at jeg vil heller ha litt mindre penger og være lenger hjemme.Vet av erfaring fra forrige permisjon at det ikke er så lett å spare litt hver måned ved 100% og deretter være hjemme ulønnet.

Jeg har termin 26.august, så jeg går ut i permisjon i begynnelsen av august og regner da framover at jeg har 45 uker permisjon og da er vi i midten av juni. (Far skal ha 12 uker).Er litt usikker på hvordan julilønna blir når jeg kommer tilbake. Noen som vet om vi får full lønni juli hvis vi ikke jobber de få siste dagene i juni?

Jeg skal ta 100% lønn. Har termin 23. august. Jeg begynner på jobbe uka før påske, og da har jeg tenkt å bruke den siste permisjonsuka til å fordele på fire uker slik at jeg får en mnd med bare fire dagers uker.

Hvis jeg ønsker det kan jeg jo ta et par uker uten lønn.

Man taper så utrolig mye penger på å velge 80% (ca 10 000)

Hei! Jeg har også hørt at det lønner seg med 100%, men hvis jeg skal ta så kort permisjon må jeg begynne å jobbe rundt 1.mars, med termin 26.08 synes jeg det er altfor tidlig. Har diskutert litt med jordmor, hun mente også at det var i tidligste laget. Kan selvfølgelig ta ut permisjon uten lønn et par mnd, men med min sans for sparing tror jeg det kan bli stusselige måneder sånn økonomisk :-) Er heller ikke sikker på at man sparer noe som helst i fht 100% hvis man tenker å ta ut to mnd uten lønn, uten at jeg har finregnet på dette.

Men, hvordan kommer dere helt fram til juni med 80% dekning? Med 46 uker til mor kommer jeg (12 til far) og permisjon fra ca 05.08 (tre uker før termin) kommer jeg til omtrent 01.05.12?

Annonse

Jeg har termin 18.juli og pga at jeg vil være lengst mulig hjemme, tar jeg 80%. (vet vi taper litt penger på det, men er ikke aktuelt med ulønnet permisjon...)

Slik jeg tenker å gjøre det (har også snakket med kommunen, er at jeg får vanlig feriepengeutbetaling nå i juni. I juli kan jeg ikke har ferie pga at jeg må ha permisjon (3 uker før og 6 uker etter termin) Men jeg tar mine fem uker ferie (ser andre skriver tre uker, vi har fem...) i etterkant av permisjonen, altså fra ca starten/midten av mai og til ca midten av juni. Da får jeg utbetalt vanlig 100% lønn. Så begynner jeg i jobb igjen de siste to ukene av skoleåret, (vurderte ulønnet permisjon i to uker, men vil være med på planlegging av neste skoleår) før jeg igjen har sommerferie fram til skolen begynner i midten av august en gang. Da vil snuppa være passert året før hun begynner i barnehagen og det passer meg utmerket :o)

Samboeren min jobber offshore, så han kommer til å ta ut sine 12 uker i friperiodene sine.

Hvis jeg var deg, ville jeg ha søkt om 100% dekning i 10 mnd og tatt ut den siste tiden i ulønnet permisjon hvis det er mulig (det lønner seg framfor 12 mnd i 80% dekning). Min termin er i begynnelsen av september, ser for meg at jeg må jobbe noen dager i juni neste år, men tror en er nokså klar for å komme tilbake i jobb da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...