Gå til innhold

Koselige stunder og tanker om det som kommer :)

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg og kjæresten en kjempekoselig samtale, og han sa hvor mye han gleder seg til babyen kommer, at han var jo nervøs og spent, men at gleden overskygget alt og at han gledet seg kjempemasse!! Var så utrolig koselig å høre at jeg nesten begynte å gråte, hehe! Vi snakket rundt hvordan det blir med mindre søvn, hvordan vi skal løse ting, men også hvordan det er umulig å planlegge noe da vi ikke vet hvordan det blir..flere som tenker på dette? Vi regner med at det som blir mest utfordrende er søvnmangel og kanskje irritabilitet pga dette og så kanskje husarbeid. "Alle" sier jo at man skal blåse i husarbeid den første tiden og bare sove når babyen sover, men man vil jo ikke at det skal forfalle helt heller, hehe. Selv om det ikke er mulig å planlegge er det koselig å snakke rundt det og prøve å være litt på forhånd med følelser som kan komme. Vi er veldig opptatt av at vi begge to må være mer rause med hverandre og viktigheten av å snakke sammen. Er så utrolig spent på hvordan alt blir og hvordan VI blir som foreldre. Er veldig rolig i forhold til alt egentlig, og tenker at jeg er klar over at det blir tunge og slitsomme stunder, men at vi begge er så motiverte for dette at det kommer nok til å gå fint! :) Utrolig glad fordi kjæresten også gleder seg og er så støttende, det er så godt å vite at dette gjør vi sammen :) Flere som har samtaler/tanker rundt fremtiden? Vårt første barn dette så er vel derfor vi er ekstra spent på hvordan ting blir :)

Fortsetter under...

Så koselig! :) Vi skal ha barn nr 2 i juli og storebror er akkurat blitt 2 år. Vi gledet oss MASSE til lillegutt kom og har virkelig nydt tiden som småbarnsforeldre selv om d har blitt så som så med søvn, sex, husarbeid (har fått oss vaskehjelp for å slippe å krangle om hvem som skal gjøre hva/gjorde hva sist osv... Funker som bare det!!!) og med tid sammen som kjærester borte fra gutten vår. Nå får vi altså nr 2 snart og vi gleder oss masse igjen. Tror det er viktig å ha samtaler sammen om hvordan en har det og prøve å få tid sammen som kjærester, borte fra babyen også. Det er også viktig å gå inn i spedbarnstida med åpne øyne og vite at det kommer til å bli slitsomt, alt blir snudd opp ned og alt en er vant til blir forandret. MEN det å ha ett lite menneske som dere to har laget SAMMEN og som har vokst inni DIN mage i nesten 10 måneder er noe av det mest fantastiske som finnes. Det kan egentlig ikke beskrives med ord hovr mye du elsker barnet ditt og den følelsen blir bare sterkere og sterkere etter hvert som barnet blir eldre og får mer og mer personlighet. Sånn er det ihvertfall for meg og oss.

Lykke lykke til og nyt tiden fremover med magen. Og husk; de første 3-4 månedene er veldig tunge for mange (var det for oss med alle omveltningene og et kolikkbarn) men det blir lettere! :)

Hei og takk for at du delte av dine erfaringer :) Lurt med vaskehjelp ja, hjelper sikkert mye på, selv om det ikke blir aktuelt for oss, har ikke SÅ stor leilighet akkurat, hehe, enda iallefall :) Ja kjærestetid er noe vi tenker mye på også, selv om jeg tror det blir litt ekstra vanskelig for oss å ha så mye barnevakt da vi ikke har noen besteforeldre her vi bor, men håper at noen av vennene vil stille opp i blant som de sier selv. Men tenker at det kan være likså viktig å bare nyte kjærestetid på kveldene sammen når vesla er lagt, å nyte øyeblikkene både med og uten barn :) Åhh jeg gleder meg så til alle stundene, og ja jeg er jo forberedt på at det blir slitsomt, har hørt det med de første månedene osv, men det er likevel godt å glede seg og være positiv så lenge jeg greier, hehe. Føles så godt at vi har et så langt og godt forhold bak oss og at begge er så klare for dette nå, at vi er såpass voksne også synes jeg er deilig, er glad vi ventet selv om jeg ønsket barn da jeg var yngre også så føles det så rett nå :) Høres kjempekos ut når du forteller om hvor glad dere er i barnet deres, og ja det er helt fantastisk tanke at noe lever inni meg og skal komme ut hit til oss, helt uvirkelig men fantastisk :) Gleder meg sååå :) Lykke til videre med din graviditet, og så spennende det sikkert blir med 2! :)

Var ikke meninga hvis jeg virka veldig negativ, for det er helt fantastisk uansett!! :) Vi har en del venner her vi bor som ikke har familie som kan sitte barnevakt, men de har bytta på å sitte barnevakt seg imellom. Kjempelurt!! :) Kos dere masse videre!

Nei du virka ikke negativ!! Hehe ikke det jeg mente i det hele tatt :) Bare er klar over selv at det sikkert blir mange tunge stunder, men synes det er godt at jeg klarer å glede meg likevel :) Jeg har ei venninne som har termin bare et par måneder etter meg, så vi får fulgt hverandre det blir kjempekos :) Da kan vi bytte på å sitte barnevakt også kanskje :)

Heihei :) Det er så hærlig å høre kjæresten sine tanker om dette som skal skje. Det med husarbeid har vi også diskutert.. det er noe som jeg har fått sakt i fra at vi begge må være flinke der. Kjenner jeg blir litt stressa om leilieheten ser bomba ut ;) Er så viktig at mennene hjelper til. Har en venninnen som ikke har en hjelpsom mann, og der ser det ofte skittent ut.. Så har jeg en annen venninne som det ALLTID ser strøkent og pent ut. Måtte spørre henne hvordan hun fikk det til siden hun har ne liten en.. og det var fordi kjæresten var så flink å hjelpe til :)

Kjærestetid er noe man også bør passe på at man får tid tid. Kjempeviktig <3

Vi har også snakket mye om alle disse utfordringene og at det kommer nok til å "ta på" forholdet vår når hverdagen blir snudd opp ned. Synes det er utrolig viktig og lufte følelsene sine for hverandre og snakke sammen før ting blir "kompliserte" :)

Gleder oss så sykt mye til den lille jenta våres kommer til verden. Vi flytter om litt over en mnd så gleder meg enormt til å få komme i hus og få babytingene på plass :D Er vårt første barn her og :)

Annonse

Hei pregnito :) Ja det er deilig at jeg og kjæresten allerede deler likt på husarbeid osv, så forventer jo egentlig at det skal bli slik videre også, men vet at alle ikke er like heldige. Er nok lurt å snakke om utfordringer ja, selv om man ikke greier å være forberedt på hvordan det blir så er det godt å lufte tanker vi har om det :) Vi venter også jente, når har du termin da? Så spennende med flytting oppi alt også! Her skal vi pusse opp barnerom så blir litt nytt her og, gleder meg til å starte shoppingen for alvor. Kjøpte nettopp barnevogn og det var veldig rart å få den i hus allerede :) Utrolig mye som er spennende og nytt når det er første barnet, alt egentlig :)

Hei igjen :)

ja, her har vi hver vår uke med husvask, så det passe meg veldig bra ;)

Jeg har termin 3.september :) Duda?

så gøy med oppussing av barnerom. Blir sikkert fint :) Vi får sykt mye utstyr av min søster så er veldig heldig der. Eneste av de store tingene vi trenger å kjøpe inn er stellekommode :)

Tror jeg kommer til å få en mer "virkelighetsfølelse" når vi flytter og får inn tingene til den lille jenta vår. Gleder meg sååå<3 :)

13. sept her :) Ganske nært vi da! :) Vi får også mye utstyr av søstra mi, hehe, og noe skal vi kjøpe av henne :) Ja jeg tenker også at ting blir mer virkelig når man ser alt som skal brukes til den lille, er helt uvirkelig fortsatt, jeg er gravid og har mage, men at det er en baby der inne er fortsatt fjernt enda jeg kjenner spark :P Hvor gammel er du da? :)

28 jeg :) Har dere tenkt på navn enda da? Her har vi et favorittnavn som vi har hatt lenge, men ikke bestemt oss enda da, heldigvis er vi veldig enige, var litt spent på om det kom til å bli mye diskusjon rundt det, hehe :)

syns det er vanskelig med navn.. hadde guttenavn klart ;) jentenavn er verre syns jeg. men har 1 navn som vi begge liker.. men tror vi ska se om vi har ett til som vi kan sammenligne med.. så får vi se når hun kommer ut hva som passer henne :) Men etternavn.. vi ønsker å bruker begge men er uenige om hvem sitt som skal komme sist ;) hehe.. begge er alt for stae så håper vi blir enige når dagen kommer ;)

Hvordan har sv.skapet ditt hvert til nå da? :)

Det er ikke lett nei, hos oss blir det begge etternavnene og det klinger best at mitt kommer først så hans så det løste seg av seg selv egentlig. Men det er vel ofte det siste som blir brukt? regner med mitt blir nedgradert til bare en bokstav, hehe, men det får bare være ;)

Vel, hadde en kjempetøff begynnelse, ekstremkvalme, innlagt på sykehus flere ganger med intravenøst osv, så hatet virkelig å være gravid på det tidspunktet :S Men nå har det gitt seg helt så føles som å få verden i gave igjen :) Utrolig godt å kunne gjøre normale ting, jeg setter veldig pris på bare å ikke være sengeliggende og å kunne spise normalt osv osv, Kjenner bare litt i bekkenet nå når jeg går mye og sånn, men det er ikke veldig ille så alt i alt har jeg det veldig bra nå :) Du da? Noen plager?

Annonse

ja.. tror og det er det siste som blir brukt.. derfor jeg vil ha mitt ;) hehe

huffda.. tøff begynnelse der ja. Bra det går bedre nå :)

jeg slapp heldigvis unna den der spyinga og kvalmen.. bare litt uvel nå og da.. Men hadde hodepine hver dag i 10 uker.. det var tungt. La meg 8 om kveldene i stedet for å ta så mye paracet, så det ble korte dager på meg ;)

Har slitt en del med ryggen.. men nå har jeg vært hos kiropraktor to ganger og det har hulpet meg masse :) skal en gang til på ons.

Nå kan jeg ikke klage.. er i fin form.. litt hodepine nå å da, men alt er bedre enn konstant ;)

Hei igjen :) Uff å gå med hodepine så lenge høres slitsomt ut! Prøver også å unngå å ta paracett så lenge jeg klarer, men har ikke vært så plaget med hodepine heldigvis, bare nå og da. Så bra at kiropraktor virker så bra :) Skulle visst aldri sagt i går at jeg har det veldig bra nå, hehe, for i natt fikk jeg kraftig urinveisinfeksjon, ligger helt utslått nå, så vondt det er!! Rene tortur i natt å vente i timesvis på at legen skulle åpne og å så og si bo på toalettet. Måtte ta taxi også fordi jeg var så dårlig, så da ble jeg plutselig 600 kr fattigere, kjipe penger! men men, bare jeg blir bra igjen nå skal jeg ikke klage. Sa akkurat til kjæresten i gårkveld at jeg håper jeg slipper å være noe mer borte fra jobb de siste månedene jeg skal jobbe nå, og så skjer dette i dag og jeg må være hjemme, typisk altså. Jaja det var dagens klaging! ;) Håper du har en fin dag! :)

Det er så spennende å bære fram små mennesker :) Husker godt hvordan vi undret oss over hvordan livet skulle bli med barn når vi ventet nr 1. Og nå lurer jeg veldig på hvordan livet blir med tre barn :) Har jo erfaring med hvordan spedbarnstida er, men er så spent på hvordan det blir når vi skal plusse på et barn til. Og ikke minst spent på hvordan de to først vil være som storesøsken :) De va så tette at for dem så har de alltid vært to, men nå er de jo så mye større at situasjonen er en helt annen :)...

Gleder meg, oge samtidig kjempespent på hvordan det blir :)

Takk for det pregnito :)

Undretrollet hei på deg :) Morsomt å høre at det er like spennende selv om man har ingen eller et eller to barn fra før :) Det er jo alltid en ny situasjon uansett! Når er det du har termin igjen? Mener å huske du var kommet en del lenger enn meg? :) Gleder meg masse masse jeg også..har begynt å tenke litt på fødsel allerede..:P Hva tenker du om det som alt har gått gjennom det to ganger? Og var det som ventet førstegangen? Håper du ikke har skrekkhistorier å komme med nå :P Vet jo at det blir smerter, men prøver å ikke tenke for mye på det, veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle det hele.

Jeg har termin 16. august, er jo ikke så lenge igjen egentlig, selv om det går litt treigt på slutten... Mener du er en mnd etter meg?

Fødsel ja :) Det er virkelig en unik opplevelse... Egentlig så tenker jeg at det er lurt for førstegangsfødenede å forberede seg på at det er vondt og kan ta litt tid. Jeg gleeedet meg til å finne ut av hva dette var, og syntes det bare var spennende. Det var ikke lurt, for da fikk jeg helt sjokk når jeg merket hva dette egentlig var, og skulle nok ha vært litt mer forberedt på smertene. Så min opplevelse var litt sjokkpreget, og kunne nok vært annerledes om jeg ikke hadde vært så naiv ;)

Med nr to hadde jeg en kjapp fødsel, dog vondt er det jo. Men alle smertene var glemt straks babyen var ute, begge gangene. OG den følelsen når babyen kommer på magen, er pinade meg noe som overgår ALT!!!

Nå kjenner jeg at jeg egentlig gruer meg litt mer enn de andre gangene, og orker ikke tenke så mye på det enda :) kan være det er fordi det er en stund siden sist, og at jeg er ute av trening... hehe...

Et godt tips er å huske at det er midlertidige smerter, og hele tiden fokusere på at det er straks over... med nr to hadde jeg lært og lå og messe til meg selv under hver rie; det går over, det går over, det er positive smerter, og snart er det pause...

Høres litt sånn teit ut, men det hjelper :)

Dette klarer du nok fint skal du se!!

Hei, glemte helt av denne tråden jeg, takk for at du svarte! :) Ja da er jeg en måned etter deg ca. Man hører jo så mye om fødsel så er ikke lett å vite hva en skal forvente, men at det er vondt det går jeg ut i fra ;) Må innrømme at jeg er ganske redd for smerter så prøver å ikke tenke mye på det, men det er klart at jo mer det nærmer seg, jo mer virkelig blir det. Får heldigvis god oppfølging av en jordmor på sykehuset så skal få personlig fødselsforberedende av henne :) Hørtes ikke noe særlig ut at du fikk sjokk :S Brukte du smertestillende? "alle" sier jo at smertene er glemt straks fødselen er over, men jeg vet ikke om jeg tror helt på det, hehe, for alle har også sagt at man "glemmer" hvor dårlig man var når man har hypermesis/ekstremkvalme, og DET har jeg ikke gjort for å si det sånn, ja selvfølgelig livet går videre og man greide seg jo gjennom det, men jeg har det veldig friskt i minne og det har preget meg på sett og vis.. Takk for gode råd om å fokusere på at det gårr over, for det synes jeg er deilig med en fødsel, man vet jo at det går over! Og at det ikke kommer til å vare i ukesvis :)

Det kommer vel til å gå bra ja, må bare ha en positiv innstilling så godt som jeg greier, for jeg vil jo ha premien :-D Lykke til videre for deg og håper din fødsel går veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...