Gå til innhold

Uinveisinfeksjon og BLOD, andre?

Anbefalte innlegg

kjente pluttselig i dag at jeg fikk urinveisinfeksjon...det kom raskt og jeg kom til hos legen med det samme. fikk penicilin, men det kommer friskt blod i urinen...andre som har opplevd dette? hatt dette før men aldri med blod, urinen er ikke rød liksom men på papiret når jeg tørker meg er det masse... ble litt småbekymret:-S er dette vanlig med urinveisinfeksjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143163000-uinveisinfeksjon-og-blod-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du har fått nyrebekkenbettenelse, akkurat det samme skjedde med meg sist jeg var gravid. Nyrebekkenbettenelse kommer av at urivneisifeksjonen har kommet opp til nyrene. Det er samme prosedyre og medisinering ved dette som ved uvi, men det er veldig viktig at du nå tar det heeelt med ro, du er vel blitt sykemeldt? holder deg god å varm, spesielt på beina og drikker masse veske, gjerne appelsinjuice eller tranebærjuice. Det som er litt kjipt med nyrebekkenbettenelse er at det er vanskelig og bli helt kvitt uten en skikkelig pencelin hestekur som man nok ikke kan ta når man er gravid.. Så jeg ville prøvd og forebygge dette hele resten av graviditeten, selv om man føler seg frisk og urinen er fin etter en pencillin kur kan man fort bli syk igjen )-: Dette er noe skikkelig dritt. Har slitt med det i 2 år før jeg lærte meg og aldri glemme og forebygge med tranebærkapsler. Men disse skal man visst ikke ta for mye av under graviditet har jeg hørt.. Men denne gangen har jeg drukket en kanne (ca 1 liter) med bringerbærblad/bjørnebær/kjerringrokk te hver kleld (har miksa blandinga selv) og heldigvis unsluppet så langt (-: Lykke til og husk og være mye i ro som ved høy feber.. Og ikke minst; God bedring (-:

blod og smerter er borte i dag... så regner med at om det hadde vært noe nyrebekkenbetennelse så hadde det fortsatt vært vondt eller verre. Føler meg helt frisk etter 4 tabletter med penicilin var tatt. skal ta 3 om dagen i 10 dager.

takk for svar jenter:-)

Jeg hadde det samme i januar. Legen sa at gravide ofte får alle symptomer på en gang, da også blod. Uvi sitter også ofte litt lenger opp på gravide. Dette er hva legen sa til meg hvertfall, vanlig uvi. Symptomene var borte dagen etter at jeg startet med antibiotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...