Gå til innhold

Hei er tilbake her igjen :-) Lurer pa ang vektokning ...

Anbefalte innlegg

Har ikke vaert palogget her pa en god stund, har heller ikke norsk tastatur pa pcen akkurat naa sa sliter litt med a skrive "rent norsk" hehe..

Er 18 uker naa og har plutselig fatt mage, ikke en liten en heller... Veide 57 kg i starten men naa veier jeg 64 kg og synes det er litt mye a gaa opp pa kun 18 uker ?? Spiser ikke ekstremt mye men prover a holde meg til kun sunn mat.. Hvor mye er vanlig aa ga opp ? Hvordan vet man om man har vann i kroppen ? sist svangerskap hadde jeg odem pa 3+!!

Fortsetter under...

Du kan presse to fingrer mot huden rundt anklene, når du slipper vil du kunne se groper i huden etter fingrene om du har ødem. Men er jo ikkje vanlig å få vann i kroppen før litt senere...

Sist svangerskap gikk eg opp 25 kg totalt og hadde gått opp det samme som deg så langt i sv.skapet.

Eg er andregangs nå i uke 15+3 og eg har gått opp 2,5 kg så langt :)

Tror det anbefalte er rundt 14 kg, men det er jo så individuelt hvordan og hvor mye man legger på seg. For min del så trengte eg det sikkert, for alle kg var forsvunnet da jenta mi var 6 mnd :) Eg veide 57 kg når eg ble gravid, det samme gjorde eg denne gangen :) veier nå 59,5 :)

Da går det sikkert veldig bra denne gangen også :)

Eg prøver å ikkje gå opp så mye denne gangen, men skjer det, så skjer det :P

Har ganske høy forbrenning i utgangspunkt, så eg går fort ned i vekt når eg er i aktivitet... Er nok en mening med at man går opp litt mer enn anbefalt for noen av oss ;)

Annonse

Ja synes bare magen min er blitt sa stoor for a vaere 18-19 uker.. Kommer inn i vanlige str. som jeg pleier a bruke er bare kun rundt magen det er veldig stramt ... Men skal prove a ikke stresse og tenke for mye pa det, sa lenge jeg spiser sunt og holder meg i aktivitet (gar mye pa tur osv) sa gar det nok fint...

Tror ogsa det gar br for oss denne gangen og.. Venter du gutt eller jente ?

:)

Er snart i uke 20. Har lagt på meg 0-1 kg.... Ei venninne hadde lagt på seg 5-6 kg etter 12 uker. Det er veldig individuelt, og tror det meste er normalt, så lenge man spiser normalt. Det er IKKE nødvendig å spise for to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...