Gå til innhold

Er det noen her som bruker medisiner under svangerskapet? Hva slags oppfølging får dere?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Fluoxetin (antidepressiva). Og får foreløbig ikke noe ekstra oppfølging av dette. Har lest på internett at man bør oppfølges av gynekolog underveis for å sjekke at ikke fosteret har tatt skade. Dette har ikke fastlegen min informert meg om. Det som skremmer meg mest er at jeg gikk på Cipralex før jeg ble gravid og de første 5 ukene i graviditeten....og jeg har lest at disse må unngås i graviditet. Nåå vet jeg jo at ingen medisiner er å foretrekke ved graviditet. Legen min mener at det beste for meg er å fortsette på Fluoxetin inntil videre, ettersom jeg nylig har hatt dyp depresjon.

Har der etatt noen ekstra ultralyder?

Fortsetter under...

hei eg har gått på noe som heter serquel i mange år pga store søvnvansker.er egentlig ett antipsykosium(høres alvorlig ut)har slitt med depresjon og angst i mange år også men er heldigvis kvitt depresjonen,sliter tidvis med angst men bruker ikke medisiner mot det mer,fikk beskjed av legen at eg kunne bruke serquelen da det ikke er påvist skader på babyen,er 13+3 idag og har vært på ultralyd i uke 8+6 og på onsdag,alt så fint ut med størrelse på babyen.liker jo ikke å bruke medisin når eg er gravid,men har funnet ut at det er bedre enn å ikke få nok søvn og dermed øke sjansen for å komme inn i en depresjon,har ikke noe ekstra oppfølging,men pga alderen min(blir 38 år til høsten)og en sa mars ifjor,så fikk eg disse to ultralydene,skal på ordinær ul i uke 18-19.ser frem til å se om det blir gutt el jente:)lykke til med svangerskapet:)og god helg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...