Gå til innhold

For de av oss som faktisk har det helt fint :-)

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs, har ikke noen å snakke med om dette annet enn bf og han vet like lite, og har derfor tydd en del til internett. Jeg angrer litt på det, men det skremte meg til å dra på tidlig UL og nå har vi akkurat sett reka vår sprelle, hjerte dunke og vi sitter igjen med et fint lite bilde. <3

Greia er .. jeg savner en tråd for oss som faktisk har det helt fint i graviditeten. For de av oss som ikke spyr til vi holder på å daue, som ikke er kvalme 24/7, som ikke er hormonelle monstre, som ikke har hatt SA/MA (og som får litt hetta av å lese om alle som har det - det virker jo som om det er unormalt å ikke ha det!) og så videre.

Så .. er det fler av oss som faktisk har det helt fint, og som føler seg i tipp topp form?

Fortsetter under...

Jeg :) Jeg er gravid med nr. 2 og akkurat som ved mitt første svangerskap er jeg i helt suveren form. Jeg er jo selvfølgelig litt ekstra trøtt om dagen og ganske så oppblåst i magen - men hey - jeg er ikke sjuk :-)

Første gangen jeg var gravid var jeg i fin form helt til jeg fødte, jeg jobbet til jeg måtte slutte og var oppe å gikk en time etter fødselen. Sykepleierne sa det gikk gjetord om meg på pauserommet deres for jeg var i så god form.

Viktig å høre disse historiene også for dem av dere som er førstegangs :-)

Forøvrig er jeg det også visstnok - over 8 år siden sist ...

Velger å svare på denne tråden selv om jeg er kvalm 24/7 :) Jeg har det ellers veldig bra med meg selv. Tennker at det å være kvalm er veldig naturlig ved å være gravid så jeg bærer ikke nag.

Dette er mitt 2. svangerskap og jeg føler meg i topp form selv om jeg har en 1åring hjemme :)

Så bra å høre at det finnes flere som bare har det fint :)

Jeg er frisk og rask, bittelitt trøtt men ellers ikke noen plager så langt. Det er helt supert og vi er veldig heldig som får ha det slik. Krysser fingrene for at det varer.

Jeg var innom BIM i fjor på samme tid da jeg var gravid (mistet i uke 10) men følte at jeg ikke passet inn da det kun var tråder om hvor dårlig alle var. Jeg var frisk og rask og som du sier, og følte at jeg måtte være den sprekeste gravide noensinne.

Jeg trener nesten som vanlig, elsker å pushe meg selv men der har jeg roet meg litt ned nå. Dropper også styrke til uke 14 siden jeg har mistet tidligere. Største utfordring er å tolke alle disse rådene om trening.. hva er for hardt og hva er greit ut fra ståsted før graviditet..? Dersom noen har gode innspill på hvor store hensyn en skal ta så mottas de med stor takk :)

Masse lykke til videre alle sammen!

Hei! Endelig en plass hvor jeg føler jeg kan høre hjemme:-D Føler meg kjempe sprek, eneste symptomer er ømme bryster, endret utflod og stikninger\ murringer i livmoren. Verken kvalm eller trett. Trener som før, 4 timer i uken. Nå er jeg bare 5+2 så jeg krysser fingrene for at kvalmen holder seg borte lenge lenge:-p

Dette var (endelig) en fin tråd!

Og godt å se at det er flere som blir litt skremt over all praten om SA/MA (var også en tidligere tråd om hvorfor dette er slikt et stort tema). Har unngått for mye tid inne på BIM for å slippe å bli skremt....

Forrige svangerskap var fint, litt mer sliten og uvell denne gangen men kan med lykkelige skritt nå gå over i 2.trimester;-)

Lykke til videre!

Annonse

Her er formen også helt super, 5+6! Det eneste jeg merker er ømme pupper og at jeg må på do litt oftere, samt litt murringer i ny og ne. Godt å merke at jeg har litt symptomer også, for synes det er beroligende. Håper det fortsetter slik! :)

Deilig med en positiv tråd! Jeg har valgt å ikke delta så mye i 1. trimesterforumet siden jeg ikke har behov for å snakke om symptomene mine.

Jeg er også kvalm, men det er ikke noen plage, bare et symptom så jeg trener, jobber og lever som før. Er jeg trøtt, så hviler jeg osv.

I morgen skal jeg på første kontroll og jeg regner med at det blir UL ila de neste 3-4 uker siden jeg er 40 år.

Uff ja, prøver faktisk bevisst å unngå 1. trimester for tiden... Føler alle snakker om SA\MA. Det virker ut som flesteparten bare går rundt å venter på å abortere.Skulle ikke tro at det faktisk går bra i 89% av alle svangerskap:-D

Jeg har gledet meg fra første stund og skal fortsette å glede meg fremover. Det er vår, spire i magen og formen er topp... Jippi! :-)

Jeg har det kjempefint. Er også førstegangs og kjenner ingen symptomer. Litt treig mage, men ellers ingenting. Og det er jeg glad for. Er litt enig med deg i at det er et unormalt stort fokus på det negative på 1. trimester, men ser jo helt klart behovet for disse damene å få dele sine erfaringer også. Men det fører også til mange overhysteriske damer som føler på alt mulig rart.

Jeg er 9+6 i dag, var på min andre UL og alt var fint. Var på UL like før påske også og embryo ble målt til å være litt lite (5 mm, burde vært 11mm). Idag var det 28 mm CRL og hjertet slo og jeg fikk se et lite foster med hode og armer og bein. :) Herlig. Fikk endelig litt følelsen av at jeg faktisk skal bli mamma. Jeg er alene og 40 år.

Gratulerer tingeling71 :-) Så herlig at du har fått se et frisk lite foster:-D Du er heldig som nermer deg andre trimester må jeg si, tiden går såå sakte:-)

Har også vurdert å få utført tidlig UL siden "alle andre" har det her inne, men samtidig er jeg redd for at det skal føre til unødig bekymring, så jeg tror jeg prøver å vente til ordinær UL:-)

Enig med flere her, flott tråd!!! Er i kjempefin form, og er superspent på det som er i vente! Er førstegangsgravid, og dette var ikke planlagt så har også gått i fella og lest " for mye" . Mine tanker akkurat nå er faktisk å finne fine måter å "sjule" dette på. mine og hans foreldre og søsken vet, men ingen andre. Derfor dukker det stadig opp artige hendelser som vi kommer til å le av om noen uker! Flere som er blitt oppfinnsomme med forklaringer?

Idag var vi på tidlig UL for å fastsette termin, ble satt en uke tilbake og er nå 9+5 men det gjør ingenting fordi vi så lille-baby for første gang!!

Gøy å se h*n rulle rundt og se hjerte dunke kraftig! Ny termin for oss er 5.desember!

Annonse

Jeg er 7 uker imorgen, og føler meg brillefin :) Litt ømme pupper, litt treg mage, og litt oftere sulten enn normalt, men det er igrunnen det hele.. Blir litt redd for at det kanskje ikke er noe levedyktig inni der, siden jeg har så få symptomer, så det er godt å høre at vi er flere :) Jeg er kjempeglad for at jeg verken er kvalm eller stuptrøtt, og håper det fortsetter sånn :)

Første legetime på fredag, så det blir spennende! Har foreløpig ikke planer om tidlig UL (hvilket jeg også har følelsen av at "alle" tar..!?)

Lykke til fremover til alle!

jeg ønsket ikke tidlig ul fordi det skaper stress (etter hva jeg har lest) men ifølge legen min var det greit å gjøre det nå siden jeg ikke hadde snøring på når siste mens var. Men hadde det ikke vært for det, så hadde jeg ikke giddet. Hva skal gå galt liksom?

har også lest om alle plagene som "skal" dukke opp, men jeg har ømme bryst og er en tanke trøtt på ettermiddagen etter jobb (noe som jo er vanlig for de fleste, særlig menn..) har vært "ønskekvalm" ved et par anledninger fordi jeg var ekstremt sulten men jeg kooooser meg med sangerskapet, babyklær i butikken og leker med navn vi syns er fine!

jeg ønsket ikke tidlig ul fordi det skaper stress (etter hva jeg har lest) men ifølge legen min var det greit å gjøre det nå siden jeg ikke hadde snøring på når siste mens var. Men hadde det ikke vært for det, så hadde jeg ikke giddet. Hva skal gå galt liksom?

har også lest om alle plagene som "skal" dukke opp, men jeg har ømme bryst og er en tanke trøtt på ettermiddagen etter jobb (noe som jo er vanlig for de fleste, særlig menn..) har vært "ønskekvalm" ved et par anledninger fordi jeg var ekstremt sulten men jeg kooooser meg med sangerskapet, babyklær i butikken og leker med navn vi syns er fine!

Jeg har fått tidlig UL rett og slett fordi jeg er så "gammel" og fordi det kunne vært 2 inni der i og med jeg var i Danmark og fikk satt inn 2 befruktede egg (begge eggene var mine egne altså, de måtte bare få en ekstra liten dytt for å bli til noe). Hvis ikke hadde nok jeg også ventet til ordinær UL. Det tar litt av når det gjelder tidlig UL, men det har jeg ikke tørt å si i andre tråder i og med jeg får tidlig UL selv og da er det jo litt enkelt å ri kjepphester :) Så bare vent med UL du og gled deg til det. Det er bra å ha noe å se frem til også.

Jeg har det fint!

Ingen plager - og ingen store kriser her i gården. Har fryktelig lyst til å bestille tidlig UL på privat klinikk. Hadde vært gøy å se hvordan det var. Er jo siste gangen nå. Blir ingen flere svangerskap på meg.

Så koselig å se så mange støttende svar! Jeg er selv 10+4, så vi var litt sent ute for tidlig UL og litt tidlig ute for standard, men jeg fikk iallfall utvendig UL og er veldig glad for det. ;-) Reka vår er 37.2mm og jeg har satt termindato spot on selv, så rundt 27.11 blir 2 til 3.

Jeg blir forresten litt ekstra sliten i blant, og har "#$%& vonde pupper. Det plager meg så forsvinnende lite, så her er det bare fryd og gammen. Helt til vi skal fortelle det, for det har vi ikke gjort enda.. hehe.

Dette var en hyggelig og positiv tråd å lese! Forrige gang jeg var gravid var jeg ikke innom her i det hele tatt og tenkte ikke på at det kunne gå galt men denne gangen har nok også jeg lest litt for mye og teller ukene til neste trimester.

Jeg er i uke 6 og har ingen symptomer, bortsett fra fravær av mens og at jeg må oftere på toalette. Nyter fraværet av symptomer=) Sist jeg var gravid merket jeg det faktisk ikke før i uka 8 og var da litt kvalm en periode så nytet tiden nå=) Små plagene som hører med kommer nok etterhvert=)

Siden jeg er litt for tung i utgangspunktet har jeg blitt flink til å trene og spise mye sunnere, så dette med graviditeten syntes jeg har blitt en kjempe positiv greie=) hadde ikke planer om å prøve før om noen månder i utgangspuntet.

Men en ting lurer jeg på dere som trener, trener dere magen? Vært å hatt treningsveiledning og fikk beskjed om at det var bare å trene mage og alt annet som før for kroppen sa ifra hvis det var noe den ikke likte....men så har jeg jo lest litt da å ble litt usikker, andre som har fått høre det samme som meg?

Fikk du gutt sist Timalu2012, d du ikke var kvalm før i uke 8?

Jeg er så bra form at jeg nesten ikke tror det er mulig. I mine tre andre svangerskap var jeg så kvalm og slapp ..var sykemeldt og la på meg masse i 1. trimester fordi jeg måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Men sønnen min ble jeg kvalm mye senere enn med jentene men så varte det desto lenger (uke 20). I morgen er jeg 8 uker og jeg er bare bittelitt småkvalm innimellom, max 2 timer i slengen, ømme pupper og sovner et par timer før på kveldene. Det er det hele! Utrolig..er null problem å jobbe. Hadde jeg vært litt bedre trent før jeg ble gravid skulle jeg jammen trent også men litt usikker på hvordan det er å trappe opp trening i 1. trimester. Skal til legen på fredag så da skal jeg spørre.

Fint med en positiv tråd!!

Så hyggelig med en sånn tråd! Jeg har egentlig ingen symptomer denne gangen, bittelitt trøtt og må spise ofte for å ikke føle meg uvel, men det er ingenting. Jeg er andregangs og var i mye dårligere form sist, så sammen med alt pratet om SA/MA må jeg innrømme at jeg blir litt bekymret innimellom, og da er det ekstra godt å høre at det er andre som også har det veldig bra i svangerskapet så langt! :) Det blir tidsnok slitsomt, så vi burde nyte det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...