Gå til innhold

Ang sykemelding tidlig i svangerskapet, 10+0 idag. Andre ??

Anbefalte innlegg

I mitt forrige svangerskap ble jeg sykemeldt fra da jeg var 12uker på vei, for de ikke kunne tilrettelegge jobben for meg. I dette svangerskapet har jeg en annen jobb, men den er veldig fysisk den også, går masse, av og til tunge løft og fult kjør hele tida liksom. I mitt forrige svangerskap var det kun tunge løft som gjorde jeg ble sykemeldt da, hadde ingen plager. Men i dette svangerskapet er jeg konstant kvalm, trett hele tida (leverer mini i bhg å går hjem å legger meg igjen og er avhengig av en powernap på dagen) Jeg syns dette er skikkelig vondt, for jeg vill jo ikke være sånn, jeg kan bare ikke hjelpe det, er helt utmattet men tørr liksom ikke be om sykemelding fordi jeg føler bare jeg klager og syter :( Gjør jeg det? eller er dette god nok grunn for sykemelding? Har forresten fått vann i kroppen allerede :( Får nesten ikke av ringene og etter en hel dag med gåing og daglige gjøremål prikker både armer og bein som gale og det er skikkelig ubehagelig :(

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Håper noen er i samme sko og har noen gode svar :)

MEN det som også er er at jeg er enda i prøvetida i denne jobben min, hvordan fungerer det med sykemelding da? Og dette er gode bekjente av meg så der det sitter litt også med veldig dårlig samvittighet :(

Fortsetter under...

Hei !

jeg er i samme situasjon som deg.. har vært sykemeldt pga kvalmen i 8 uker.. er 17 uker på vei... skikkelig ille !

snakk med sjefen din før du sykemelder deg/før du gir h*n sykemeldingen din. Fortell at det er viktig for deg å få fortsette når du har hentet deg litt inn, og at du ber om forståelse slik at det ikke går utover om du får fortsette etter prøvetiden.. De pleier ikke å skvise ut de som har gått gravide med eller uten komplikasjoner.. men åpenhet er viktig, kommunikasjon er nøkkelen her tipper jeg!

jeg skal begynne på skolen til høsten, meg lillebarnet med meg, så jeg tenker ikke så mye på jobb i ettertid.. vet det er noe der ute innen psykiatrisk sykepleier heldigvis...

håper det ordner seg for deg :D

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...