Gå til innhold

Hjelpes!!! Jeg har så vondt i korsryggen at jeg ikke klarer å gå eller bevege meg. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bekkenløsning forrige svangerskap og har hatt problemer med bekken 5 år etter fødselen. Nå, i dette svangerskapet har jeg allerede hatt en god dose vondter i bekken og rygg. Jeg er 8+3. Nå er smerten på venstre side i korsryggen så intens at jeg føler meg helt lammet, har vært fryktelig i hele dag, men nå i kveld ble den bare helt umulig.

Tok dette opp med min fastlege på svangerskapskontroll for 2 dager siden. Han anbefalte meg å gå til Bekken og Barn på Skøyen i Oslo. Men jeg ble altså ikke henvist noen sted, jeg har rett og slett ikke råd (er eneforsørger) til å betale en masse behandlinger selv. Dessuten, så at de tilbyr hovedsaklig Kiropraktor på dette stedet. Er det noen som har prøvd det? Jeg er så skeptisk til kiroprakti, litt redd også.

Men, hva skal jeg gjøre nå? Jeg klarer jo ikke sitte på jobb i hele morgen dersom dette ikke blir bedre.

En ting til, har man krav på å dra til behandling for bekkenløsning i arbeidstid uten å bli trukket i lønn?

Fortsetter under...

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med å besvare alle spørsmålene dine, men jeg kan si en sak; ikke slutt å bevege på deg! Hadde samme problem i mitt forrige svangerskap, og dess mer jeg tok det med ro, dess værre ble det. Når man har vondt et sted, kompenserer man ofte med å føre kroppen på en annen måte. Dette leder fort til kramper i muskler i området rundt der du har vondt, og det hjelper ikke. Ring legen din igjen og spør om en henvisning til offentlig instans. Det er ikke alle som har råd til privat behandling. Det handler mest om å bevege seg, men å bevege seg riktig. Lykke til!

Hei!

Jeg opplevde akkurat det samme denne gangen, når jeg var i min 6-7 uke. Klarte knapt å gå, og enda verre var det å bøye seg. Men jeg kjenner heldigvis en som er kiropraktor og tok kontakt etter noen dager med den tilstanden.. og etter to behandlinger var jeg helt god. Han sier at det er helt ufarlig for svangerskapet å ta behandling hos kiropraktor, spesielt så tidlig som 1.trimester. Så kommer til å gjøre dette igjen dersom plagene kommer tilbake.

Han mente forresten at det var en kombinasjon av overbelastning og hormoner for min del, så kan jo være jeg var heldig som ble helt god :) og enkelte arbeidsplasser får du fri til å gå til kiropraktor, så du må nesten høre med sjefen din.

Uansett, god bedring til deg :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...