Gå til innhold

Endelig kom vår vakre, lille stjernekikker, Sofia til verden 18.04.11 ? (laaaang fødselshistorie)


Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Jeg var til svangerskapskontroll, hvor jeg å ble strippet, fredag 15.04. Jeg var veldig tøyelig, ifølge legen, og hadde 3-4 cm åpning allerede. Jeg ble kjempeglad, og siden slimproppen hadde gått og gått og gått siden tirsdagen, ble jeg plutselig veldig klar for å få fødselen igang. Men det skulle vise seg å ta en liten stund til :(

 

Jeg fikk ganske vonde kynnere natt til lørdag, såpass vonde at jeg ikke fikk sove - men ikke noe regelmessig, så dette ble bare maserier. De gav seg litt når jeg var i bevegelse, så lørdagen gikk fint å komme seg gjennom egentlig. Natt til søndag begynte samme opplegget igjen...vonde maserier med en gang jeg la meg og ca hvert 20 minutt gjennom hele natta! Jeg lå hele tida å venta på at vannet skulle gå, men det skjedde aldri. Det gav seg litt da jeg stod opp og gikk rundt her. Søndagen hadde jeg også uregelmessige maserier, men ikke uoverkommelig. De siste timene før jeg skulle legge meg, begynte jeg å grue meg skikkelig til nok en natt uten søvn, og merket å at maseriene ble vondere. Jeg ringte fødeavdelingen og forklarte situasjonen. Jeg var utrolig trøtt og sliten på dett tidspunktet, og da jeg ikke ble møtt med noe annet enn: "Ja, tredjemann er en luring. Dette er nok maserier. Ta to paracet og legg deg med varmepute på magen, så kanskje det gir seg!" Da begynte jeg å grine...å det funket jo på ingen måte i det hele tatt!!!

 

Denne natta begynte riene virkelig å ta seg opp...en periode varte riene i nesten 1,5 minutt og var skikkellig vonde å komme gjennom. Utpå mårra kvisten begynte de å bli ganske regelmessige med 5-6 minutter mellom hver, men varte kun 40-50 sekunder. Jeg ringte føden kl. 07.00, og da avtalte vi at jeg skulle komme. 07.30 var vi der og ble CTG-registrert i 30 min og undersøkt til 5 cm åpning og veeeeldig myk og tøyelig. Det ble fødsel i dag og jeg fikk komme inn på fødestue. Jeg var dødstrøtt, men veldig glad for å endelig skulle få avsluttet dette nå.

 

Etter vi kom inn på fødestua, skjedde ting veldig fort. Jeg fikk et klyster, og da sa det pang! Kl.09.30 hadde jeg 8 cm åpning og kl. 09.57 fikk jeg pressrier. Pga litt dårlige rier, fikk jeg to akupunkturnåler i hver lilletå-neglrot (skikkelig ubehagelig egentlig, men effektivt!), men pga av at lillemor var "stjernekikker" tok pressingen litt tid: hun kom frem, men skled tilbake mange ganger, og jeg var nær ved å miste motet. Men urkraften i meg hentet plutselig frem litt ekstra energi som gjorde at jeg fikk det til til slutt. Kl. 10.47 kom hun - så inderlig perfekt - med sine 3192 gram, 49 cm lang og 35 cm i hodeomkrets ♥

 

I dag kom vi hjem fra barsel - helt i himmelen er vi alle samme for at vi endelig er i denne situasjonen. Sofia har en etterlengtet kosestund hos pappa`n nå, mens jeg sitter med en enorm brystspreng og bare MÅTTE dele historien min med dere, som har vært så trofaste og hjelpsomme mot meg de siste 9 månedene!

 

Alle dere som fortsatt går og er utålmodige og venter - masse lykke til med det forestående! Det er jo verdt å vente på, men i forkant er ikke det alltid den store trøsten! Sender fødestøv til dere alle :) Tusen takk for meg - nå er jeg storfornøyd med min komplette femkløver-familie ♥♥♥♥♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :) HAr tenkt litt ekstra på deg de siste dagene.

Så bra at fødselen er overstått. Nå er det bare kos som gjelder.

Min fødsel startet jo for fullt den dagen jeg begynte med maserier. Fikk også høre fra sykehuset at dette var en luring. MEN fikk så vidt kommet meg på sykehuset før han var ute.

Vi har vært hjemme med lillegutt siden tirsdag. Storesøsken er helt bergtatte av det lille vesenet. Storebror på 2 år er så forsiktig og grei med lillebror :D

 

Kos deg med påske, våren og 5 kløveret :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...