Gå til innhold

Er dt vanlig at bevegelsesmønsteret varier litt hos babyen? blir så fort nervøs!

Anbefalte innlegg

er 17+6 uker på vei, å merker at noen ganger er dt mer aktivitet en andre dager. var på ul sist torsdag der alt sto veldig bra til med den lille, og utover den dagen kjente eg han masse, samme på fredag, på lørdag var dt også en del men ikkje fult like mye. søndag mandag og tirsdag har eg kjent han også, men ikkje sånn døds mye, kjenner noen svake og av og til litt sterkere dunk også kan dt gå en stund til noen timer til neste gang. også sånn holder dt på. noen ganger veldig lite på dagtid og litt mer på kvelden. idag har eg eg kjent lite, men vært mye i aktivitet selv. blir litt bekymret, noen som vet om dette er vanlig? at babyen kan ha veldig aktive dager og noen veldig rolige dager der man ikkje har kjent så mye spark på en dag. tenker liksom på om babyen har dt bra osv. eller om noe er galt siden babyen er så rolig til tider. flere som har dt sånn?

håper på svar:) ikkje greit å være så bekymret..

Fortsetter under...

Hei :)

Ja, det er veldig vanlig. Det kan også ha med å gjøre hvordan babyen ligger. Noen steder vil du ikke kjenne det, hvis du blir sparket. Andre steder vil du kjenne det svært godt. Det er vanlig å kjenne litt mer på kveldstid, tror jeg, antagelig fordi du sitter og slapper av. Da våkner ofte babyen, men mens du går/ beveger deg, sovner den ofte.

Videre er du veldig tidlig på vei ifht bevegelesmønsteret. Når du er lenger på vei, vil du kjenne mye mer av bevegelsene. Hovedregelen er at etter du har kjent liv første gang, bør du kjenne noe i løpet av hver dag. Etter hvert som du kommer lenger på vei, er det FORVENTET at du kjenner liv, og da skal det også være en viss aktivitet.. Men husker ikke helt detaljene rundt det der.

Det er ganske valig at det er rolige dager og noen mer aktive dager, sånn er det her å... etter hva jeg skjønner kan det også gå en hel dag uten å kjenne noe, det har ikke jeg opplevd enda... for det er først fra uke 24 sto det i brevet fra sykehuset at man skal kjenne liv hver dag mens på nettet står det fra uke 28.

http://www.jordmorsiri.no/artikler/50/article/item/null/babyens-bevegelser

Jeg er nå i uke 24, og nå kjenner jeg bevegelser hver dag. Men for noen uker siden kunne hun være stille i dagesvis i strekk.

Hun kan være rolig hele dagen, men en eller annen gang i løpet av kvelden eller natta setter hun i gang :)

Det er visst veldig vanlig at de er mest aktive om kvelden/natta.

Det er helt vanlig og spesielt hvis du er førstegangs. Bevegelsene er ikke regelmessige før etter senere i sv.skapet. Les litt om utviklingen uke for uke , det står masse nyttig info:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...