Gå til innhold

Bekkenvondt på kvelden og nesten fin på morgenen

Anbefalte innlegg

Dette er mitt andre svangerskap og jeg har nå blitt sykemeldt 50 % pga bekkenet. Etter en dag med aktivitet får jeg store problemer med å komme meg opp av sofaen etter at jeg har "satt meg" for kvelden. Hele høyre del av bekkenet "låser seg" og jeg får problemer med å stå, gå, ligge etc etc. Men, det rare er at jeg stort sett er helt fin igjen på morgenen etter en natt med søvn.

Er det andre som har opplevd lignende og som har tips til hva som jeg kan gjøre for å unngå dette. Jo mer aktivitet i løpet av dagen jo mer "invalid" blir jeg på kvelden. I 1. svangerskap fikk jeg smertefull bekkenløsningen i 7. og 8. mnd, men dette ble veldig mye bedre siste mnd etter at hodet var festa.

Jeg er nå i uke 22.

Fortsetter under...

Hei:)

Kjedelig med bekkenløsning som er så smertefull! Det høres ut som du må ha et jevnere aktivitetsnivå, så du ikke har et så høyt akt.nivå på dagtid, men sprer det utover dagen.

Går det an å tilrettelegge arbeidsplassen så oppgavene er mindre belastende på jobb? Har du mulighet til å jobbe halve dager?

Når du har "satt deg" for kvelden, ikke blir sittende for lenge. Beveg deg med jevne mellomrom.

Bruk dagene du har fri til å bevege deg mykt og jevnt. La barnet være i barnehagen så du får bestemme tempo selv. Svømmebasseng, gåturer på ulendt terreng eller elipsemaskin er fine aktiviteter når du har bekkenløsning.

Håper du føler deg bedre etterhvert:)

Hei!

Jeg har d på akkurat samme måte som deg, har hatt d siden ca uke 18, er nå i uke 25. Jeg går til fysio og har fått beskjed om å sykemelde meg 100% (jobber i bhg så er en veldig aktiv jobb) for å begrense smertene på kvelden. Nå har jeg gått 100% aktiv sykemelding i 5 uker og det fungerer veldig bra. Gjør bare administrative ting på jobb så slipper bæringen, påkledningen og alt det fysiske. Jeg fikk beskjed fra fysio om at en skal holde seg mest mulig i ro og unngå ting som hun over her sier; IKKE gå turer, IKKE trene på elipsemaskin hvis du merker at du får vondt på kvelden av det og helt holde seg som sagt mest mulig i ro.

Jeg har en sønn på 2 år og var aleine med han i helga og har skikkelig vondt idag også (har hatt vondt siden lørdag), noe jeg ikke har hatt før bortsett fra når jeg har gjort mye på dagen.

Lytt til det fysioterapauten sier og ta d mest mulig med ro. Min fysio tipsa meg om å bruke varmepute på kvelden hvis du kjenner du har vondt. Varme er med på å roe ned smertene.

PS: Jeg hadde heller ikke noe vond bekkenløsning i mitt første svangerskap så er utrolig kjipt å ha fått d nå. Var hos jordmor idag og hun anbefalte meg å vente i 3 år til jeg blir gravid igjen med en ev 3.mann... Jeg kommer til å bli 100% sykemeldt nå i begynnelsen av mai.

Lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...