Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Vi har snakket om Sydenferie, men det blir ganske dyrt når man har 3 små. Ble tipset av noen som mente at dersom man reiste uspesifisert med barn ble det mye billigere, og siden man ikke kan splitte opp familier, så vil man uansett havne på et brukbart sted. Noen med erfaringer? Er det sant?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Jeg ville ikke turt.. Du aner ikke hvilken standard du kommer til og kan risikere å måtte betale deg opp for å få et levelig hotell.. Og i høysesongen er det jo slettes ikke sikkert det ER andre hotell å få tak i.... Her reiser vi ihvertfall IKKE uspesifisert med barn...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 MAnge restplasser til en billigpenge er faktisk ganske så spesifiserte, her fikk vi vite hotell og plass da vi leste annonsen for vår sydentur. Noen internettsøk senere så hadde vi bestilt
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Vi reste uspesifisert en gang når jeg var liten. Da kom vi til et blue village hotel på gran canaria. Så vi var heldige. Jeg tror kanskje de prioriterer litt når man reiser sammen med barn uten at jeg vet det sikkert. Du kan jo ta en tlf til reiseselskapet å høre?
Djoolia 07+08+12 Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Jeg reiste med eldstejenta i fjor, da var hun 3 år. Det var så latterlig billig til å være her fra Nord-Norge, så jeg bestillte med en gang jeg så billettene. Betalte vel 500kr ekstra for å få hotell med basseng. Visste ikke hvor vi skulle og hvilket hotell, bare at vi skulle til Mallorca. Når vi kom frem havnet vi i Alcudia på 4 stjerners hotell, har aldri vært på finere hotell jeg. Uspesifiserte reiser er ikke lenger det det var. Hadde jeg reist kun sammen med en venninne, hadde vi nok ikke vært like heldig. Tror nok de "prioriterer" folk som reiser med barn. Har ingen problem med å gjøre det igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Du kan komme til et bra sted, men du kan også risikere å komme til et dårlig sted - som ikke en gang står i katalogene. Det stemmer ikke at de ikke splitter opp familier. De reiseselskapene jeg har tittet på vilkårene til, garanterer bare at to i reisefølget får bo på samme sted. Du kan også risikere å måtte flytte flere ganger i løpet av ferien, og det er jo ganske slitsomt med flere barn... Hvis jeg skulle tatt sjansen på dette, ville jeg i hvert fall hatt godt med penger i reserve så jeg kunne kjøpe meg opp hvis vi havnet på et dårlig sted/et sted som var uegnet for barn - og jeg ville ikke tord å gjøre det i høysesong, da det kanskje er fullt overalt, slik at man ikke får kjøpt seg opp... Jeg ville heller ventet og sett om dere kan få noe spesifisert på sparket med kort tid til avreise...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #7 Skrevet 14. april 2011 Pappa tok med seg meg da jeg var 9 år på en slik uspesifisert tur! Kom til byens beste hotell vi (for barn)!! Og der jo 12-13 år siden nå.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #8 Skrevet 14. april 2011 Da jeg var 20 hadde jeg et "friår" og jobbet som reiseguide for Star Tour. Var da på Gran Canaria og Mallorca. Etter og ha jobbet der ville jeg ALDRI reist uspesifisert, hvertfall ikke med barn. Du vet aldri hvilken standard du får, og det er synd om man kommer til et sted som overhode ikke er egnet for barn. Jeg kan være så ærlig å fortelle at jeg har vært med på å skrape på badet på noen hotellrom. Mange er av den oppfattelsen at de tror de kan kjøpe seg opp til et bedre sted hvis de ikke liker seg dit de kommer, men det er ikke alltid dette er en mulighet. Særlig i høysesonger er det fullt overalt, og man må ta til takke med der man havner. Husk at med små barn er det endel faktorere som er vesentlige for at man skal få en ok ferie. Bla a støy/bråk, fremkommelighet (vogn), avstand til strand for å nevne noe. Noen hoteller ligger langt fra stranden og har ikke bassenger. Man kan f. eks havne på et hotell midt i byen med støy og festing hele natten. Ikke særlig hyggelig med små barn. Så mitt råd er at dere heller venter med å reise til dere har råd til en spesifisert tur. Da er dere garantert en hyggelig ferie.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 Skrape mugg på badet skulle det stå. 10:20
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #10 Skrevet 14. april 2011 Takk for svar. Kjenner jeg ble litt skeptisk, ja...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Hadde ikke hatt noe problemer med det. Det verste som kan skje er at man må skaffe seg et annet sted å bo.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 Det er ikke alltid det er mulig å finne seg et annet sted å bo. Som jeg skrev over her så tror de fleste at det bare er å ha litt ekstra penger å kjøpe seg opp til et bedre sted. Dette er ikke tilfellet. Ofte er alle hotellene fullbooket. Jeg har ikke tall på hvor mange diskusjoner vi hadde med feriegjestene når det gjaldt akkurat dette. Det hjelper lite med flere tusen kroner ekstra når det er fullbooket overalt. Da må man faktisk ta til takke med det man får.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #13 Skrevet 14. april 2011 De kan fint splitte reisefølge. Jeg har reist med 2 andre (riktignok voksne da) og vi ble splittet:( Vi ble også plassert på et hotell midt i byen med trafikk utenfor og ingen balkong..... Jeg har også reist uspesifisert med partner, og end på kjempeflotte hoteller:) Ville ikke turt å reise uspesifiert med barn. Grøss.... om man kommer til et hotell langt fra strand og uten bassen, men bar i underetasjen og bilvei utenfor..... Foreldrene mine reiste uspesifiert i fjor (bare de to) og de endte på et hotell beregnet på småbarnsfamilier. De ble LITT lei alle barneaktivitetene i bassenget og om kvelden kan du si! Men om man reiser 2 voksne, så er liksom ikke bostedet SÅ viktig!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 Reiser du utenom høysesong i mai for eksempel, er det stor sannsynlighet for at du får et bra hotell. Dette fordi charterselskapene har leiekontrakter med hotellene hele sesongen som starter i mai og varer ut september. Da er det lite belegg og de sliter med å få fylt stedene som de allerede har betalt for. Dette gjelder særlig på reisemål som f.eks. Kreta. Dermed så plasserer de uspes reisend på såkalte "garantihoteller" som de har kontrakt med, stort sett bra hotell. Reiser du i høysesong, derimot, er hotellene fulle og de leier ofte andre steder til de som reiser uspes. dette kan være alt fra en leilighet langt unna stranda til et hotellrom uten bad på stedets hovedstad. Dro selv uspes i juli en gang og måtte dele leilighet med 2 andre jenter.. ikke gøy. Så jeg ville nok ikke anbefalt uspes i høysesong med barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå