Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere i uke 23?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I uke 23, 15 kg, fra 67 til 82. Tror jeg gått opp mest av alle i hele Bim..

Til vanlig er jeg veldig småspist og har sikkert ganske lavt kaloribehov, så jeg antar att kroppen fått sjokk av all mat jeg måttet spise bla for å holde kvalmen i sjakk. Jeg er bare så utrolig sulten hele tiden. Og det er ikke som ellers, at hvis jeg er sulten så er det ikke så farlig for jeg har alltid litt ekstra energi å plukke frem... Nå blir jeg helt tom og bare MÅ ha i meg mat..

Flere?

Annonse

Startvekt var 50 kg. Nå er vekta allerede passert 60 kg! Sist jeg var gravid la jeg på meg 12 kg tilsammen hele svangerskapet! Så var litt bekymret for å få en kjempestor baby denne gangen siden jeg skal føde hjemme. Men om man spiser sunnt har visst ikke vektoppgangen så veldig stor sammenheng med vekten på babyen i magen.

Er i uke 22 nå, og har lagt på meg 2 kg.

Disse kom veldig tidlig, allerede i uke 10-12 og siden har vekta stått helt stille.

Satser på å ende opp med total vektoppgang som er ca som forrige gang, da la jeg på meg 12 kg totalt.

Jeg er i bare i uke 22 men svarer nå allikevel.

Har lagt på meg 4,7 kg så langt. Spiser mye sunnere når det kommer til måltider og slikt men spiser også mer sjokolade og digg en sist.

Da gikk jeg kun opp 7 kilo til sammen og det var for lite. Merket at ammingen tok godt på. Nå var startvekten lavere enn sist men håper å lande på en 12-14 kilo til slutt. Skal være bra fornøyd om det skjer, med påske, sydentur og sommer for tur :D

Annonse

Jeg er i uke 22 nå og har lagt på meg litt i overkant av 4 kilo. Jeg var 62 kilo før jeg ble gravid. Det har stort sett kommet på magen og puppene, så jeg stresser ikke med den vekten så lenge jeg føler meg bra. Men prøver jo å spise sundt så den lille får i seg det han trenger av vitaminer og næringsstoffer. Jeg tenker nå at det er viktigere enn de kiloene. Og en burde jo legge på seg 10-14 kilo om en var normalvektig før en ble gravid. Jeg må si jeg blir litt provosert når en ser diverse superstjerner som stiller syltynne på den røde løperen en måned eller to etter de har født og pressen fremstiller det jo som om det er en kjempeprestasjon og så positivt... Jeg vil heller ha et sundt barn og overskudd til ammingen enn en padde-flat mage når jeg har født! Dette gjelder selvsagt ikke de som er kvalme og ikke klarer å spise normalt eller bare har veldig vanskelig for å legge på seg. Alle er jo forskjellige. Mener bare de som bevisst spiser mindre enn kroppen og babyen trenger for å holde vekten nede og nærmest sulter seg etter at de har født for å komme tilbake i den perfekte kroppen... Vær heller stolt av strekkmerkene og den lille ekstra magen! De er bevis på at dere har gjort det største i verden og båret frem et barn!

Nå er ikke kroppen min så utrolig glad i å være gravid.. Så nå i uke 23 er jeg på minus 6kg fra startvekt. Hatt hyperemisis frem til uke 20, kaster ikke opp lenger men blir fortsatt kvalm av mat og maten byr meg imot. Spiser selvfølgelig, men det blir ikke så mye. Får også skikkelig halsbrann i tilegg etter jeg har puttet noe i munnen, så det er ikke så fristende.

Skulle ønske jeg var "normal" og gikk opp i vekt isteden. Har 2 barn fra før av, og har vært slik med de også. Heldigvis retter det seg med en gang barna er utenfor magen :)

2 kg + i uke 23. Nå er jeg 26+4 og har gått opp 2,5 kg til de siste ukene. Jeg prøver å holde et fornuftig kosthold, og spiser når jeg er sulten. Helt greit å legge på seg, men er ikke interessert i 20 sjokoladekilo.. Litt usikker på om den taktikken kommer til å funke i påsken, men...

Jeg er i uke 24 nå (tror jeg.. det kommer ikke opp på BiM siden min, da jeg har vært her før og bare førstemann er registrert..). Jeg har lagt på meg 1,5 kg. My mindre enn jeg hadde gjort i de to tidligere svangerskapene. Skjønner det egentlig ikke helt, for jeg spiser godt og normalt.

Jeg var kanskje 5 kg tyngre enn det jeg liker å være før jeg ble gravid denne gangen, så jeg tenker at kroppen hadde litt mer å gå på.

La på meg 10 og 13 kg de forrige to gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...